شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 98084 |
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

بهترین مناطق برای خرید خانه در تهران کدام مناطق هستند؟

بازار مسکن تهران این روزها در رکود نسبی به سر می‌برد و می‌توان گفت که علت اصلی این رکود نبود خریدار است. با توجه به افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران، قدرت خرید کاهش یافته است و عمده معاملات در منطقه یک انجام می‌شود که محل سکونت مرفهین تهران است.

اقتصادسنج|بازار مسکن تهران این روزها در رکود نسبی به سر می‌برد و می‌توان گفت که علت اصلی این رکود نبود خریدار است. با توجه به افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران، قدرت خرید کاهش یافته است و عمده معاملات در منطقه یک انجام می‌شود که محل سکونت مرفهین تهران است.  اگر شما قصد خرید خانه در پایتخت را داشته باشید، حتما می‌دانید که انتخاب بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان از بین مناطق ۲۲ گانه این کلان‌شهر بسیار دشوار است. چرا که هر منطقه از تهران مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید با بررسی تمام شاخصه‌های مهم، در نهایت یکی از این مناطق را برای خرید آپارتمان انتخاب کنید.

قبل از این که به سراغ انتخاب بهترین منطقه تهران برای خرید ملک برویم، باید بررسی کنیم که منطقه مورد نظر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان آن را بهترین منطقه تهران دانست.  از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکانات رفاهی و خدماتی مناسب، خلوت بودن و امکانات تفریحی و گردشگری مناسب اشاره کرد. این پارامترها تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی افراد دارند و به همین خاطر در انتخاب بهترین منطقه برای خرید ملک در تهران باید آن‌ها را در نظر گرفت.

خرید ملک در منطقه ۲ تهران

منطقه ۲ تهران را می‌توان یکی از بهترین منطقه برای خرید ملک در تهران دانست.  به لحاظ شهرسازی منطقه ۲ تهران در بین سایر مناطق پیشتاز است. تنوع ملک در این منطقه بالاتر از سایر مناطق است و متقاضیان می‌توانند خانه با معیارهای خودشان را پیدا کنند. از جمله محله‌های خوب این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سعادت‌آباد
ستارخان
صادقیه
شهرک غرب
مرزداران
گیشا
فرحزاد
طرشت

بهترین منطقه تهران برای خرید آپارتمان

یکی دیگر از بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در تهران، منطقه ۵ است. این منطقه تقریبا در شمال و شمال غربی پایتخت قرار دارد و جزو مناطقی با امکانات و دسترسی مناسب به‌شمار می‌آید. چرا که ساکنین آن به بزرگراه‌هایی مانند همت، حکیم، ستاری، اشرفی اصفهانی و لشکری دسترسی خوبی دارند. از جمله بهترین محله‌های منطقه ۵ تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اکباتان
آپادانا
شهر زیبا
کوهسار
ارم
باغ فیض
پونک شمالی و جنوبی
جنت‌آباد شمالی و جنوبی

چه متراژ خانه هایی بیشترین فروش می‌روند؟

بیشترین متراژها در بین متقاضیان، متراژهای بین ۷۰ تا ۹۰ متر است. در قیطریه با وجود خانواده‌های ۴ نفره، اکثرا به دنبال خانه‌های ۱۳۰متر به بالا با حداقل ۲ یا ۳ خواب هستند. یا در منطقه مرزداران بیشترین آپارتمانی که مورد نظر متقاضیان است متراژهای کمتر از ۱۰۰ متر است. در این میان موارد خاص هم وجود دارند که با مبلغ ۱ میلیارد تومان به دنبال رهن خانه هستند و متراژهای خیلی بالا مد نظر آنهاست! گفتنی است خریدوفروش خانه در محله‌هایی مثل پاسداران، تهرانپارس، سعادت آباد و نارمک از رونق و محبویت زیادی برخوردار است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید