شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 111111 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸ |
ارسال به دوستان
پ

بازدهی بورس هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در یک نگاه/ شاخص های بورسی با کاهش ارتفاع رو به رو شدند

بازار سهام در هفته معاملاتی ابتدایی سال ۱۴۰۳ با صعود نسبتا قدرتمندی همراه شد و شاخص‌های بورسی در مدار صعودی قرار گرفتند. اما با شروع معاملات هفته منتهی به ۱۵ فروردین، معاملات تالار شیشه‌ای از رشد قیمت دلار جا ماند و سهامداران شاهد بازدهی منفی بورس بودند.

اقتصادسنج| بازار سهام در هفته معاملاتی ابتدایی سال ۱۴۰۳ با صعود نسبتا قدرتمندی همراه شد و شاخص‌های بورسی در مدار صعودی قرار گرفتند. اما با شروع معاملات هفته منتهی به ۱۵ فروردین، معاملات تالار شیشه‌ای از رشد قیمت دلار جا ماند و سهامداران شاهد بازدهی منفی بورس بودند.

بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی پس از یک هفته صعود در هفته معاملاتی ابتدایی سال ۱۴۰۳ با کاهش ارتفاع روبه‌رو شدند.

به طوری که شاخص کل طی سه روز معاملاتی این هفته با کاهش ۰.۶۹ درصدی روربه‌رو شد و از تراز دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه هفته گذشته به دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحد در پایان بورس این هفته رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در سه روز معاملاتی این هفته نه تنها نتوانست بازدهی مثبتی به عمل آورد، بلکه سقوط سنگین‌تری از شاخص کل را به ثبت رساند. به طوری که این نماگر از ۷۶۸ هزار واحد در پایان معاملات هفته گذشته با کاهش ۱.۴ درصدی به تراز ۷۶۰ هزار واحد در پایان بورس امروز رسید.

۸۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به سه هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان را رقم زده است.

همچنین طی سه روز معاملاتی هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ بیشتر از ۸۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که بیشترین آن در روز سه‌شنبه رقم خورده است.

بورس هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در یک نگاه

نگاهی به معاملات بورس در این هفته حکایت از آن دارد که شاخص‌های بورسی در همان روز ابتدایی یعنی شنبه متوقف شدند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز با کاهش ۰.۰۱ و ۰.۰۳ درصدی روبه‌رو شده و به مسیر صعودی هفته گذشته پایان دادند.

در سه‌شنبه اما این روند شدیدتر بود؛ به طوری که هر دو نماگر اصلی بازار سهام در این روز کاهش نسبتا شدیدی داشتند. به نحوی که شاخص کل ۰.۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۳۵ درصد کاهش ارتفاع دادند. این موضوع تا حد زیادی مربوط به اتفاقات سیاسی و بازار دلار بود.

این روند در بورس چهارشنبه ادامه نداشت و شاخص کل در این روز ۰.۲۵ درصد افزایش ارتفاع داد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز تغییر به خصوصی نداشت و تنها ۰.۰۲ درصد پایین آمد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید