یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 115187 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

پیش‌بینی بورس فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ بازار سهام سبز پوش می شود؟

بورس تهران در هفته اول اردیبهشت‌ماه پرچمدار کسب بازدهی در میان بازار تمام کلاس‌های دارایی بود. با وجود این، در رابطه با پیش بینی بورس هفته آینده چه انتظاری می‌توان داشت؟

اقتصادسنج| بورس تهران در هفته اول اردیبهشت‌ماه پرچمدار کسب بازدهی در میان بازار تمام کلاس‌های دارایی بود. با وجود این، در رابطه با پیش بینی بورس هفته آینده چه انتظاری می‌توان داشت؟

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۰۴ درصدی، معادل ۹۴۶ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۲۵ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۶۱ درصدی (معادل چهار هزار و ۶۴۵ واحد) در پله ۷۶۳ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، ۳۹۴۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را هم ۹.۲ میلیارد برگه سهم ثبت کرد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس در هفته دوم اردیبهشت

در هفته‌ اول اردیبهشت‌ماه، بازار سرمایه پرچمدار بازدهی در میان بازارهای دارایی بود. شاخص‌ کل و شاخص هم‌وزن، دو نماگر سهامی اصلی تالار شیشه‌ای، به‌ترتیب، ۴.۳۴ و ۵.۵۴ درصد رشد کردند. در سوی مقابل، اسکناس آمریکایی، ۳.۳۱ درصد در معاملات میدان فردوسی نسبت به ابتدای هفته افت کرد. همچنین سکه امامی سقوط ۵.۸۴ درصدی را تجربه کرد.

روز سه‌شنبه اما از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اخبار مهمی منتشر شد که تمامی بازارها از جمله بازار سرمایه، املاک، خودرو و طلا و ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ از این پس، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

با تصویب مجلس، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. نمایندگان مجلس در جلسه روز سه‌شنبه در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی ماده ۱۲ این طرح را اصلاح کردند.

تبصره هفتم از ماده ۱۲، باعث تفاوت تاثیر این قانون بر بازار سرمایه نسبت به بازار دیگر کلاس‌های دارایی خواهد شد. طبق این تبصره، عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس، از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌شود.

از این رو، این خبر به نفع بازار سهام است و اهالی تالار شیشه‌ای تعبیر مثبتی از آن در راستای افزایش پویایی معاملات، کاهش و توقف خروج پول از بورس به بازارهای موازی و چشم‌انداز روشن بازار در ماه‌های پیش رو دارند. با این حال این خبر همچنان از برخی ابعاد برای سهامداران و اهالی تالار شیشه‌ای کمی گنگ و مبهم باقی مانده است.

از سوی مقابل کامودیتی‌ها در بازار جهانی همچنان روی مدار رشد حرکت می‌کنند. رسیدن دلار نیمایی به کانال ۴۱ هزار تومانی و انتظار ادامه این روند، محرک مهم دیگری برای بازار سهام به شمار می‌رود.

در راستای پیش‌بینی بورس بورس شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌توان انتظار افزایش ارزش معاملات و شروع مثبت بازار را داشت. رنگ سبز بر قامت صندوق‌های اهرمی نشان می‌دهد سهامداران انتظار دارند شاخص‌های تالار شیشه‌ای شروع مثبتی در هفته پیش رو داشته باشند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید