شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 102109 |
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

گلکسی اس۲۴ اولترا سامسونگ بخریم یا آیفون ۱۵ پرومکس؛ کدامیک بهتر است؟+ قیمت و مشخصات

سامسونگ گلکسی اس۲۴، اس۲۴ پلاس و اس۲۴ اولترا، ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند و قریب به یقین قرار است به جمع بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴ بپیوندند.

اقتصادسنج| سامسونگ گلکسی اس۲۴، اس۲۴ پلاس و اس۲۴ اولترا، ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند و قریب به یقین قرار است به جمع بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴ بپیوندند.

بررسی کامل ما از گلکسی اس‌۲۴ اولترا در جریان است اما در این بین ممکن است این پرسش برایتان پیش بیاید که دستگاه‌های جدید سامسونگ در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های امروز بازار، چگونه‌اند.

هر دو گوشی دارای مشخصاتی پیشرفته‌اند و با پیشرفته‌ترین سخت‌افزار موجود و با بهترین نمایشگرهایی که سامسونگ و اپل می‌توانند استفاده کنند و به کار ببرند، کار می‌کنند. از نظر ویژگی‌هایی همچون سرعت، عمر باتری، دوربین و عملکرد، آن‌ها دستگاه‌های بسیار مشابهی محسوب می‌شوند.

هم آیفون‌۱۵ پرو مکس و هم گلکسی اس‌۲۴ اولترا نقاط قوت خود را دارند، از این رو تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام گوشی برای شما مناسب است، تا حدی به ترجیح شخصی بستگی دارد. برای کمک به شما در انتخاب، بیایید به تفاوت‌های گلکسی اس‌۲۴ اولترا و آیفون‌۱۵ پرو مکس بپردازیم.

گلکسی S24 اولترا سامسونگ بخریم یا آیفون 15 پرومکس؛ کدامیک بهتر است؟+ قیمت و مشخصات

 گلکسی اس‌۲۴ اولترا در برابر آیفون‌۱۵ پرو مکس: مشخصات:

 گلکسی اس‌۲۴ اولترا  آیفون‌ ۱۵ پرو مکس
قیمت ۱۲۴۹ پوند ۱۱۹۹ پوند
صفحه نمایش ۶.۸ اینچ AMOLED  ۶.۷ اینچ OLED
وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل
روشنایی ۲۶۰۰ نیت ۲۰۰۰ نیت
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دینامیک ۱۲۰ هرتز دینامیک
پردازنده  اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ اپل اِی۱۷ پرو
حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت
رم  ۱۲ گیگابایت  ۸ گیگابایت
دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل واید، ۵۰ مگاپیکسل تله‌فوتو، ۱۰ مگاپیگسل تله‌فوتو، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید ۴۸ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ۴۴۴۱ میلی‌آمپرساعت
رنگ‌ها مشکی، طوسی، بنفش، زرد، سبز، نارنجی مشکی، سفید، آبی، طبیعی

گلکسی اس‌۲۴ اولترا در برابر آیفون‌۱۵ پرو مکس: نمایشگر

سامسونگ برای تلویزیون‌هایش به همان اندازه شناخته شده است که برای گوشی‌هایش، تا جایی که این غول فناوری کره‌ای حتی برای شرکت‌های رقیب هم نمایشگر تولید می‌کند. حتی اپل در آیفون۱۵ پرو مکس از صفحه نمایش سامسونگ استفاده می‌کند.

بزرگ‌ترین ارتقای صفحه نمایش هر دو گوشی بیشینه روشنایی جدید بهبود یافته سامسونگ گلکسی اس‌۲۴ با ۲۶۰۰ نیت است که از بیشینه روشنایی ۲۰۰۰ نیت آیفون۱۵ پرو مکس بیشتر است.

برخلاف انتظار، حداکثر روشنایی در قالب یک میدان جنگ جدید برای گوشی‌های هوشمند پیشرو ظاهر شده، اما در حالی که اس‌۲۴ اولترا به لحاظ نظری و روی کاغذ، آشکارا برنده است، میان این دو تفاوت عملی اندکی وجود دارد. این به‌ ویژه در بریتانیا و شمال اروپا صادق است؛ جایی که خورشید هرگز آنقدر روشن نیست که برای خواندن صفحه نمایش گوشی‌تان دچار مشکل شوید.

در جاهای دیگر هم آیفون‌۱۵ پرو مکس و هم گلکسی اس‌۲۴ اولترا تجربیات بسیار مشابهی از نمایشگر ارائه می‌دهند. صفحه نمایش سامسونگ دارای تراکم پیکسلی کمی بالاتر است (۵۰۵ پیکسل بر اینچ در مقابل ۴۶۰ پیکسل بر اینچ) که آن را تقریبا به‌طور نامحسوسی واضح‌تر می‌کند، اما هر دو صفحه‌ نمایش گوشی در جایی که اهمیت دارد، رقابت تنگاتنگی دارند: هر دو از اچ‌دی‌آر ۱۰ استفاده می‌کنند و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و با اسکرول نرم کار می‌کنند.

گلکسی اس‌۲۴ اولترا در برابر آیفون‌۱۵ پرو مکس: دوربین‌ها

هم سامسونگ و هم اپل برای دستیابی به عکس‌های عالی در طیف وسیعی از سطوح زوم، از مجموعه‌ای از لنزهای دوربین استفاده می‌کنند اما دستگاه پیشرو امسال [یعنی] گلکسی در واقع نسبت به اس‌۲۳ اولترا دچار افت فنی شده است و لنزهای اپتیکال ۱۰اکس (۱۰x) را به نفع لنز ‌کمتر قدرتمندتر ۵اکس (۵x) که با یک حسگر بزرگ‌تر و حساس‌تر به نور پشتیبانی می‌شود، حذف می‌کند.

این به معنای آن است که شما همچنان از آن قابلیت زوم فوق‌العاده ۱۰۰ برابری برخوردارید اما اس۲۴ اولترا اکنون برای تولید عکس‌های تله فوتو مناسب حتی در سطوح زوم خیلی زیاد، از ترکیبی از تکنیک‌های پیکسل‌بندی و برخی ترفندهای دشوار یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

آن را با آیفون۱۵ پرومکس مقایسه کنید که تا زوم اپتیکال ۵ نیز بالا می‌رود اما برای گرفتن نور از حسگر بسیار کوچک‌تری استفاده می‌کند. به لحاظ نظری، سخت‌افزار دوربین اپل تا حدودی از سامسونگ عقب‌تر است اما مشخصات خام همه ماجرا را بیان نمی‌کند. تراشه ای‌۱۷(A17) پرو در آیفون‌۱۵ پرومکس برای عکاسی باورنکردنی با گوشی هوشمند از پردازش تصویر پیشرفته‌تر از قبل استفاده می‌کند. سیستم دوربین گلکسی اس‌۲۴ اولترا از نظر فنی چند کاربردی‌تر است اما اینکه کدام تصاویر گوشی را ترجیح می‌دهید، تا حد زیادی به ترجیح شخصی بستگی دارد، چرا که الگوریتم‌های سامسونگ و اپل به طرز ظریفی نتایج را به سمت سبک خاص، تعادل رنگ و کنتراست تنظیم دقیق می‌کنند [و آن‌ها را بهبود می‌دهند].

گلکسی اس‌۲۴ اولترا در برابر آیفون‌۱۵ پرومکس: طراحی

سامسونگ امسال به‌ وضوح، طراحی را از اپل تاثیر گرفته و گلکسی اس‌۲۴ اولترا جدید را با قاب تیتانیومی جدید و صفحه نمایش تخت مزین کرده است. حذف لبه آبشاری استفاده از قلم اس‌پن را کمی راحت‌تر می‌کند، چرا که نوک قلم وقتی که خیلی به لبه صفحه نمایش نزدیک می‌شوید، دیگر از کناره گوشی سر نمی‌خورد. از این‌ گذشته، طراحی سه گوشی جدید سامسونگ برای هر کسی که پیش‌تر از دستگاه گلکسی استفاده کرده باشد، آشنا خواهد بود.

گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک صفحه نمایش نسبتا ساده و مربعی استفاده می‌کند که در مقایسه با گوشه‌های ظریف‌تر و گرد آیفون ۱۵ پرو مکس، به آن ظاهر و حسی جعبه‌ مانند‌تر و ساده‌تر می‌دهد. نویسنده این مطلب لبه‌های ظریف‌تر گوشی اپل را ترجیح می‌دهد اما از دیدگاه بی‌طرف، هیچ‌ کدام از طراحی‌ها بهتر نیستند. آیفون ۱۵ پرو مکس سبک‌تر است، اما نه آن قدری که تفاوتی جدی ایجاد کند. آیفون ۱۵ پرو مکس همچنین از شکاف دوربین «داینامیک آیلند» برای قرار‌ دادن دوربین سلفی استفاده می‌کند، در حالی که گوشی سامسونگ دوربین جلویش را در بریدگی کوچک تقریبا به اندازه یک دانه برنج جا داده است.

گلکسی اس‌۲۴ اولترا در برابر آیفون‌۱۵ پرو مکس: حرف آخر

مقایسه یک‌ به‌ یک میان گلکسی اس۲۴ و آیفون ۱۵ ساده نیست، زیرا هر دو ویژگی‌های نرم‌افزاری منحصر به‌ فردی ارائه می‌دهند که در دیگری یافت نمی‌شوند.

برای مثال، جدیدترین گوشی سامسونگ برای ویرایش عکس‌ها، ترجمه هم‌زمان تماس‌های تلفنی و بهبود نوشتن شما طیف گسترده‌‌ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی می‌کند. آیفون ۱۵ پرو مکس برای هر کسی که پیش‌تر در اکوسیستم اپل خرید کرده است، خودبخود امتیاز و مزیت دارد.

با این حال از نظر مشخصات سخت‌افزاری خالص، این گلکسی اس۲۴ اولترا است که برنده می‌شود. جدیدترین پرچمدار سامسونگ سیستم دوربین بهتر، مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید، جدیدترین ابزار جست‌وجوی گوگل و قلم همه‌ کاره اس‌پن را ارائه می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید