پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 72818 |
تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

طلای جهانی به چه سمتی می رود؟/ افزایش یا کاهش قیمت؟

نوسانات مثبت در قیمت طلای جهانی باعث تشکیل اولین کندل هفتگی مثبت طی یک ماه اخیر شد. در ادامه، قیمت طلای جهانی در سطح ۱۹۱۴ دلار هفته گذشته را به پایان برساند.

اقتصادسنج | نوسانات مثبت در قیمت طلای جهانی باعث تشکیل اولین کندل هفتگی مثبت طی یک ماه اخیر شد. در ادامه، قیمت طلای جهانی در سطح ۱۹۱۴ دلار هفته گذشته را به پایان برساند.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت طلای جهانی و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

وی عنوان کرد: «در هفته اخیر نتایج حاصل از انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) در ایالات متحده، انگلستان و اقتصادهای بزرگ ناحیه حوزه یورو در دو بخش تولید و خدمات مجددا به نگرانی پیرامون رکود دامن زدند و زمینه‌ساز افزایش سنتیمنت ریسک‌گریز در بازارهای مالی شدند؛ به‌گونه‌ای که در ادامه، روند افزایشی بازده اوراق قرضه دولتی را متوقف و نوسانات مثبتی در قیمت انس جهانی طلا ایجاد کردند.»

طلای جهانی

نمودار پیش بینی قیمت طلای جهانی، منبع: Tradingview[/caption]

پیش بینی قیمت طلای جهانی

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی طلا افزود: «از منظر تکنیکال، مطابق انتظار و سناریو تحلیلی پیش بینی قیمت طلای جهانی، این فلز گران‌بها با نوسانات مثبتی همراه شد و کندل هفتگی خود را فراتر از محدوده روانی ۱۹۰۰ دلار بست. در حال حاضر این محدوده می‌تواند به عنوان یک زون حمایتی مهم و معتبر نقش ایفا کند.

با توجه به درگیری نرخ بازده و ایندکس دلار در محدوده مهم مقاومتی، مادامی که قیمت طلای جهانی فراتر از ۱۹۰۰ دلار باشد با ضرایب احتمالی بالاتر می‌توان به رشد بیشتر در کوتاه مدت تا هدف اولیه ۱۹۴۵ دلار وزن داد و در تثبیت قیمت فراتر از ۱۹۴۰ دلار هدف ۲۰۰۰ دلاری فعال خواهد شد؛ در سناریو مقابل، اما در صورت تثبیت قیمت زیر محدوده ۱۹۰۰ دلار به ترتیب اهدافی حوالی ۱۸۷۰ و ۱۸۴۰ دلار فعال خواهد شد.»

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید