شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 74130 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ |
ارسال به دوستان
پ

بورس در هفته سوم شهریور قرمز است یا سبز؟/ ۱۰ کارشناس پاسخ دادند

بازار سهام در حالی دومین هفته شهریور را پشت سر گذاشت که با اعلام خبر حذف ارز نیمایی و افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت‌ها به قیمت دلار مرکز مبادله، شارژ شد. 

اقتصادسنج | بازار سهام در حالی دومین هفته شهریور را پشت سر گذاشت که با اعلام خبر حذف ارز نیمایی و افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت‌ها به قیمت دلار مرکز مبادله، شارژ شد. به این ترتیب شاخص‌های کل و هم‌وزن بیش از دو درصد رشد کردند و اغلب گروه‌های بازار توانستند دست کم چند روز از هفته را صعودی سپری کنند. اما آیا این روند در سومین هفته شهریور نیز تکرار خواهد شد؟

بازار سهام در هفته دوم شهریورماه عموما مثبت بود به نحوی که شاخص کل بورس در سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار گرفت. بیشتر صنایع بازار نیز تحت تاثیر فضای مثبت صنایع پتروشیمی و پالایشی، سبز بودند.

اما آیا این روند در روزهای پیش رو نیز ادامه خواهد یافت؟ در این صورت کدام صنایع، مورد توجه سرمایه‌گذاران خواهند بود؟ اینها سوالاتی است که کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز به آنها پاسخ داده‌اند.

بورس هفته سوم

بیشترین و کمترین بازدهی

نگاهی به معاملات دومین هفته از شهریور ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نمادهای بورسی در این هفته نیز راه هفته گذشته را در پیش گرفتند و صعود خوبی را تجربه کردند. به طوری که نمادهای پربازده بورس در این هفته ارقام بزرگترین را نسبت به افت نمادهای کم‌بازده ثبت کردند.

پیشتاز سهم‌های پربازده سدبیر بود که با رشد ۲۷ درصدی توانست به قیمت چهار هزار و ۸۱۵ تومانی برسد و به مقاومت پنج هزار و ۲۰۷ تومانی خود نزدیک‌تر شود. تحلیل تکنیکال این سهم حاکی از آن است که حمایت چهار هزار و سه تومان نزدیک‌ترین نقطه امن برای ورود پول به سهم است.

همچنین سدشت و کماسه نیز در این هفته به ترتیب ۲۲ و ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح پنج هزار و ۲۵۱ و ۶۲۰ تومانی رسیدند. تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد که سدشت و کماسه در منطقه خنثی از لحاظ خرید و فروش قرار گرفته‌اند و باید دید آیا ورود پول در این سهم‌ها به اندازه‌ای بوده که آن دو را به مقاومت‌های خود برساند؟

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید