دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 88339 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت های نجومی غذای حیوانات خانگی+ عکس/ وعده های غذایی سگ و گربه گرانتر از وعده یک شهروند عادی!

در این مطلب به بررسی قیمت برخی خوراکی های حیوانات خانگی پرداخته‌ایم.

اقتصادسنج | نگهداری حیوانات خانگی در ایران پدیده ای جدید و نه چندان شایع ولی رو به افزایش است. در گذشته در مناطق روستایی حضور گربه، سگ، مرغ و خروس در حیات منازل و یا کوچه و پس کوچه‌های روستاها امری رایج و معمول بوده است. اما نگهداری از حیوانات در منازل آپارتمانی از موضوعات تأمل برانگیزی به شمار می‌رود. امروزه بعضی شهروندان به دلایل مختلف  به نگهداری حیوانات همدم در محیط زندگی خود روی می آورند که نگهداری از سگ و گربه نسبت به دیگر حیوانات در میان عموم مردم رایج تر است.

 

دلایل نگهداری افراد از حیوانات خانگی می توانند متفاوت باشد‌؛ برخی افراد برای پر کردن خلاء ارتباطی خود گرایش به زندگی با حیوانات دارند زیرا عواطف و محبت به غیر را از طریق انسانی نمی‌توانند انجام دهند و یا شکستی ناخوشایند در این زمینه داشته‌اند بر همین اساس به نگهداری حیوانات روی می‌آورند و حیوان را جایگزین ارتباطات اجتماعی خود می کنند.برخی دیگر از مردم به ویژه جوانان، نگهداری و پرورش حیوانات را برای تفریح و سرگرمی انتخاب کرده‌اند و آن را نشانه طبقه اجتماعی بالا می‌دانند.

حیوانات خانگی

مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی هزینه هایی نیز به دنبال دارد، هزینه ای که ماهانه به ده ها میلیون تومان هم می رسد.

عموما برای نگهداری از حیوانات در خانه، غذای مخصوص، انواع ویتامین‌ها، داروها و واکسن‌ها، وسایل بازی و محیطی برای استراحت حیوان، جزء ملزومات است. از دیگر وسایل موردنیاز می‌توان به ظرف غذا، قلاده، قفس، شامپو، کیف حمل‌ونقل، شانه، ناخن‌گیر، لباس مخصوص و… هم اشاره کرد که هزینه اضافه‌تری را می‌خواهند.

با نگاهی به قیمت خوراکی های حیوانات خانگی در فروشگاه‌های اینترنی به هزینه های نجومی خوراک آنها پی خواهید برد. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی وعده غذایی یک سگ را به مبلغ سه میلیون تومان می‌فروشند، قابل ذکر است هر بسته خوراکی نهایتا می‌تواند پاسخگوی چند روز برای غذای یک سگ باشد.

با توجه به قیمت های آگهی شده در پلتفرم ها و سایت های فروش مختلف، می توان گفت غذای حیوانات خانگی از وعده های غذایی یک انسان گران تر در می آید!

 

در ادامه قیمت برخی از این خوراکی ها در فروشگاه‌های اینترنی را مشاهده می‌کنید؛

 

قیمت خوراکی‌های حیوانات خانگی

قیمت غذای سگ خانگی

قیمت غذای سگ خانگی

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید