شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 67978 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲

بورس تهران امروز توانست پس از گذران ۹ روز سخت و منفی، روز سبزی را تجربه کند که از قدرت نسبتا خوبی نیز برخوردار بود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

اقتصادسنج؛ بورس تهران امروز توانست پس از گذران ۹ روز سخت و منفی، روز سبزی را تجربه کند که از قدرت نسبتا خوبی نیز برخوردار بود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

پس از انتشار خبرهای منفی و متوالی برای بازار سهام طی روزهای گذشته، شروع بورس امروز با خبرهای خوب و امیدوار کننده‌ای همراه بود که موجب شد خریداران سهام انگیزه‌ دوباره‌ای برای برگشت به معاملات بازار پیدا کنند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ۲.۲ درصدی همراه شد و توانست بار دیگر به مرز ۲ میلیون واحدی برسد. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن با ثبت عملکردی تقریبا مشابه، رشد ۲.۲۵ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام اما تغییر چندانی نسبت به قبل نداشت و در محدوده ۶۷۵۰ میلیارد تومانی ایستاد که البته با ورود پول ۹۵۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود.

بهبود شرایط معاملات در انتهای بازار روز گذشته و صف‌های فروشی که در یک ساعت پایانی جمع‌آوری شدند و برخی سهام را به محدوده‌های بالاتر دامنه نوسان روزانه هدایت کردند، این انتظار را ایجاد کرد که احتمالا بازار امروز بتواند شرایط بهتری داشته باشد و این اتفاق نیز در کنار انتشار خبرهای مثبت و امیدوارکننده تشدید شد تا بورس تهران بتواند پس از نزدیک به ۱۰ روز، رنگ سبز به خود بگیرد. در ادامه با بررسی شرایط موجود و نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت تا ببینیم که آیا این روند صعودی می‌تواند ادامه داشته باشد یا قرار است بار دیگر شاهد روزهای منفی باشیم؟

شروع حمایت‌ها پس از سقوط

به قطع می‌توان گفت که ۹ روز گذشته برای بورس تهران یکی از سخت‌ترین دوران طی ماه‌های اخیر بود و انتشار مداوم خبرهای منفی در رابطه با صنایع مختلف که نشان‌دهنده بی‌توجهی دولت به شرکت‌ها و بازار سرمایه بود، بورس تهران را در حیرت فرو برد. با این حال اما امروز و پس از سقوطی که بازار سهام تجربه کرد، شاهد برگشت حمایت‌های عملی و لفظی هستیم و همین موضوع باعث شده تا بدنه کم‌جان بورس تهران بار دیگر امیدی به برگشت داشته باشد.

در همین رابطه قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه خبرداد که از ابتدای هفته بعدی به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال (معادل ۵ همت) اوراق تبعی از نوع تامین مالی در بازار توسط این صندوق منتشر می‌شود. وی افزود که یعنی ۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی بابت حمایت از بازار و همچنین پرداخت بخشی از تعهدات صندوق به شرکت‌های کارگزاری انجام خواهد شد.

حمایت بعدی از سمت پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود که عنوان کرد شاخص بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ برگشته و عملا در یک بازدهی منفی در سال ۱۴۰۲ هستم که قطعا به صلاح کشور نیست. وی افزود به دلیل اهمیت موضوع، امروز جلسه‌ فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد در حال برگزاری است تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مرد اتخاذ شود.

و در نهایت خبری که موج اصلی خوش‌بینی را در بازار ایجاد کرد به صحبت‌های وزیر اقتصاد در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مربوط می‌شود. خاندوزی در این رابطه عنوان کرد که در جلسه اضطراری که فردا برگزار می‌شود، در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و در نظر داریم که فرمولی مشخص شود تا برای مدت ۳ تا ۵ سال ثابت باشد و به پیش‌بینی‌پذیرتر شدن اقتصاد کشور کمک کند.

نقش پررنگ تکنیکال در برگشت بورس

نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس به خوبی نشان می‌دهد که طبق گزارش‌ها و تحلیل‌های قبلی، کندل‌های قیمتی شاخص بورس با برخورد به خط روند صعودی میان‌مدت که با محدوده ۵۰ درصد فیبوناچی ریتریسمنت هم‌تراز شده بود، گارد صعودی به خود گرفتند و به سمت محدوده مثبت بازگشتند. درکنار این بازگشت شاهد یک واگرایی در دره‌های اندیکاتور RSI نیز هستیم که این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا این حمایت بتواند فعلا نقش خوبی را برای تداوم صعود بازار تا محدوده ۲.۱ میلیون واحدی ایجاد کند.

پیش بینی بورس فردا

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جمیع اتفاقات رخ داده در روز جاری و همچنین شرایط مناسبی که پس از ریزش‌های اخیر در وضعیت تکنیکالی نماگر اصلی بازار ایجاد شده، انتظار می‌رود در بورس فردا نیز شاهد بازاری متعادل و سبز باشیم اگرچه خروجی جلسه دولت برای نرخ خوراک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید