شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 109914 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

پژو از شاسی بلند ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید رونمایی کرد+ عکس و مشخصات فنی

پژو از شاسی بلند ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید رونمایی کرد. این کراس اوور فرانسوی مشخصه‌هایی مثل طراحی به‌روز، کابین پیشرفته و ۳۱۸ اسب بخار قدرت دارد.

اقتصادسنج| در حالی که همواره با عرضه محصولات جدید رقابت در بازار اس یو وی‌ها در اروپا داغ‌تر می‌شود، پژو هم جهت حفظ جایگاه خود در این رقابت بعد از پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت از نسخه جدید سه ردیفه پژو ۵۰۰۸ پرده برداشته است.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این خودروساز فرانسوی به‌تازگی پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید با قوای محرکه هیبرید و تمام برقی را معرفی کرد.

طراحی و ابعاد کراس اوور جدید پژو

پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید معرفی شد؛ شاسی بلند ایده‌آل برای خانوارها

این کراس اوور به‌روز که خانواده‌های پرجمعیت را هدف می‌گیرد، بر پایه پلتفرم STLA Medium توسعه پیدا کرده است و به نوعی نسخه‌ای دیگر از پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با ابعاد بزرگ‌تر به حساب می‌آید.

پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید معرفی شد؛ شاسی بلند ایده‌آل برای خانوارها

 

پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید معرفی شد؛ شاسی بلند ایده‌آل برای خانوارها

پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید معرفی شد؛ شاسی بلند ایده‌آل برای خانوارها

پژو ۵۰۰۸ سه ردیفه جدید معرفی شد؛ شاسی بلند ایده‌آل برای خانوارها

این خودرو ۴۷۸۷ میلی‌متر طول، ۱۸۸۹ میلی‌متر عرض، ۱۶۸۹ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۹۸ میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد و با وجود ردیف سوم، کماکان ۲۵۷ لیتر فضای بار را پیش رو راننده می‌گذارد که می‌تواند برای سفرهای کوتاه راضی‌کننده باشد. البته در نسخه دو ردیفه فضای بار به ۷۴۷ لیتر می‌رسد و با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم در این نسخه این مقدار حتی به ۱۸۱۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

این روزها معمولاً اس یو وی‌ها با سقف شیب‌دار طراحی می‌شوند، ولی پژو برای ۵۰۰۸ جدید کماکان همان طراحی مکعبی/باکسی گذشته را در نظر گرفته است تا فضای بیشتری را برای کابین فراهم کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این کراس اوور در واقع نسخه بزرگ‌ترِ پژو ۳۰۰۸ است و در کابین هم از المان‌های مشابه E-۳۰۰۸ نظیر نمایشگر دوگانه منحنی ۲۱ اینچی بالای داشبورد، ۱۰ دکمه لمسی با نام i-Toggles، دکمه‌های تنظیم دنده بغل دکمه استارت و فرمان با قسمت بالا و پایینی تخت بهره می‌برد.

مشخصات فنی نسخه جدید پژو ۵۰۰۸

پایین‌رده‌ترین نسخه پژو ۵۰۰۸ جدید سه ردیفه به یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزین‌سوز با تکنولوژی ۴۸ ولتی مجهز است که توانایی تولید قدرت ۱۳۶ اسب بخار را دارد. نیرو محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته با موتور الکتریکی به محور جلو هدایت می‌شود.

نسخه پلاگین هیبرید این شاسی بلند فرانسوی یک موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۱۲۳ اسب بخاری را برای تولید مجموع خروجی ۱۹۵ اسب بخار به کار می‌گیرد و برای انتقال نیرو محرکه متکی به یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته است. این نسخه در حالت تمام الکتریکی می‌تواند مسافت ۸۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

پژو E-۵۰۰۸ هم به‌عنوان نمونه تمام برقی این کراس اوور با پیشرانه‌های مختلف عرضه می‌شود. نسخه تک موتوره دیفرانسیل جلو بین ۲۱۰ تا ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری پک ۷۳ کیلووات ساعتی می‌گیرد. با این باتری، امکان طی کردن مسافت ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ وجود دارد.

نسخه دو موتوره دو دیفرانسیل E-۵۰۰۸ قادر به تولید قدرت ۳۱۸ اسب بخار است و تامین انرژی آن بر عهده یک باتری پک ۹۸ کیلووات ساعتی قرار دارد. شعاع حرکتی خودرو با اتکا به این باتری به ۵۵۵ کیلومتر می‌رسد؛ البته باید تاثیر وزن بیشتر آن روی عملکرد را هم در نظر گرفت.

این خودرو از فناوری فست شارژ DC با حداکثر توان ۱۶۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این فناوری، طی ۱۰ دقیقه می‌توان انرژی مورد نیاز آن برای مسافت ۱۰۰ کیلومتر را فراهم کرد. همچنین این فناوری ظرف نیم ساعت شارژ باتری را از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رساند تا جای نگرانی بابت شعاع حرکتی وجود نداشته باشد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید