دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 40839 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ |
ارسال به دوستان
پ

ویژگی مخفی و ترفندهای گوشی های شیائومی که باید بدانید

امروزه حریم شخصی برای همه ما اهمیت ویژه ای دارد. زمانی که بحث گوشی های هوشمند می شود، برند شیائومی یکی از دارنده های پوسته اندروید است که دارای ویژگی های زیادی است. یکی از ویژگی های مهم این گوشی ها، داشتن قابلیت حریم شخصی برای کاربران است. ما در ادامه این مطلب شما را با روش پیدا کردن برنامه های مخفی گوشی شیائومی آشنا می کنیم.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ برند شیائومی یکی از دارنده های پوسته اندروید است که دارای ویژگی های زیادی است. یکی از ویژگی های مهم این گوشی ها، داشتن برنامه های مخفی برای کاربران است. ما در ادامه این مطلب شما را با روش پیدا کردن برنامه های مخفی گوشی شیائومی آشنا می کنیم.

قابلیت های گوشی شیائومی که احتمالاً نمی دانید

اسکرین‌ شات‌های طولانی و تمام‌ صفحه بگیرید

گاهی ممکن است بخواهید از تمام یک صفحه یا وبسایت اسکرین‌ شات بگیرید. این مورد هم یکی از ترفند های گوشی شیائومی است که به راحتی فعال می‌ شود. اول با فشردن دو دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور یک اسکرین‌ شات معمولی بگیرید. سپس روی منوی عکس در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه Scroll را بزنید و تا هر جایی که می‌ خواهید اسکرول کنید تا اسکرین‌ شاتی طولانی گرفته شود.

ویژگی گوشی شیائومی

بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی، با چرخاندن گوشی

از دیگر ترفند‌های MIUI 11 که فعال کردن آن تجربه کاربری بهتری را به کاربران گوشی های شیائومی می‌دهد، قابلیت Flip To Silence Ringer است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا با چرخاندن گوشی تماس‌های ورودی خود را بی‌صدا کنید، بدون آن که نیاز باشد لمسی انجام دهید و یا کلیدی را فشار دهید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Apps/System App Settings/Call Settings/Incoming Call Settings/Flip To Silence Ringer

فعال کردن قابلیت Pocket Mode

در استفاده‌های روزانه و معمولی از گوشی خود احتمالاً با این مشکل مواجه شده‌اید که وقتی گوشی‌تان در جیب قرار دارد به طور تصادفی با دیگران تماس گرفته باشید و یا تماسی را ریجکت کرده باشید؛ و یا حتی لمس‌های ناخواسته داشته باشید که موجب بروز برخی از مشکلات در گوشی‌تان شود. برای حل این مشکل کافی است تا یکی از ترفندهای MIUI 12 را به کار بگیرید تا به‌ راحتی از شر چنین مشکلاتی خلاص شوید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/LockScreen/Pocket Mode

ساخت هویت مجازی

گاهی اوقات مجبورید از وب‌ سایت‌ هایی بازدید کنید که برای دسترسی بیشتر به محتوایشان به ثبت‌ نام نیاز است. این کار زمان‌ بر است و به‌ دلایل امنیتی بهتر است اطلاعات واقعی خود را در هر وب‌ سایتی وارد نکنیم. ویژگی Virtual Identity در گوشی‌ های شیائومی به کاربر امکان می‌ دهد با ساخت شناسه‌ای موقت برای ثبت‌ نام و ورود به وب‌ سایت‌ها یا برنامه‌ها، از دردسر ثبت‌ نام و خظرهای امنیتی دور بماند. برای فعال‌ کردن هویت مجازی، مراحل زیر را دنبال کنید:

_ از تنظیمات به Privacy Protection بروید.

_ روی Special Permissions ضربه بزنید.

_ به Special Permissions بروید و شناسه‌ی مجازی خودتان را تنظیم کنید.

شناسه‌ی مجازی برای همیشه معتبر نیست. می‌توانید آن را غیرفعال کنید و هر زمان که نیاز داشتید، ازطریق دکمه‌ی ریست در تنظیمات دوباره فعالش کنید.

ویژگی گوشی شیائومی

از FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید

آیا می‌ دانستید یکی از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با استفاده از قابلیت داخلی FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید؟ برنامه Explorer را باز کنید، روی قسمت Categories ضربه بزنید و گزینه FTP Start server را فعال کنید.

وقتی سرور FTP فعال شود، می‌توانید از یک کلاینت FTP روی کامپیوتر خود استفاده کنید و به راحتی فایل‌ها را انتقال دهید.

از Mi Mover برای انتقال اطلاعات استفاده کنید

با این ویژگی، می‌توانید شماره مخاطبان، پیام‌ها، موزیک‌ها، ویدیوها، اسناد و فایل‌ها، برنامه‌های نصب‌شده و اطلاعات دیگر را به یک گوشی شیائومی دیگر منتقل کنید.

تمام تماس‌ها را ضبط کنید

آیا می‌دانستید می‌توانید با یکی از ترفند های گوشی شیائومی و با قابلیت درونی این گوشی‌ ها، تمام تماس‌ ها را به طور خودکار ضبط کنید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که این ویژگی را در قسمت تنظیمات فعال کنید. به قسمت تنظیمات گوشی بروید، گزینه Call Recording را پیدا کنید و سپس روی Record calls automatically ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

همچنین می‌توانید گزینه تمام شماره‌ها یا شماره‌های خاص را انتخاب کنید.

ویژگی گوشی شیائومی

دسترسی سریع به دوربین

احتمالاً برایتان پیش‌ آمده است که بخواهید لحظه‌ای را ثبت کنید که اتفاق افتادن آن بسیار نادر باشد؛ همچنین فرایند قفل گشایی گوشی و باز کردن برنامه دوربین نیز زمان‌ بر به نظر برسد و سبب شود تا نتوانید از آن لحظه عکس‌ برداری کنید. از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی که به شما امکان دسترسی سریع به دوربین می‌دهد را می‌توانید با طی کردن مسیر زیر فعال کنید.

Settings/Lock Screen/Launch Camera 

چنان چه این ویژگی را فعال کردید کافی است کلید کم کردن صدا را دو بار فشار دهید تا مستقیماً به برنامه دوربین هدایت شوید.

ویژگی گوشی شیائومی

گذاشتن تم برای گوشی شیائومی

یکی از بهترین قابلیت های گوشی شیائومی اضافه کردن تم به فضای گوشی است و با این کار می توانید تنوع بسیار خوبی را بر روی گوشی خود داشته باشید. یکی از جالب ترین ترفند های مخفی گوشی شیائومی همین امکان شخصی سازی بدون نیاز به اپلیکیشن خارجی است.

البته کاربرانی که ورژن رابط کاربری آن ها Miui 12 است باید از طریق برنامه Theme Editor این کار را انجام دهند؛ اما برای تغییر تم در نسخه های قدیمی طرح گوشی های شیائومی می توانید وارد قسمت Theme در Home تنظیمات گوشی شوید و تم های جدید را دانلود کنید و بر روی گوشی خود اعمال کنید.

اگر در قسمت تنظیمات در بخش تم هیچ موردی وجود ندارد باید ابتدا در تنظیمات » Regions ( منطقه ) موقعیت زندگی خود را از ایران به هند ( India ) تغییر دهید و سپس دوباره در تنظیمات بخش تم ها وارد شوید حال دنیایی از تم ها را مشاهده می‌کنید که با سلیقه خود هرکدام را که خواستی دانلود و بر روی گوشی خود اعمال می کنید.

ویژگی گوشی شیائومی

نکات باتری گوشی‌های شیائومی

در تمام گوشی‌های هوشمند، تمام شدن شارژ باتری موضوع بسیار مهمی است. شاید مهم ترین ترفند گوشی های شیائومی، همین قابلیت داخلی آن برای تنظیمات باتری گوشی باشد. به این ترتیب، برای دسترسی به تنظیمات حالت‌های مختلف باتری به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

_ وارد قسمت Security و سپس Battery شوید.

_ اکنون به قسمت نمایه‌های باتری Battery profiles بروید.

_ یا ابتدا وارد تنظیمات (Settings) و سپس به قسمت Additional settings و بعد Battery بروید.

_ در اینجا می‌توانید حالت‌های پیش فرض (DefaultMarathon و Sleep را انتخاب کنید.

همچنین می‌ توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که از درصد مشخصی به بعد، به صورت خودکار گوشی در حالت Battery saver قرار بگیرد. به عنوان مثال، در حالت Marathon وقتی شارژ باتری به ۱۵ درصد برسد، گوشی به حالت Battery saver می‌رود یا در حالت Sleep باتری بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح در حالت خواب قرار می‌گیرد و شارژ کمتری مصرف می‌شود. دقت کنید که این مورد یکی از بهترین ترفند های شیائومی است که با اجرای آن سهم گسترده‌ای از دردسرهای شارژدهی باتری گوشی شما مرتفع می‌شود.

چطور برنامه ها را در گوشی شیائومی مخفی کنیم؟

برای پنهان کردن برنامه های مختلف در گوشی های شیائومی می توانید به روش زیر عمل کنید:

۱_ وارد منوی setting گوشی خود شوید.

۲_ روی گزینه apps و بعد روی app lock کلیک کنید.

۳_ وارد زیر منوی app setting شوید و گزینه hide app را فعال کنید.

شما حالا دیگر به راحتی میتوانید برنامه های تان را ببینید که با فعالسازی و غیر فعالسازی کردن این گزینه،برنامه ها را هاید کنید.

ویژگی گوشی شیائومی

چگونه دو برنامه مانند اینستاگرام به‌صورت مجزا در یک گوشی شیائومی نصب کنیم؟

فضای دوم گوشی شیائومی به شما این امکان را می‌دهد که یک فضای دوم برای ذخیره تصاویر، فایل‌ها و اپلیکیشن‌ های شخصی بسازید. به این ترتیب، برای استفاده از قابلیت فضای دوم گوشی شیائومی به عنوان یکی از امکانات مخفی شیائومی و همچنین مهم ترین ترفند گوشی های شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

_ وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس به قسمت System & Device رفته و گزینه Second Space را انتخاب کنید.

_ اکنون به صورت خودکار یک حساب کاربری Second Space ساخته خواهد شد. گزینه Set را انتخاب کنید.

_ گزینه «Set Second Space Password» را انتخاب کنید.

_ اکنون وقتی پسورد یا رمز عبور را تنظیم کردید، گزینه «Next» را انتخاب کنید.

_ اکنون می‌توانید تصاویر، فایل‌ها یا ویدیوها را از فضای اول (First Space) به فضای دوم (Second Space)، منتقل کنید. اکنون گزینه Next را انتخاب کنید.

_ حالا از شما درخواست می‌شود که اپلیکیشن‌ها را از First Space به Second Space یعنی از فضای اول به دوم منتقل کنید.

_ وقتی این کار انجام شد، گزینه OK را بزنید.

_ اکنون می‌توانید از فضای دوم گوشی شیائومی خود استفاده کنید.

کدهای مخفی گوشی شیائومی

یکی دیگر از ترفند های گوشی شیائومی استفاده از کدهای مخفی است که با شماره‌ گیری آن‌ ها می‌توانید به اطلاعات گوشی خود دست پیدا کنید. تعدادی از این کدهای مخفی گوشی شیائومی عبارتند از:

_ دسترسی به شماره منحصر به فرد هر گوشی شیائومی: #۰۶#*

_ نمایش اطلاعات گوشی (باتری، وای فای و سایر اطلاعات): *#*#۴۶۳۶#*#*

_ نمایش اطلاعات رفع مشکلات ایمیل: *#*#۳۶۲۴۵#*#*

_ برای تست کردن سخت‌افزار (نسخه، بلوتوث، باتری، او تی جی و اسپیکرها): *#*#۶۴۶۶۳#*#*

_ بازگشت به تنظیمات کارخانه: *#*#۷۷۸۰#*#*

_ برای دسترسی به مک آدرس وای فای: *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید