شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 77987 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

آینده متعلق به کدام مشاغل است؟

هوش مصنوعی برخی مشاغل را تهدید به نابودی می‌کند، اما این فرصت‌های جدید هستند که در حال افزایش بوده و امید را در دل ما همچنان زنده نگه می‌دارند.

اقتصادسنج | هوش مصنوعی برخی مشاغل را تهدید به نابودی می‌کند، اما این فرصت‌های جدید هستند که در حال افزایش بوده و امید را در دل ما همچنان زنده نگه می‌دارند.

وال استریت ژورنال (wsj.com)، سال گذشته وقتی openAI نرم افزار چت جی‌پی‌تی را به دنیا عرضه کرد، واضح بود که خیلی زود قابلیت هوش مصنوعی به سراغ شغل‌های انسان‌ها هم خواهد آمد و آنها را به طور کلی تغییر خواهد داد. همانطور که در گذر زمان و با هر اختراعی که به دست بشر صورت گرفته، تعداد زیادی از مشاغل به مرور از بین رفته و در عوض مشاغل زیادی هم جایگزین قبلی‌ها شده است، هوش مصنوعی هم در حال ایجاد فرصت‌های جدید برای انسان‌ها است.

از آنجایی که هوش مصنوعی قادر به انجام کارهای بیشتری خواهد بود که اکنون توسط انسان‌ها انجام می‌شود، مردم باید مهارت‌های خود را با شدت بیشتری ارتقا دهند تا بهره وری بالایی داشته باشند. در آینده نوع جدیدی از معلمان، به مردم کمک می‌کند تا یک قدم جلوتر از ماشین‌ها بمانند. برای مثال و به احتمال زیاد، در آینده به جای استفاده از ۱۰۰ نفر برای ساخت یک ساختمان، به کمک هوش مصنوعی می‌توان از ۳۰ نفر استفاده کرد. به همین دلیل افراد باید مهارت‌های چندگانه خودشان را افزایش بدهند تا در مشاغل مختلفی بتوانند فعالیت داشته باشند.

روان‌درمانگر هوش مصنوعی

شرکت‌های مالی که برای پیش‌بینی و تصمیم‌گیری به هوش مصنوعی تکیه می‌کنند، به افرادی نیاز دارند که محرک‌های تفکر یک مدل را تشخیص دهند. روان‌درمانگران هوش مصنوعی با بررسی دقیق داده‌های این حوزه پیش‌بینی می‌کنند که چه عمل و عکس‌العملی لازم است که در مقابل هوش مصنوعی گرفته شود تا شرکت‌ها به سود برسند. شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام، گوگل و مایکروسافت در حال رقابت برای انتشار ابزارهای جدیدی هستند که فرآیندهای فکری هوش مصنوعی را تعیین و ترسیم می‌کند. درواقع کارشناسان بر این باورند که «مهم نیست که مدل‌ها و سیستم‌ها چقدر پیچیده باشند، ما به عنوان انسان در نهایت مسئول نتایج استفاده از آن سیستم‌ها هستیم.» در آینده کسانی که بتوانند رفتارهای هوش مصنوعی را در حوزه‌های مختلف تحلیل و پیش‌بینی کنند از جایگاه شغلی خوبی برخوردار خواهند بود.

مهندسی سریع

مهندسی سریع یک طبقه از مشاغل در حال ظهور است که جایی بین برنامه‌نویسی و مدیریت قرار گرفته است. مهندسان سریع به جای استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری پیچیده مانند پایتون یا جاوا، دستورالعمل های خود را برای سیستم‌های هوش مصنوعی به زبان انگلیسی ساده بیان می‌کنند و راه‌های جدیدی برای استفاده از قدرت سیستم‌های هوش مصنوعی زیربنایی ایجاد می‌کنند. بهترین مهندسان سریع افرادی هستند که می‌توانند دستورالعمل‌های بسیار واضحی ارائه دهند، اما اصول کدنویسی را نیز درک می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها اغلب مدیران فنی عالی هستند.

آینده در همه چیز

سبک زندگی ما، سلامت، آموزش و یادگیری، صنعت و حتی فرهنگ همه مردم جهان تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. با درس گرفتن از تاریخ متوجه می‌شویم که مقاومت در برابر تغییراتی از این جنس بی‌فایده خواهد بود و نه تنها رشد علم متوقف نمی‌شود بلکه با سرعت زیادی از روی تفکرات و ایده‌های قدیمی و کهنه رد می‌شود. پس باید با آغوش باز به استقبال این تغییرات رفت، آنها را درک کرد و از آن‌ها برای بهبود وضع زندگی بشر کمک گرفت.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید