شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 83909 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

شاخص کل بورس تهران ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۰۸ واحد رسید، با رشد ارزش معاملات خرد به سطح چهار هزار میلیارد تومان احتمال اینکه بازار فردا بتواند سطح دو میلیون واحد را درهم بشکند وجود دارد؟

اقتصادسنج؛ شاخص کل بورس تهران ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۰۸ واحد رسید، با رشد ارزش معاملات خرد به سطح چهار هزار میلیارد تومان احتمال اینکه بازار فردا بتواند سطح دو میلیون واحد را درهم بشکند وجود دارد؟

در معاملات روز شنبه سیزدهم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۰۸ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۱۲ هزار و ۷۵۳ واحد در رقم ۶۷۳ هزار و ۴ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۷۴ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۳ هزار و ۲۴۷ واحد به سطح ۱۱۹ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

امروز فولاد، فملی، شپنا و شستا نماد‌های سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل بسویچ، فرآور و کگاز از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۸ هزار و ۴۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹۰۹ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

در معاملات شنبه، ۱۰۷ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۹۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۹ درصدی به ۴۰۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

با رشد ارزش معاملات خرد به سطح چهار هزار میلیارد تومان احتمال اینکه بازار فردا بتواند سطح دو میلیون واحد را درهم بشکند کاملاً در حد تصور است.

برای بازار فردا در صورتی که مقاومت دو میلیون از سد راه برداشته شود پیش بینی رشد ۲۰ هزار واحدی را خواهیم داشت.

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری رشد ۲۸ هزار واحدی را به خود دید تا کمی از محدوده‌های حمایتی ایجاد شده در دوره اخیر فاصله بگیرد و برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه این امید ایجاد شود که بازار قرار است با توجه به واگرایی‌های ایجاد شده در کف اندیکاتور RSI رویه مثبتی را برای خودش ایجاد کند.

اما برای شاخص در طی این روز آینده مقاومتی‌های زیادی وجود دارد و شاید اصلی‌ترین مقاومت برای شاخص کل ارزش کم معاملات باشد و تا زمانی که ارزش معاملات به بالاترین سطح خود نرسد وضعیت بازار سرمایه چندان چنگی به دل نخواهد زد.

مقاومت‌های کلاسیک ۲.۱ میلیون واحدی و ۲.۲ میلیون واحدی به همراه میانگین ۵۵ روزه شاخص کل بورس تهران می‌تواند با افزایش ارزش معاملاتی به راحتی از سر راه برداشته شود، اما در صورتی که ارزش معاملات در همین حوالی بماند کار برای روند صعودی دشوار خواهد بود.

نبض بورس/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید