شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 89314 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲

بورس تهران در نخستین روز هفته مسیر طوفانی آغاز شده در هفته گذشته را از سر گرفت. رشد بیش از ۵۶ هزار واحدی شاخص کل تنها در دو روز معاملاتی اخیر در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات، تعداد زیادی از اهالی بازار سرمایه را نسبت به روزها و هفته‎‌های آتی امیدوار ساخته است. سرنوشت بازار در دومین روز هفته چگونه خواهد بود؟

اقتصادسنج| بورس تهران در نخستین روز هفته مسیر طوفانی آغاز شده در هفته گذشته را از سر گرفت. رشد بیش از ۵۶ هزار واحدی شاخص کل تنها در دو روز معاملاتی اخیر در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات، تعداد زیادی از اهالی بازار سرمایه را نسبت به روزها و هفته‎‌های آتی امیدوار ساخته است. سرنوشت بازار در دومین روز هفته چگونه خواهد بود؟

در پایان معاملات روز آغازین هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱.۳۳ درصدی (معادل ۲۷ هزار و ۳۵۰ واحد از ارتفاع این شاخص)، در سطح دو میلیون و ۸۷ هزار و ۶۹۶ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۱.۱۲ درصدی (معادل هشت هزار و ۶۶ واحد)، در ارتفاع ۷۲۸ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است نیز با رشد ۱.۱۱ درصدی معادل ۲۸۰ واحد از ارتفاع این شاخص، در افق ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحدی قرار گرفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در روز شنبه را، ۶ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. کارشناسان معتقدند تا زمانی که شاخص ارزیابی بورس تهران نتواند در محدوده‌های بالاتر از هشت همت تثبیت شود، از منظر تابلوخوانی تاییدیه رشد بلندمدتی بازار صادر نشده است.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس روز شنبه، خبر از ورود ۱۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

تکاپوی سهام طی دو روز معاملاتی اخیر، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای را در آستانه رسیدن به سقف سال ۹۹ قرار داده است. رشد بیش از ۵۶ هزار واحدی نماگر اصلی بورس طی تنها دو روز معاملاتی، باعث شده است پس از مدت‌ها، بازار سهام شاهد افزایش هیجان در تصمیمات معامله‌گران باشد.

روز شنبه به میزبانی سازمان بورس جلسه‌ای با ناشران حول محور تجدید ارزیابی دارایی‌ها برگزار شد. اخبار و شایعات پیرامون بحث تجدید ارزیابی‌ دارایی شرکت‌ها از هفته گذشته مطرح شد و توانست به خوبی جریان معاملات را شارژ کند. با این وجود از این پس سهامداران و اهالی سرمایه منتظر گام‌های عملی در این راستا هستند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نکات مهم این جلسه را بیان کرده است. بر این اساس گفته شده است، تجدید ارزیابی محدود به هیچ طبقه خاصی از دارایی‌ها نیست و متناسب با ظرفیت و شرایط هر ناشر اوراق بهادار و رعایت صرفه و صلاح سهامداران، امکان‌پذیر است. بر همین اساس، این نگرانی که تجدید ارزیابی صرفا به کلاس دارایی‌های استهلاک‌پذیر اختصاص یابد از میان برداشته شده است.

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس نیز باعث شده گام‌های مثبت شاخص، قابل اطمینان‌تر به نظر رسند. با این حال استراحت شاخص پس از دو روز متوالی مثبت، دور از انتظار نیست. از این رو با افزایش عرضه‌ها در بازار دومین روز هفته، پیش‌بینی می‌شود شاخص، حرکت مثبت آرام‌تری را نسبت به روز شنبه در پیش گیرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید