دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 76845 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

بورس در هفته دوم مهرماه سبز است یا قرمز؟+ پیش‌بینی

بازار سهام در حالی نیمه دوم سال را آغاز کرده که همچنان از سوی دولت تحت فشار است و هر روز با انتشار اظهارات غیرکارشناسی وزرای اقتصادی تهدید می‌شود. موضع‌گیری وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته علیه بورس کالا، شوک جدیدی را به بازار سهام وارد کرد و جان بازار را گرفت؛ اما آیا در هفته پیش رو نیز همین روند ادامه خواهد داشت؟

اقتصادسنج؛ بازار سهام در حالی نیمه دوم سال را آغاز کرده که همچنان از سوی دولت تحت فشار است و هر روز با انتشار اظهارات غیرکارشناسی وزرای اقتصادی تهدید می‌شود. موضع‌گیری وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته علیه بورس کالا، شوک جدیدی را به بازار سهام وارد کرد و جان بازار را گرفت؛ اما آیا در هفته پیش رو نیز همین روند ادامه خواهد داشت؟

بازار سهام این روزها از ناحیه شوک‌هایی که به دو گروه فلزات اساسی و سیمانی وارد شده، تهدید می‌شود. اگرچه مهرداد بذرپاش اظهارات خود درباره خروج محصولات سیمانی و فولادی از بورس کالا را تلویحا پس گرفته و وزیر اقتصاد هم بر حمایت از بورس کالا تاکید کرده اما اعتماد نسبت به تصمیمات دولت سیزدهم در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و از همین رو بازار سرمایه نیز لاک دفاعی فرو رفته است.

اما آیا در دومین هفته مهرماه، اثر اظهارات وزیر راه از بین خواهد رفت؟ در هفته پیش رو وضعیت بازار چگونه خواهد بود؟ سهم‌های مورد توجه معامله‌گران در کدام گروه‌های صنایع قرار دارند؟ اینها سوالاتی است که کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی به آنها پاسخ داده‌اند.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار در هفته نخست مهرماه

بررسی معاملات هفته اول مهرماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، سهام شرکت سرمایه‌گذاری شاهد با افزایش ۲۴ درصدی طی چهار روز معاملاتی، پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه شناخته شد و به قیمت هزار و ۵۶۹ تومان رسید. تحلیل تکنیکال ثشاهد نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین حمایت برای سهم سطح هزار و ۴۴۷ و نزدیک‌ترین مقاومت آن تراز هزار و ۷۶۶ تومان است.

همچنین دو سهم کطبس و داوه نیز در این چهار روز کاری ۱۶ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح دو هزار و ۱۰ و هزار و ۲۳۵ تومان رسیدند. سطوح حمایت و مقاومت این دو سهم نیز در جدول فوق نمایش داده شده است.

در طرف مقابل اما اوضاع کمی متفاوت بود؛ چرا که احتمال خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حتی سهم‌های گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات را نیز تحت تاثیر قرار داد. برای مثال ثامان که یکی از سهم‌های مهم این گروه است در این هفته با کاهش ۱۸ درصدی روبه‌رو شد و قیمت سه هزار و ۵۰۴ تومان را بر تابلو بورس ثبت کرد. دو سطح سه هزار و ۲۰۷ تومان و چهار هزار و ۲۶۴ تومان نیز مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت سهم شناسایی شده‌اند.

سهرمز و شسینا نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته اول مهرماه لقب گرفتند. گفتنی است این دو سهم طی چهار روز معاملاتی با کاهش ۱۴ و ۱۱ درصدی به سطوح دو هزار و ۲۵۳ و ۴۵۹ تومان رسیدند.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید