شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 93652 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

بازدهی بازار بورس در آخرین ماه آذر چقدر بود؟

هفته پایانی آذرماه نیز به اتمام رسید و کندل ماهانه شاخص‌های بورسی بسته شد. به این ترتیب شاخص کل ۹.۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۸.۸۶ درصد در این ماه بازدهی داشتند.

اقتصادسنج| هفته پایانی آذرماه نیز به اتمام رسید و کندل ماهانه شاخص‌های بورسی بسته شد. به این ترتیب شاخص کل ۹.۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۸.۸۶ درصد در این ماه بازدهی داشتند.

بررسی معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی این هفته توانست ۲.۴۲ درصد افزایش ارتفاع دهد و از دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد به دو میلیون و ۲۲۱ هزار واحد برسد. البته رشد سهام شرکت‌های کوچک بازار اندازه شاخص‌سازها نبود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته ۱.۲۳ درصد افزایش داشت و از ۷۵۲ هزار واحد به ۷۶۱ هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت: بازار سهام در چهار روز معاملاتی این هفته به طور میانگین، روزانه ۹ میلیارد و ۶۷۵ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل ۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان را رقم زد. در مجموع نیز حدود ۳۶۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بازدهی بازار سهام در آذر

با پایان آذرماه تکلیف کندل ماهانه نیز مشخص شد؛ به صورتی که نماگر اصلی بازار سهام در این ماه بیشتری از ۹.۲ درصد افزایش ارتفاع داد و از دو میلیون و دو هزار واحد به تراز کنونی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز طی یک ماه اخیر ۸.۸۶ درصد افزایش داشته است.

بازدهی بازار سهام در سه ماهه

در سه ماهه؛ اما ارقام به دلیل روند نزولی بازار در مهرماه متفاوت بود. به طوری که شاخص کل در پاییز ۱۴۰۲ تنها ۴.۲ درصد رشد کرده است. شاخص هم‌وزن نیز در این دوره حدود ۵.۵ درصد افزایش ارتفاع داده است.

بورس هفته پایانی آذر در یک نگاه

نگاهی به معاملات بازار سهام نشان می‌دهد شاخص کل و هم‌وزن در روز ابتدایی هفته به ترتیب ۰.۶۴ و ۰.۵۴ درصد افزایش ارتفاع دادند. این روند در دو شنبه با قدرت بیشتری ادامه یافت. به صورتی که شاخص کل ۱.۶۵ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۱۲ درصد بالا رفتند.

در سه‌شنبه؛ اما این روند تا حدودی متوقف شد؛ به طوری که شاخص کل تنها ۰.۱۹ درصد رشد کرد و شاخص هم‌وزن ۰.۲۳ درصد کاهش ارتفاع داد. همچنین در روز پایانی هفته هر دو شاخص با کاهش ارتفاع روبه‌رو شدند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید