جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 62126 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

چرا پهپادهای ایرانی به دردسر بزرگی برای اوکراین تبدیل شده اند؟+فیلم

توماس کیکا Thomas Kika در نیوزویک، نوشت:
به گفته یوری اینهات Yurii Ihnat سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، پهپادهای ایرانی که توسط روسیه به کار گرفته می شوند، همچنان برای نیروهای اوکراینی مشکل آفرین هستند.

اقتصادسنج | توماس کیکا Thomas Kika در نیوزویک، نوشت: به گفته یوری اینهات Yurii Ihnat سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، پهپادهای ایرانی که توسط روسیه به کار گرفته می شوند، همچنان برای نیروهای اوکراینی مشکل آفرین هستند. نیروهای روسی پهپادهای شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ را بطور گسترده ای در تهاجم خود به اوکراین به کار گرفته اند. شاهد ۱۳۱ با برد پرواز ۵۵۰ مایل و شاهد ۱۳۶ با برد پروازی ۱۲۰۰ مایل، از کلاهکی انفجاری برخوردارند که با برخورد به هدف منفجر می شود.

اینهات در گفتگوی یکشنبه خود با اوکراینسکا پراودا Ukrainska Pravda شرحی از کلافگی و استیصال مدافعان اوکراینی در برابر پهپادهای ایرانی داد که در دسته های بزرگ توسط نیروهای مهاجم روس به کار گرفته می شوند و توانایی آنها در فرار از انواع روش های ضدهوایی را “یک دردسر واقعی” خواند.

وی گفت: پهپادهای ایرانی یک دردسر واقعی هستند. هنوز هم بسیار دشوار است که آنها را سرنگون کنیم. هنگامی که شمار زیادی از آنها پرتاب می شوند، در مسیرهای مختلفی حرکت میکنند، نزدیک زمین پرواز میکنند و بنابراین هدف گرفتن آنها با هواپیماهای جنگنده دشوار می شود. پهپادها با سرعت ۱۵۰ کیلومتر حرکت میکنند اما یک جت جنگنده دست کم سرعتی معادل چهارصدکیلومتر دارد.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود: “همچنین در طول شب هم نمی توانیم این پهپادها را با استفاده از تجهیزات ضدهواییِ نیروهای زمینی یا گروههای متحرک آتشباری هدف بگیریم.” به گفته وی نیروهای مهاجم روس، این پهپادها را عمدا در طول شب به کار میگیرند تا نیروهای اوکراینی را وادار کنند که مهمات ضدهوایی خود را هدر دهند. این کار همچنین به روس ها امکان شناسایی نقاط استقرار سکوهای ضدهوایی اوکراین را می دهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید