پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 89112 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

طلا برای جهش قیمت آماده می شود؟

قیمت طلا و سکه یک هفته صعودی را پشت سر گذاشت که به اعتقاد فعالان بازار اثر انس جهانی بود؛ هر چند نرخ ارز و تقاضا در بازار بدون تغییر بود کارشناسان آینده بازار طلا و سکه را با شرایط فعلی وابسته به انس جهانی می‌دانند. 

اقتصادسنج| قیمت طلا و سکه یک هفته صعودی را پشت سر گذاشت که به اعتقاد فعالان بازار اثر انس جهانی بود؛ هر چند نرخ ارز و تقاضا در بازار بدون تغییر بود کارشناسان آینده بازار طلا و سکه را با شرایط فعلی وابسته به انس جهانی می‌دانند.

قیمت انس جهانی در آخرین نرخ اعلام شده به ۲۰۴۰ دلار رسیده است افزایش هفتگی انس در بازار سکه و طلا نیز نمایان شد و قیمت سکه به ۲۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسید که نشان می‌دهد رشد ۳۰۰ هزار تومانی در یک هفته اخیر دارد هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش حدود ۳۶ هزار تومانی این هفته را با قیمت ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان به پایان رساند.

در همین رابطه محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا معتقد است این افزایش فقط تاثیر صعود انس جهانی بوده است؛ وی گفت: نرخ ارز در این هفته در ثبات کامل بود و افزایش انس باعث صعود قیمت طلا و سکه شد، تقاضا همچنان در رکود قرار دارد ثبات حباب سکه نشان دهنده این کاهش تقاضا در بازار است.

هرچند قیمت طلا و سکه این هفته افزایش یافت اما قیمت سکه حدود ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۰ هزار تومان از سطح ۱ ماه پیش پایین‌تر هستند به گفته کشتی‌آرای این روند برای بازار مسئله حادی نیست و ثبات در بازار برقرار است.

چرا طلای جهانی گران شد؟

کشتی‌آرای دو مسئله را عامل اصلی رشد انس عنوان می‌کند، به اعتقاد وی کاهش ارزش دلار و عدم تغییر شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت طلا حرکت کنند همین امر باعث افزایش قیمت انس جهانی طلا شده است.

پیش‌بینی بازار طلا؛ انس جهانی چقدر به ۲۵۰۰ دلار نزدیک است؟

تحلیل‌گران بازار جهانی طلا معتقدند انتظار یک رکورد قیمتی جدید برای انس جهانی در ژانویه دور از ذهن نیست به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم با توجه به پایان سال جدید میلادی پیش‌بینی‌هایی نشان می‌دهد انس جهانی حتی شانس رسیدن به ۲۵۰۰ دلار را هم دارد.

کشتی‌آرای اما معتقد است فعلا روند قیمت‌ها نوسان چشمگیری نداشته باشد وی می‌گوید: در شرایط کنونی تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در بازار بدون تغییر در سطح فعلی خواهند ماند.

باتوجه به رکود ادامه‌دار تقاضا در بازار طلا و ثبات نرخ ارز کارشناسان معتقدند آینده قیمت طلا و سکه در وضعیت کنونی به انس جهانی وابستگی بیشتری خواهد اما اگر تغییرات محسوسی در نرخ ارز رخ دهد یا تقاضای فزاینده‌ای وارد بازار شود می‌توان انتظار صعودی بیشتری از پیش‌بینی‌های معمول برای بازار طلا و سکه متصور شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید