شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 90161 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

سهامدارن مراقب تحولات هیجانی و زودگذر در بازارها باشند

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از رشد هیجانی روز‌های اخیر بنظر می‌رسد باید مراقب خرید‌های هیجانی باشیم.

اقتصادسنج| کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از رشد هیجانی روز‌های اخیر بنظر می‌رسد باید مراقب خرید‌های هیجانی باشیم.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: روز‌هایی مثل امروز با نوساناتی که اتفاق می‌افتد چالش تصمیم گیری برای سهامدار پیش می‌آورد. روزهای اخیر معاملاتی با نوسانات و آدرنالین بالا را پشت سرگذاشتیم، بعد از رشد هیجانی روز‌های اخیر بنظر می‌رسد باید مراقب خریدهای هیجانی باشیم و اگر محدوده‌ای را برای فروش در نظر گرفتیم به استراتژی خود پایبند باشیم. همین سیو سود‌ها یا جابجایی‌ها ارزش معاملات را بالا می‌برد. هرچند امیدوار به ادامه‌ روند صعودی هستیم؛ اما بازار نیاز به تثبیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه عنوان کرد: شرکت‌ها یکی پس از دیگری در مورد برنامه‌ریزی خود برای انجام افزایش سرمایه ترکیبی و استفاده از این اهرم و تجدید ارزیابی از جمله فلزی و معدنی‌ها صحبت می‌کنند. در مورد بانک‌ها هم از یک سو بحث تجدید از محل دارایی‌های ثابت و شناسایی سود مطرح بوده و از سویی دیگر بحث در صورت واگذاری سهام مطرح است.

او افزود: شاخص کل رشد بیشتری از شاخص هم وزن و سهم‌های کوچک و متوسط داشته است. در بازار امروز هم شاهد جابجایی‌ها و گرایش به نماد‌های کوچک و متوسط دیده می‌شود البته ادامه روند صعودی شروع شده کماکان پابرجا است، اما روز‌هایی مثل فردا با نوسان خودش سهامداران را تحت فشار تصمیم گیری قرار می‌دهد. ثبت سومین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.

وفایی می‌گوید: در معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۳۷۶ و تعداد نماد‌های منفی ۴۲۱ نماد بود و خالص سفارشات با ورود ۲۰۴ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه شد. همچنین ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۸.۳۵۶ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۸۲۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده و در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید