شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 78426 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی یک نماینده مجلس از آینده بورس و قیمت دلار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات منطقه ای منجر به تغییرات در بازار سرمایه و افزایش نرخ دلار در کشور شده تاکید کرد که باید خویشنداری بخرج داد تا دولت بتواند با ابزارهایی که در اختیار دارد بازار را کنترل کند.

اقتصادسنج؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات منطقه ای منجر به تغییرات در بازار سرمایه(بورس) و افزایش نرخ دلار در کشور شده تاکید کرد که باید خویشنداری به خرج داد تا دولت بتواند با ابزارهایی که در اختیار دارد بازار را کنترل کند.

جعفر قادری نماینده شیراز افزود: فراز و فرودها در بازار سرمایه و افزایش نرخ ارز در کشور تحت عوامل سیاسی در منطقه است که بلافاصله اثر خود را روی بازار گذاشته است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی جدی در مورد ریزش بازار سرمایه وجود ندارد تصریح کرد: میزان واردات و صادرات به گونه ای است که ارزآوری برای کشور به همراه دارد. معمولا اتفاقات سیاسی در منطقه، تقاضای سفته بازی و سرمایه ای برای برخی کالا ها از جمله ارز، سکه و خودرو را افزایش می دهد که با فروکش کردن این التهابات چنین شرایطی برطرف می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد اینکه اگر التهابات جهانی مدت بیشتری ادامه یابد گفت: انشالله مسایل حل می شود، البته ابزار و اهرم هایی وجود دارد که اثر التهابات را از روی بازار سرمایه بر خواهد داشت.

وی در خصوص افزایش نرخ ارز در کشور گفت: خوب نمی توانیم کاری بکنیم وقتی التهابات سیاسی پیش می آید عده ای نگران وضع آینده می شوند و برای حفظ قدرت خریدشان به سمت تقاضای ارز می روند.

قادری درمورد ریزش بازار بورس افزود: باید خویشنداری به خرج داد تا دولت بتواند با ابزارهایی که دارد بازار را کنترل کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید