جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 109918 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت دلار در سال جدید افزایشی می‌شود؟+ پیش بینی

قیمت دلار که در آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته در کریدور ششم بسته شده بود، در معاملات پشت خطی نخستین روز معاملاتی سال جدید در این مسیر پیشروی کرد. این در حالی‌ست که بازار ارز هنوز معاملات نقدی جدی و قابل اعتنایی به خود ندیده و به نظر می‌رسد این روند افزایشی بیشتر، فضاسازی افزایشی‌های بازار باشد.

اقتصادسنج| قیمت دلار که در آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته در کریدور ششم بسته شده بود، در معاملات پشت خطی نخستین روز معاملاتی سال جدید در این مسیر پیشروی کرد. این در حالی‌ست که بازار ارز هنوز معاملات نقدی جدی و قابل اعتنایی به خود ندیده و به نظر می‌رسد این روند افزایشی بیشتر، فضاسازی افزایشی‌های بازار باشد.

قیمت دلار پنجم فروردین‌ماه روند افزایشی را تجربه کرد اما این تحولات قیمتی به معاملات پشت خطی محدود بوده است. هنوز خبری از معاملات نقدی موثر در بازار ارز نیست و به نظر می‌رسد مانند بازار طلا و سکه، معاملات جهت‌دهنده بازار ارز نیز از روز چهاردهم فروردین‌ماه آغاز شود.

بر همین اساس، بسیاری از فعالان بازار معتقدند روند رو به رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی، بیشتر فضاسازی‌ست تا تحولات قیمتی واقعی. اگرچه وضعیت اقتصادی به‌گونه‌ای‌ست که نمی‌توان چشم‌انداز چندان مثبتی را برای آن ترسیم کرد اما با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و اظهارات دولتمردان، به نظر می‌رسد قرار نیست همزمان با بازگشایی رسمی بازارها در نیمه دوم فروردین، مهار دلار رها باشد. از همین رو به نظر می‌رسد بازارساز درصدد کنترل قیمت دلار برآید و معاملات نقدی را دست کم در کف کریدور ششم حفظ کند.

قیمت دلار ۵ فروردین ۱۴۰۳

بررسی‌ها نشان می‌ دهد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی پنجم فروردین در آستانه ورود به کانال دوم کریدور ششم قرار گرفته است. در این روز همچنین قیمت یورو در بازار آزاد با رشد همراه بود و به ۶۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

قیمت دلار

گفتنی‌ست قیمت درهم امارات به ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان رسید و پوند انگلیس ۷۷ هزار و ۳۵۰ تومانی شد. قیمت لیر ترکیه هم در معاملات پنجم فروردین ۱۶۲۰ تومان شد.

 

تجارت نیوز/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید