شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 110416 |
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

مهمان تازه در بازار خودرو وارد ایران می شود/بررسی پیکاپ جی ام سی ویگاس ۷ پلاس (JMC Vigus Plus)

خبرها حاکی از آن است که پیکاپ جی ام سی ویگوس ۷ پلاس قرار است توسط شرکت صنعتی برلیانس منطقه آزاد ارس در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار ایران شود.

 

اقتصادسنج| واردات خودروها به بازار خودرو کشورها تاثیر بسیار زیادی دارد.این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک طرف، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودروها را کاهش دهد. این مساله می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث بیشتر شدن تقاضا برای خودرو های داخلی شود.

خبرها حاکی از آن است که پیکاپ جی ام سی ویگوس ۷ پلاس قرار است توسط شرکت صنعتی برلیانس منطقه آزاد ارس در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار ایران شود. کارخانه این خودروساز که در آذربایجان شرقی و شهر جلفا واقع شده وظیفه مونتاژ این پیکاپ را بر عهده خواهد داشت.

 

پیکاپ-جی-ام-س-ویگوس-۷-پلاس

پیکاپ جی ام سی Vigus ۷ Plus با پیشرانه ۲ لیتری T-GDI سری اکوبوست فورد توسط شرکت برلیانس ارس روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

جی-ام-سی-ویگوس-7-پلاس-4-620x442

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته دستی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار خودرو ایران خواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی JMC Vigus ۷ Plus

جی-ام-سی-ویگوس-7-پلاس-4-620x442

 

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی عقب و جلو، رول بار، ایموبیلایزر، ۲ کیسه هوای ایمنی، چراغ‌های روز، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلوی خودرو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، ترمزهای ABS و EBD، فرمان تایپ دی، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه (در نسخه‌های فول)، مانیتور ۱۰.۱ اینچی لمسی، سردنده شیفت بای وایر (در نسخه اتوماتیک) و سامانه کنترل پایداری (ESP) اشاره کرد.

معرفی خودرو پیکاپ

خودروی”پیکاپ” خودرویی است که برای حمل بار و بسته‌های سنگین و بزرگ طراحی شده است. واژه “پیکاپ” به معنای “انتخاب کردن” در زبان انگلیسی است و اشاره به قابلیت انتخاب و حمل بار دارد.

خودروهای پیکاپ عموماً دارای بستر بارگیری با ظرفیت بالا در بخش عقب و سقف خودرو هستند. این بستر بارگیری معمولاً به صورت یک صفحه یا یک صندوقچه با قابلیت باز و بسته شدن طراحی شده است. برخی از خودروهای پیکاپ همچنین مجهز به سیستم‌های جانبی مانند قفسه‌های بارگیری، ریل‌های بارگیری یا صندوقچه‌های جانبی هستند که بارگذاری و حمل بار را آسان‌تر می‌کنند.

خودروهای پیکاپ معمولاً برای استفاده در برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند، از جمله حمل مواد ساختمانی، ابزارها، اقلام خانگی بزرگ و حیوانات خانگی. همچنین، برخی افراد از خودروهای پیکاپ به عنوان خودروهای روزانه خود استفاده می‌کنند زیرا قابلیت حمل بار و دسترسی به مساحت بیشتری نسبت به خودروهای سواری دارند.

به طور کلی، بازار خودروهای پیکاپ در سراسر جهان بسیار گسترده است و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مدل‌های پیکاپ مختلفی را عرضه می‌کنند. در زیر چند مدل معروف از خودروهای پیکاپ را برایتان ذکر می‌کنم:

شورلت سیلورادو (Chevrolet Silverado): این خودرو پیکاپ از شرکت شورلت یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودروهای پیکاپ در بازار آمریکا است. سیلورادو در نسخه‌های مختلفی از جمله نسخه نیمه‌تن، تن کامل و نسخه HD (سنگین و کامیونی) عرضه می‌شود.

فورد F-۱۵۰: این مدل از خودروی پیکاپ از شرکت فورد یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای پیکاپ در آمریکا است. F-۱۵۰ به عنوان یکی از خودروهای سبک و متوسط در دسته‌بندی پیکاپ قرار می‌گیرد.

رم ۱۵۰۰ (RAM ۱۵۰۰): این خودرو پیکاپ از شرکت رم (RAM) یکی از محبوب‌ترین خودروهای پیکاپ در آمریکا است. رم ۱۵۰۰ به عنوان یک خودروی پیکاپ لوکس و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته شناخته می‌شود.

تویوتا تاندرا (Toyota Tundra): این مدل از خودروی پیکاپ از شرکت تویوتا یکی از معروف‌ترین خودروهای پیکاپ در بازار آمریکا است. تاندرا به عنوان یک خودروی پیکاپ بزرگ و قدرتمند شناخته می‌شود.

نیسان تیتان (Nissan Titan): این خودرو پیکاپ از شرکت نیسان یکی از رقبای مطرح در بازار خودروهای پیکاپ است. تیتان نیز به عنوان یک خودروی پیکاپ بزرگ و قدرتمند شناخته می‌شود.

این تنها چند مثال از مدل‌های خودروهای پیکاپ موجود در بازار است و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز مدل‌های خودروهای پیکاپ متنوعی را تولید و عرضه می‌کنند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید