شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 77111 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۰۱ |
ارسال به دوستان
پ

در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کدام بازارها برای سرمایه‌گذاری جذاب تر هستند؟

سرمایه گذاران خرد در سال ۲۰۲۳ به طور فزاینده‌ای در بازار سهام حضور دارند که ناشی از پیشرفت‌های فناوری، نفوذ رسانه‌های جمعی و علاقه به سرمایه گذاری پایدار است.

اقتصادسنج :سرمایه گذاران خرد در سال ۲۰۲۳ به طور فزاینده‌ای در بازار سهام حضور دارند که ناشی از پیشرفت‌های فناوری، نفوذ رسانه‌های جمعی و علاقه به سرمایه‌گذاری پایدار است.

سرمایه گذاران خرد ایالات متحده که با توقف کوتاهی در چرخه نرخ بهره فریفته شده بودند، در اوایل تابستان به غرش شدیدتری بازگشتند. اما اولویت‌های سرمایه‌گذاری آنها برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ چیست؟

در حوزه عملکرد سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خرد مشارکت قابل توجهی را به نمایش گذاشته‌اند. جریان ورودی از سرمایه‌گذاران خرد به بازارهای ایالات متحده به طور متوسط ​​۱.۵ میلیارد دلار در روز در سال ۲۰۲۳ بود.

چالش‌ها و ریسک‌های پیش روی سرمایه گذاران خرد

به‌رغم اشتیاق و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران خرد در بازار، آنها با چالش‌ها و ریسک‌های متعددی مواجه شدند که بر نتایج سرمایه‌گذاری آنها در سال ۲۰۲۳ تأثیر گذاشت. درک این موانع برای درک پویایی سرمایه گذاری این بخش بسیار مهم است.

سرمایه‌گذاران خرد با نوسانات و فقدان اطمینان بازار مواجه شدند که ناشی از عوامل مختلفی مانند شرایط اقتصادی، رویدادهای ژئوپلیتیکی و تغییرات غیرمنتظره بازار بود. نوسانات ناگهانی قیمت و روندهای غیرقابل پیش‌بینی چالش‌هایی را برای سرمایه گذاران خرد به‌ویژه سرمایه‌گذاران با تجربه محدود و ریسک‌پذیری بالاتر ایجاد کرد.

اثرات ماندگار همه‌گیری کووید همچنان بر اقتصادهای جهانی تأثیر می‌گذارد که منجر به فشارهای تورمی و اختلال در زنجیره تأمین می‌شود. این چالش‌ها بر عملکرد شرکت‌ها، احساسات بازار و پرتفوی سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت.

سرمایه‌گذاران خرد باید پیچیدگی‌های یک چشم‌انداز اقتصادی در حال تغییر را دنبال می‌کردند و استراتژی‌های سرمایه گذاری خود را بر این اساس تطبیق می‌دادند.

۲۰۲۳ Public داده‌های سرمایه گذاران خرد را جمع‌آوری کرده و آمار ۱۰۰۵ سرمایه‌گذار خرد را در پلتفرم خود مورد بررسی قرار داد و از آنها پرسید: «به کدام استراتژی سرمایه گذاری یا موضوعات به‌عنوان بخشی از استراتژی سرمایه گذاری کلی خود علاقه دارید؟»

سرمایه گذاران خرد پول خود را کجا سرمایه گذاری می‌کنند؟

به گزارش ویژوال کاپیتالیست، محبوب‌ترین استراتژی برای سرمایه گذاران خرد، سرمایه‌گذاری سود سهام است که ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را به‌عنوان موضوعی که به آن علاقه دارند انتخاب کردند.

سود سهام می‌تواند به تکمیل درآمد کمک کند و مزایای مالیاتی را به همراه داشته باشد (به‌ویژه برای سرمایه گذاران با درآمد پایین‌تر یا اگر سود سهام به حساب معوق مالیاتی واریز شود)، در ضمن می‌تواند در دوره‌های تورمی شدیدتر یک انتخاب محبوب باشد.

در همین حال، هیاهو در مورد هوش مصنوعی از بین نرفته است، به طوری که ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این موضوع هستند – از جمله سازنده تراشه‌های انویدیا. سرمایه‌گذاری در این بخش با سرمایه‌گذاری در شاخص کل بورس به طور هم‌زمان در رتبه دوم قرار دارد.

اسناد خزانه (۳۰ درصد) نشان‌دهنده تثبیت ایمنی پرتفوی است، اما بحران آب و هوایی مداوم نیز در ذهن سرمایه گذاران قرار دارد، زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر (۳۳ درصد) و خودروهای برقی (۲۷ درصد) امتیاز نسبتاً بالایی در فهرست علاقه دارند. از سوی دیگر، کالاها و سهام حمایت از تورم از رونق افتاده‌اند.

نکته جالب دیگری که از این نظرسنجی به دست آمده، این است که چگونه مکالمات در مورد شرکت‌های رایج – یا سروصدای اطراف آنها – بر معاملات تأثیر می‌گذارد. این پلتفرم دریافت که سرمایه گذاران عمومی در Mattel پس از موفقیت فیلم «باربی» ۶.۶ برابر افزایش یافت.

Bud Light همچنین با وجود توجه منفی طرفداران خود پس از انجام کمپین تبلیغاتی با یک اینفلوئنسر، شاهد افزایش ۱.۵ برابری در سرمایه‌گذاران خرد بود.

با توجه به این نظرسنجی، منشأ بخش بزرگی از تزریق سرمایه توسط سرمایه گذاران خرد آمریکایی حول محور دو شرکت بزرگ GameStop و AMC می‌چرخد. این بینش‌ها جدید نیستند، اما روندی پایدار را نشان می‌دهند.

با نگاهی به آینده، برای سرمایه گذاران خرد ضروری است که مطلع بمانند، با شرایط متغیر بازار سازگار شوند و به دنبال فرصت‌هایی برای رشد باشند.

همانطور که چشم‌انداز سرمایه گذاری در حال تکامل است، سرمایه گذاران خرد می‌توانند استراتژی‌های خود را با یادگیری از کارشناسان صنعت، شرکت در بستر آنلاین و استفاده از منابع آموزشی موجود در سیستم عامل‌های دیجیتال ارتقا دهند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید