شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 50030 |
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

برای گرمای بهار و تابستان چه کفشی بخریم؟+ راهنمای خرید

یکی از اساسی‌ترین پوشاک ضروری هر فرد کفش است؛ کفش‌ها در زندگی روزمره نقش به‌سزایی دارند و بارها هم شنیده‌ایم که هر کفشی می‌تواند شخصیت انسان‌ها را هم نشان دهد و بر استایل افراد تاثیر فراوانی بگذارد. در فصل بهار و تابستان که هوا رو به گرما است، بهتر است دیگر بوت و نیم‌بوت را از کمدهای‌تان خارج کنید و به ‌سراغ کفش‌ های بهاری بروید که بسیار از تنوع رنگ و طراحی بیش‌تری برخوردار هستند.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ یکی از اساسی‌ترین پوشاک ضروری هر فرد کفش است؛ کفش‌ها در زندگی روزمره نقش به‌سزایی دارند و بارها هم شنیده‌ایم که هر کفشی می‌تواند شخصیت انسان‌ها را هم نشان دهد و بر استایل افراد تاثیر فراوانی بگذارد. در فصل بهار و تابستان که هوا رو به گرما است، دیگر بوت و نیم‌بوت را از کمدهای‌تان خارج کنید و به ‌سراغ کفش‌ های بهاری بروید که بسیار از تنوع رنگ و طراحی بیش‌تری برخوردار هستند.

ویژگی های کفش تابستانی

زمانی که تابستان فرا می رسد تنها چیزی که نیاز دارید یک استایل زیبای تابستانی است. کفش های بهاری و تابستانی زنانه با کفش‌ های دیگر فصل‌ ها تفاوت زیادی دارند. برای مثال شما می‌ توانید بوت‌ های زمستانی خود را در بهار و پاییز هم بپوشید اما برای تابستان این کار غیر ممکن است. کفش های تابستانی ویژگی‌ های منحصر به فرد زیادی نسبت به سایر کفش ها دارند. که هم از نظر کاربرد و هم استایل متفاوت هستند.

ویژگی کفش های بهاری و تابستانی مناسب، خنک بودن آن و جریان هوا در آن است تا پاها گرم نشوند و عرق نکنند. این ویژگی نه فقط در جنس بلکه در استایل کفش نیز اثرگذار است. به طور مثال یک صندل یا دمپایی همیشه گزینه بهتری برای پوشیدن در تابستان است تا این که بخواهید در تابستان کفش کتانی بپوشید. کفش‌ های تابستانی جلوباز یا پشت باز هم مانند صندل جریان هوای مناسب در پاها برقرار می‌ کنند و انتخابی عالی برای تابستان هستند.

تو گرمای تابستون چه کفشی بپوشم؟

هوا دوباره دارد جهنمی می‌شود. آدم توی خیابان که راه می‌رود حس می‌کند پاهایش دارد آب می‌شود و می‌رود لای قیرهای کف خیابان. حرارت از کف کفش می‌رود تا مغز استخوان آدم و هیچ یخمک و بستنی هم کفافش را نمی‌دهد. این جور وقت‌هاست که آدم آرزو می‌کند به جای کفش پلاستیکی مشکی‌اش، یک چیز دیگر انتخاب کرده بود. حالا به سراغ چند مدل از کفش های بهاری می رویم:

کفش های بهاری

صندل تخت

اگر به ویترین کفش فروشی‌ها نگاه کنید، به نظر می‌رسد صندل تخت مردانه، بیشتر از مدل صندل زنانه طرفدار داشته باشد. این مدل کفش تابستانه در میان آقایان بسیار محبوب است و می‌تواند هم پای مناسبی در پیاده‌روی‌های روزهای گرم و لذت‌بخش بهار و تابستان باشد. معمولا صندل تابستانه چرم محبوب‌تر از جنس و مدل‌های دیگر است. بعضی از صندل‌های تخت با چسب و بعضی دیگر با زیپ باز و بسته می‌شوند. معمولا زیپ صندل تخت، پشت یا کنار کفش قرار دارد که در مدل صندل زنانه کاربرد بیشتری دارد.

در صورتی که می‌خواهید در فصل تابستان به دریا، ساحل یا مناطق خشک و کویری سفر کنید، سعی کنید خرید صندل ابری را اولیت خود قرار دهید. شستن صندل ابری از صندل چرم ساده‌تر است و در صورتی که دوخت استاندارد و محکمی داشته باشد، در تماس با آب سالم می‌ماند و می‌توانید آن را به سادگی بشویید.

کفش های بهاری

صندل پاشنه بلند زنانه

صندل پاشنه بلند زنانه یک انتخاب جذاب برای استایل جذاب و به‌روز بهار و تابستان است. معمولا پاشنه صندل تابستانه را از کنف یا چوب می‌سازند که زیبایی کفش را دوچندان می‌کند. رویه بعضی از صندل‌های پاشنه بلند زنانه را از چرم، کنف یا پارچه می‌سازند تا پا در صندل داغ نشود و هنگاه راه رفتن، احساس راحتی کنید.

صندل پاشنه بلند را می‌توانید با مانتوی خنک و آزاد بهاره به تن کنید. این مدل صندل مناسب مهمانی‌های دوستانه و غیررسمی است و می‌توانید آن را به همراه پیراهن زنانه طرح‌دار یا دامن کوتاه ترکیب کنید و چشم‌گیرتر از همیشه ظاهر شوید.

کفش های بهاری

کفش پارچه‌ای

دیگر وقت پوشیدن کفش های بهاری پارچه‌ای است. هرچقدر که پاییز و زمستان به خاطر برف و باران و گل و شل آدم نگران کثیف شدن پارچه‌ای‌های خوشگلش بود، حالا وقتش است که کفش‌های دست‌دوز پارچه‌ای را امتحان کنید. اگر کفی کفش خیلی هم لاستیکی نباشد، چیزهای خنکی هستند. الان هم تنوع‌شان در پیج‌های اینستاگرام بالاست و کلی برند دست‌ساز هستند که کفش‌های گل‌گلی و طرحدار و کارتونی پارچه‌ای تولید می‌کنند و با قیمت‌هایی متفاوت عرضه می‌کنند.

کفش های بهاری

کفش تخت یاکالج

این کفش را با خیال راحت می‌توانید همه جا بپوشید، از رفتن به سر کار گرفته تا خرید و مهمانی، این کفش هم اسپرت است و در عین حال خانمانه، پس لازم نیست نگران باشید که حتما باید این کفش را با لباس‌های رسمی زنانه بپوشید، با شلوار جین، تاپ اسپرت، شومیز، مانتوی رسمی، مانتوی راحتی، سارافون و حتی پیراهن نیز می‌توانید این کفش را بپوشید.

کفش های بهاری

کفش ورزشی

با این‌که برخی افراد کفش ورزشی را فقط مناسب فصل زمستان می‌دانند، بسیاری از افراد کفش تابستانی اسپرت زنانه، تیپ اسپرت و ورزشی را در هر فصلی دوست دارند و با توجه به فصل، کفش ورزشی خود را خریداری می‌کنند. جالب است بدانید کفش ورزشی کفشی است که در همه فصل‌ها استفاده می‌شود. فقط جنس، طرح و رنگ آن از فصلی به فصل دیگر تغییر می‌کند.

مثلاً کفش ورزشی که جزء انواع کفش تابستانی محسوب می‌شود؛ از جنس پارچه‌ای ساخته می‌شود تا فرد احساس راحتی بیشتری در آن داشته و احساس گرما نکند. کفش ورزشی در گذشته تنها با تیپ اسپرت قابل ست‌کردن بود، در حالی که امروزه با انواع لباس‌های مجلسی، تیپ‌های رسمی و حتی کیف دوشی زنانه هم قابلیت ست‌شدن به زیباترین حالت را دارد.

چه زمانی از روز کفش مناسب فصل بهار را بخریم؟

توصیه می کنیم تا برای خرید کفش صبح ها نروید، زیرا در طول روز پاها به علت ایستادن های طولانی مدت و راه رفتن زیاد، مقداری ورم می کنند. چنان‌چه کفشتان را در صبح تهیه کنید، امکان دارد برای شما مشکل ایجاد کند زیرا هر زمان از عصر و یا شب قصد پوشیدن آن را داشته باشید کفش به پای شما فشار وارد می کند.

رنگ مناسب کفش زنانه در بهار و تابستان

شما می‌توانید برای فصل بهار به سراغ رنگ‌های روشن بروید. بهتر است رنگی را انتخاب کنید تا بتوانید آن را با اکثر لباس ها ست کنید. رنگ‌های مناسب و معقول مثل رنگ بژ، صورتی، قرمز، خردلی و پاستیلی انتخاب مناسبی هستند و می توانید سالیان سال به خوبی از آن ها بهره گیری کنید.

نکته‌های پایانی

سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید، تنها جنبه زیبایی نداشته باشد و کارایی آن بسیار مهم است. یک کفش زیبا انتخاب کنید که مناسب پای شما باشد و به پای شما آسیب وارد نکند. هیچ وقت یک کفش تنگ را نخرید به امید این‌که این کفش گشاد می‌شود و جا باز می‌کند. این باور کاملا غلط است همیشه کفش را اندازه پای خود بخرید. در زمان خرید کفش حتما هر دو کفش را بپوشید و چند قدمی با آن را بروید. حتما در زمان خرید کفش با جوراب مناسب کفش را بپوشید و انتخاب کنید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید