شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 96146 |
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ |
ارسال به دوستان
پ

گام به گام مراحل ثبت نام اینترنت رایگان دولت+ تصویر/ حجم بسته رایگان چقدر است؟

در این مطلب به شرح کامل مراحل ثبت نام و دریافت اینترنت رایگان دولت می پردازیم.

اقتصادسنج| عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعال‌سازی یک بسته اینترنت هدیه از سوی دولت برای مردم خبر داده بود که در راستای تحقق این وعده، کاربران می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند این بسته را فعال کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جزئیات این بسته اینترنتی گفت: فعال‌سازی اینترنت رایگان هدیه دولت برای مردم در قالب ۱۰ گیگا بایت اینترنت داخلی (معادل پنج گیگا بایت اینترنت بین الملل) بر روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد به انتخاب خود او انجام می‌شود.

زارع‌پور درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، اعلام کرد دولت برای جبران اصلاح تعرفه که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتورها برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، یک بسته هدیه اینترنت درنظر دارد.

دقایقی قبل پیامک‌هایی مبنی بر دریافت اینترنت هدیه برای مردم ارسال شده که تحقق وعده روز گذشته وزیر ارتباطات در خصوص اینترنت هدیه است. پیام ارسالی به این شرح است: برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید.

سرپرستان خانوار سه دهک اول می‌توانند با مراجعه به my.gov.ir یا از طریق کد #۱۲۳۴*۴* در موبایل خود برای دریافت بسته رایگان اینترنت ثبت‌نام کنند. این بسته فقط برای سرپرستان خانوار است.

وزیر ارتباطات درباره کندی اینترنت در روزهای اخیر نیز تصریح کرد: اگر کندی وجود داشته باشد، می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند و گزارش کنند و ما حتما آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: اخیرا یک کندی در شب‌های اخیر بوده که البته برطرف شد اما ما آماده هستیم گزارشات را دریافت و به آن رسیدگی کنیم.

امکان فعالسازی  اینترنت رایگان از همه اپراتورها 

آنطور که وزیر اعلام کرده روی همان شماره، صرف‌نظر از اینکه مربوط به کدام اپراتور یا شرکت ارائه‌دهنده اینترنتی باشد، یک بسته اینترنت رایگان برای آنها فعال می‌شود.

این در حالی است که زارع‌پور توضیح نداد که سرپرست خانوار چگونه می‌تواند این اینترنت را در اختیار فرزند دانشجو یا دانش‌آموز خود قرار دهد.

امکان تغییر شماره موبایل برای دریافت اینترنت

جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات: پیامی برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده می آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می تواند شماره جدید را وارد و کلمه تایید را کلیک کند.

مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات: برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، اینطور برنامه‌ریزی شده که ۳۰ گیگ اینترنت در قالب ۳ بسته ۱۰ گیگابایتی به ۳ دهک کم درآمد جامعه اختصاص داده شود.

هر ۴ ماه یکبار، این بسته فعال می‌شود و برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

سالم همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سیم‌کارت سرپرست خانوار مشمول این بسته‌ها باید به نام خود او باشد، پاسخ مثبت داد.

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان 

وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

در ادامه  به شرح مراحل ثبت نام و دریافت اینترنت رایگان دولت می پردازیم؛

 

 

مراحل ثبت نام و دریافت اینترنت رایگان دولت

در مرحله ی اول  همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای ثبت نام اینترنت رایگان دولت ابتدا باید وارد پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به آدرس  my.gov.ir شوید. در این بخش شماره ای که با آن در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عضو هستید را وارد کنید سپس کد امنیتی را که در تصویر قرار دارد را وارد کنید.

 

در مرحله دوم پس از ثبت اطلاعات بالا رمز یکبار مصرف برای شما ارسال می شود، بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف شما وارد پنجره ملی خدمات هوشمند دولت می شوید.

پنجره ملی خدمات هوشمند دولت

در مرحله سوم بعد از اینکه وارد پنجره ملی خدمات هوشمند دولت شدید بر روی گزینه فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان هدیه دولت کلیک کنید. سپس تصویر زیر برای شما بالا می آید در این بخش شما باید شماره ای که منطبق با شماره ملی شما است را وارد کنید.

در مرحله آخر  پیامک فعال شدن بسته اینترنت رایگان مطابق تصویر زیر برای شما ارسال می شود.

 

 

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید