شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 87433 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

بورس در هفته اول آذر ماه سبز است یا قرمز؟+ پیش‌بینی

بورس تهران آخرین روزهای آبان را با ورود پول حقیقی سپری کرد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت با ریسک تازه مالیاتی روبرو شدند و شاهد خروج پول بودند. آیا قرار است آذرماه نیز دوران برتری نمادهای کوچک بازار باشد؟

اقتصادسنج| بورس تهران آخرین روزهای آبان را با ورود پول حقیقی سپری کرد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت با ریسک تازه مالیاتی روبرو شدند و شاهد خروج پول بودند. در این میان نکته حائز اهمیت دیگر، منفی شدن شاخص کل و مثبت شدن شاخص هم‌وزن بود که نشان از چرخش توجه معامله‌گران از سمت شاخص‌سازها به سوی شرکت‌های کوچک و متوسط داشت. آیا قرار است آذرماه نیز دوران برتری نمادهای کوچک بازار باشد؟

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت عملکرد بهتری نسبت به روزهای قبل داشت. اگرچه میزان حجم و ارزش معاملات خرد هنوز به سطحی نرسیده که بتوان آن را نشانه شروع دوران خروج از رکود بازار دانست اما با این حال افزایش میانگین معاملات نسبت به هفته‌های قبل امیدوارکننده بود.

در همین حال، همزمان با خروج پول از درآمد ثابت‌ها، سهام شاهد ورود پول حقیقی بود و از همین رو معامله‌گران  اهالی بازار امیدوار شدند تحرک تازه‌ای در بورس دیده خواهد شد. هلن عصمت‌پناه تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که فعلا پول در میان صنایع در چرخش است. با این حال شاید بتوان همین روند را نیز امیدوارکننده دانست چرا که در برخی از روزها، بورس تهران در خواب مطلق فرو رفته و کمترین سطح معاملات را تجربه می‌کرد. او صنایع انبوه‌سازی، فلزات، کانی‌های فلزی و زراعت را در هفته پیش رو دارای شانس بیشتری می‌داند.

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز معتقد است که اکنون زمان خوبی برای خرید سهام ارزنده و کارشناسی شده است. نظرسنجی هفتگی از کارشناسان بازار سرمایه در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی بورس هفته اول آذر

بیشترین و کمترین بازدهی هفته پایانی آبان

گفتنی است بررسی معاملات بورس در هفته پایانی آبان نشان می‌دهد سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس (فصبا) توانست در این هفته با رشد ۵۲ درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت ۷۲۴ تومان برسد. گفتنی است سهام فصبا در یکشنبه بازگشایی و با جهش ۳۲ درصدی روبه‌رو شد.

همچنین کرومیت و کسرام نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته کرومیت به قیمت ۷۰۸ و کسرام به ۸۱۷ تومان رسیدند.

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری که سدشت با کاهش ۱۳ درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کرد. گفتنی است سدشت در حال حاضر در تراز ۷۸۰۲ تومان قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح ۶۵۱۵ تومان است. همچنین ولراز و معیار نیز دیگر سهم‌هایی بودند که با کاهش به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصدی بیشترین کاهش را در هفته پایانی آبان به ثبت رساندند.

تجارت‌نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید