جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 87476 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

تارا V1 چه مزایا و معایبی دارد؟+ مشخصات کامل

مزایا و معایب تارا V1 پلاس موضوعی است که در این نوشتار به آن می پردازیم. V1 پلاس در واقع نمونه ارتقا یافته از همان تارا دنده ای است.

اقتصادسنج| مزایا و معایب تارا V1 پلاس موضوعی است که در این نوشتار به آن می پردازیم. V1 پلاس در واقع نمونه ارتقا یافته از همان تارا دنده ای است.

با عرضه تارا V1، ایران خودرو با انتقادهای بازار نسبت به این خودرو مواجه شد. تارا دنده ای محصولی جدید بود که اساس فنی به روزتری ارائه می داد اما همچنان نسبت به پژو ۳۰۱، خودرویی نه چندان قابل اطمینان به نظر می رسید. از لحاظ ظاهری چراغ های عقب این خودرو اصلا زیبا نبود و بارها سوژه رسانه ها در شبکه های مجازی شد و البته در بخش طراحی داخلی و امکانات هم انتقاد هایی به این سدان وارد بود.

همین باعث شد تا ایران خودرو نسخه های V3 و V4 را برای جایگزینی تارا دنده ای و اتوماتیک توسعه دهد. اما با وجود اینکه همه منتظر تارا V3 به عنوان جانشین V1 بودند، ایران خودرو نسخه V1 پلاس را ارائه کرد. نسخه ای که اصلاحات V3 را داشت اما در بحث امکانات در رده ای پایین تر قرار می گرفت. حالا نسخه های جدید وی ۱ پلاس به بازار آمده اند و ما در ادامه مزایا و معایب تارا V1 پلاس را بررسی می کنیم.

تارا V1

بررسی مزایای تارا V1 پلاس

کابین جادار و فضای بار مناسب : البته این مزیت مختص به نسخه V1 پلاس نیست اما باید همچنان اشاره کرد که در تارا فضای خوبی در کابین و صندوق عقب را داریم. بدون هچ تردیدی تارا در بحث جاداری در رده خودش حرف اول را می زند و می تواند انتخاب خوبی برای خانواده ها باشد.

البته با تغییرات ارگونومیک ایجاد شده در کابین، حالا کابین تارا V1 پلاس بسیار کاربردی تر از نسخه قبل شده و اضافه شدن زیر آرنجی عقب و همچنین تغییر موقعیت شیشه بالابر ها در این خودرو باعث شده تا تجربه سواری بهتری را در آن نسبت به تارا دنده ای V1 شاهد باشیم.

اصلاحات موثر در طراحی بدنه : در تارا V1 پلاس گرافیک چراغ های عقب عوض شده و حالا طرح جدیدی را در چراغ های به هم پیوسته تارا می بینیم. این دقیقا همان تغییری است که در تارا V4 هم دیده بودیم که باعث شده مشتریان طراحی عقب این خودرو را بیشتر بپسندند.

البته این را در نظر داشته باشید که مشتری در دنیای مدرن امروزی، انتظار تغیرات بیشتری در بحث طراحی دارد اما این یک فیس لیفت نیست و فقط نسخه ای ارتقا یافته به حساب می آید. علاوه بر تغییر گرافیک چراغ، در تارا V1 پلاس آنتن کوسه ای و ولکام لایت هم اضافه شده است.

جعبه دنده جدید ۶ سرعته : در تارا V1 پلاس جعبه دنده ۶ سرعته دستی جایگزین جعبه دنده ۵ سرعته قبلی شده است. این دقیقا همان جعبه دنده ای است که در رانا پلاس سقف شیشه ای هم دیده بودیم و همانطور که می دانید با ضرایب جدید و متفاوت، خروجی فنی و عملکردی بهتری را در بحث سواری به شما ارائه می دهد.

در واقع سواری با این خودروها نشان می دهد که پیشرانه TU5 پلاس با خروجی های ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور، هماهنگی به مراتب بهتری با این جعبه دنده دارد که این خودش را در شتابگیری بهتر و همچنین کاهش مصرف سوخت نشان می دهد.

تارا V1

بررسی معایب تارا V1 پلاس

نبود برخی امکانات : در تارا V1 پلاس امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سانروف و آینه های تاشو برقی دیده نمی شود. این دقیقا همان امکاناتی است که تفاوت این تیپ با تارا V3 را رقم می زند. همین باعث می شود بسیاری از مشتریان از نبود این امکانات گله مند باشند.

در واقع ارائه یک تیپ میانی بیشتر به دلیل افزایش قیمت انجام شده است و چون توسعه تیپ V3 کامل نشده بود، ایران خودرو V1 پلاس را عرضه کرد. در نهایت باید گفت تیپ V1 پلاس از تارا با وجود اصلاحات فنی، ظاهری و آپشنی باز هم کامل نیست و قطعا تیپ V3 می توانست نسخه موفق تری برای عرضه باشد.

ایرادات برقی شایع : برای تارا در نسخه دنده ای و اتوماتیک ایراداتی برقی گزارش شده بود و همین ایرادات باعث شد تا بسیاری از مشتریان در خرید این سدان مردد باشند.

از آنجا که تغییرات در نسخه V1 پلاس محدود بوده، انتظار می رود ایراداتی احتمالی را در این خودرو هم شاهد باشیم. البته این ایرادات بیشتر بصورت شانسی رخ می دهد و مختص به تمام خودروها نیست اما به هر حال باید در نظر داشت که تعداد مراجعات برای این ایرادات به نمایندگی ها اصلا کم نیست.

کیفیت متریال داخلی : تارا در حال حاضر جدیدترین سدان ایران خودرو است. بر همین اساس انتظار می رود در نسخه جدید از تارا بهبود متریال را داشته باشیم اما در این خودرو همان کیفیت را می بینیم که البته چندان راضی کننده نیست. دقت داشته باشید کیفیت متریال تارا V1 پلاس شاید از دیگر خودروهای همرده بالاتر باشد اما بهبودی در ارائه مدل جدید مشاهده نمی شود.

نکته ای که در پایان باید حتما به آن اشاره کرد قیمت تارا V1 پلاس است. در بازار امروز این خودرو حوالی ۶۷۰ میلیون تومان آگهی می شود که این یعنی نسبت به نسخه معمولی حدود ۲۰ میلیون گران تر است. زمان عرضه اختلاف قیمتی بسیار بیشتر بود و بازار رفتار هیجانی نشان داده بود اما با این قیمت فعلی، ارزش خرید تارا V1 پلاس به مراتب بیشتر از نسخه معمولی است و بنظر می رسد اختلاف قیمت این نسخه حالا منطقی تر شده است.

اخرین خودرو/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید