یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 68842 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

بازنشستگان این خبر خوب را بخوانند/ افزایش حقوق چه زمانی اعمال می شود؟

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

اقتصادسنج | سخنگوی دولت تصریح کرد: در این زمینه هم شفاف صحبت شود که یارانه پنهان یا رفع هدررفت انرژی یعنی چه؟ یعنی می‌خواهند نرخ چه چیزی جابجا شود؟ نرخ گاز است؟ نرخ نفت است؟ نرخ بنزین است؟ مقصود چه چیزی است؟ شفاف صحبت کنند که مردم شفاف متوجه منظور شوند. ضمن اینکه مشخص شود برنامه مجلس در این زمینه چیست؟

سخنگوی دولت از تداوم روند نزولی نرخ ارز خبر داد.

علی بهادری جهرمی در نشست خود با اشاره به برنامه دولت برای مهار تورم گفت:بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار، روند نزولی نرخ رشد تورم ادامه داشته و تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور که در خردادماه ١۴٠٢، ۴٢,۶ درصد بوده است، در تیرماه در مقایسه با ماه قبل ۳/۲ درصد کاهش یافته و به زیر ۴۰ درصد رسید.

کارشناسی همراه و مشاور امینی در تصمیم‌گیری نهایی برای مجلس است و هم دولت مسئولیت‌پذیری است و اگر قانون موضوعی را تعیین تکلیف کند، دولت مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته باید به واقعیت‌های اجرایی در هنگام تصمیم‌گیری توجه داشت، مثلاً نمی‌شود امروز تصویب کنیم و از فردا بگوییم کالابرگ الکترونیکی اجرا شود اما هنوز زیرساخت‌های آن فراهم نباشد. ضمن اینکه وقتی قانون تصویب می‌شود دیگر یک صدا از مجلس شنیده شود و شاهد چندصدایی نباشیم.

بهادری جهرمی یادآور شد: وقتی مجلس در موضوع نرخ خوراک پتروشیمی تعیین تکلیف می‌کند دیگر یک کمیسیون و یک نماینده حرف دیگری در آن موضوع واحد بر زبان نیاورد. همه یکصدا باشند. دولت در مورد هدررفت انرژی و افزایش بهره‌وری برنامه روشنی دارد و سازمان ملی بهره‌وری متولی این کار شده و دوهفته یکبار هم معاون اداری استخدامی رییس‌جمهوری در هیئت دولت گزارش no اقدامات در این زمینه را ارائه می‌کند.

اجازه نمی‌دهیم هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اطمینان می‌دهم اجازه نمی‌دهیم هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد، اظهار کرد: دولت به دنبال تأمین و پرداخت حقوق پایدار و متناسب بازنشستگان است؛ در عین حال تلاش خود را برای اصلاح وضعیت ناترازی صندوق.های بازنشستگی به کار خواهیم بست تا شاهد تعادل منابع و مصارف در صندوق‌ها و ثبات و پایداری در نظام بیمه اجتماعی کشور و حل مشکلات کلان اقتصادی از طریق خاموش کردن موتورهای خلق تورم و نقدینگی باشیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده این نهاد مستقل است اما ضروری است با هماهنگی و تعامل با نهادهایی که مسئول مهار تورم هستند اقدام یا تصمیمی اتخاذ شود.

وی افزود: این امر منافاتی با استقلال این نهاد ندارد اما انتظار دولت این است که اینگونه تصمیمات یکجانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم اخذ نشود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید