شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 113354 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

تحلیل تکنیکال سهام وخارزم/ سرمایه گذاری در وخارزم سودآور است؟

فشردگی قیمت سهام وخارزم، پس از یک سال، به حساس‌ترین مقطع خود رسیده است. با وجود قرارگیری قیمت پایین‌تر از این فشردگی، دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز قیمتی وخارزم وجود دارد.

اقتصادسنج| فشردگی قیمت سهام وخارزم، پس از یک سال، به حساس‌ترین مقطع خود رسیده است. با وجود قرارگیری قیمت پایین‌تر از این فشردگی، دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز قیمتی وخارزم وجود دارد.

سهام سرمایه‌گذاری خوارزمی با نماد «وخارزم» در بازار اول و تابلو اصلی بورس قابل معامله است. سهام وبملت با ارزش بازاری بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان در گروه سرمایه‌گذاری قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «وخارزم» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام وخارزم

نگاهی به داده‌های تاریخی قیمت سهام وبملت نشان می‌دهد روند نزولی این سهم که با موج خروشان فروش در مردادماه ۱۳۹۹ آغاز شد، در آبان ۱۴۰۱ به پایان رسیده است. قیمت سهام وبملت پس از آن، در رالی صعودی خود تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۶۱.۵ درصد بازدهی مثبت برای پرتفوی سهامداران خود به ارمغان آورده است.

با پایان یافتن این موج جنبشی در نیمه اردیبهشت‌ماه که به تاریخ معروفی در بازار سهام بدل شد، قیمت در یک فشردگی به شکل مثلث جمع‌شونده قرار گرفت. قیمت تاکنون ۶ بار با دو ضلع داینامیک این فشردگی برخورد داشته و به نظر می‌رسد سهامداران و فعالان بازار، به‌زودی قیمت را از یک سوی این فشردگی خارج خواهند کرد.

قیمت در حال حاضر پایین‌تر از کف مثلث قرار گرفته است. با وجود این همچنان نمی‌توان درباره چشم‌انداز نزولی با اطمینان صحبت کرد. چراکه قیمت هنوز کف ۱۶۵ تا ۱۶۶ تومانی را به سمت پایین نشکسته است. همچنین پس از شنبه که بازار سرتاسر در سوی منفی دامنه نوسان قرار گرفته بود، کندل روزهای یکشنبه و دوشنبه با رنگ سبز در نمودار قیمت وخارزم نقش بست.

در صورتی که جریان معاملات تا پایان هفته، قیمت را به درون فشردگی بازگرداند، می‌توان اهداف قیمتی صعودی را برای سهام وخارزم متصور بود. چراکه روند غالب جاری در نمودار قیمت وخارزم، همچنان صعودی و احتمال شکست فشردگی از سوی بالا بیشتر است.

در این راستا، هدف اول وخارزم، محدوده ۱۹۵ تومان و پس از آن تارگت ۲۳۸ به‌عنوان هدف میان‌مدت این سهم معرفی می‌شود. در این بین، شکست و تثبیت قیمت پایین‌تر از کف ۱۶۵ تومانی، احتمال وقوع سناریوی صعودی را کمرنگ می‌کند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج‌شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید