جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 77668 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت انواع خودروی اسقاطی چند؟/ قیمت عجیب سمند مدل ۸۴!

هر چند با تکذیب منوط شدن واردات خودرو به اسقاط، تب قیمتی اسقاطی‌ها در بازار فرونشست؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای اسقاطی بازار همچنان قیمت‌هایی عجیب و غریب دارند.

اقتصادسنج| هر چند با تکذیب منوط شدن واردات خودرو به اسقاط، تب قیمتی اسقاطی‌ها در بازار فرونشست؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای اسقاطی بازار همچنان قیمت‌هایی عجیب و غریب دارند.

آگهی‌های فایل شده در فضای مجازی نشان می‌دهد یک پیکان تولید سال ۱۳۷۵ که اسقاطی تلقی می‌شود و امکان استفاده شخصی ندارد به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان در معرض فروش گذاشته شده است . خبرنگار ما در تماس با اگهی دهنده دلیل بالا بودن قیمت را جویا شد. فروشنده اعلام کرد این قیمت را پس از پرس و جوی فراوان بر خودروی خودش گذاشته و بهای قطعات و تجهیزات خودرو بیش از این میزان است. به گفته وی وقتی ارزان‌ترین خودروها در بازار ایران بیش از سیصد میلیون تومان هستند، طبیعی است که قیمت این خودروهای اسقاطی نیز بالاتر از صد میلیون تومان باشد.

وی گفت: اتفاقا در محدوده قیمتی ۹۵ تا صد میلیون مشتری دارد؛ اما مایل به فروش در این محدود نیست.

در عین حال بهای سمند دوگانه سوز مدل ۱۳۸۲ برابر با ۳۹۵ میلیون تومان اعلام شده است. در این آگهی اعلام شده این سمند مناسب اسقاط است.

خودروی پراید اسقاطی مدل ۱۳۸۳ نیز برابر با ۲۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

قیمت سمند اسقاطی مدل ۱۳۸۴ نیز ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. بر اساس این گزارش پیش از این در اوایل شهریور ماه قیمت خودروهای اسقاطی با انتشار خبری در مورد منوط بودن واردات خودرو به اسقاط افزایش عجیب و غریب پیدا کرد.

پس از آن محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده تصریح کرد: این درحالیست که حقیقت امر این است که برای واردات خودروها، ارائه “گواهی اسقاط” ضروری است. قیمت گواهی اسقاط هر خودروی سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد نیاز است که نصف این قیمت را بپردازند؛ بنابراین می‌توانند با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گواهی اسقاط دریافت و خودرو وارد کنند. برای این منظور افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط اقدام به خرید گواهی اسقاط کنند.

هر چند تب قیمتی پس از تکذیب خبرها در این خصوص کاهش یافت؛ اما قیمت واقعی اسقاطی‌ها هنوز بسیار بالاست و گفته می‌شود در این محدوده قیمتی خرید و فروش نیز انجام می‌شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید