شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 81920 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ |
ارسال به دوستان
پ

سلطان دیگری به سلاطین سکه، دلار و ..‌. اضافه شد؛ سلطان قبر!

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت :‌در ناحیه ۲ که حدود ۲۳ سال است شکل گرفته سه طبقه ۷۵ میلیون تومان است و در ناحیه یک قبور سه طبقه ۱۱۵ میلیون تومان است.

اقتصادسنج| مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت :‌در ناحیه ۲ که حدود ۲۳ سال است شکل گرفته سه طبقه ۷۵ میلیون تومان است و در ناحیه یک قبور سه طبقه ۱۱۵ میلیون تومان است.

مدیرعامل بهشت زهرا بعد از مدت ها در برابر پرسش خبرنگاران قرار گرفت.براساس گزارش رسانه ها از نشست خبری این مقام شهری درباره قیمت قبور در قطعات قدیمی ، آخرین وضعیت آرامستان های جدید تهران و … توضیح داده است.

جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در نشست خبری امروز ۳ آبان ماه در تشریح گزارش عملکرد یکساله سازمان بهشت زهرا، گفت: با توجه به تصمیم رژیم پهلوی برای انتقال آرامستان‌های داخل تهران به بیرون از شهر و ایجاد آرامستان مرکزی در سال ۱۳۴۹ بهشت زهرای تهران تاسیس شد. بهشت زهرا در طول ۵۳ سال گذشته دچار فرسودگی شده و از سوی دیگر ظرفیت دفن اموات در این آرامستان رو به اتمام است. لذا باید هم برای فرسودگی بهشت زهرا و هم ایجاد ظرفیت‌های جدید برای دفن اموات تدبیری اتخاذ می‌شد.

وی افزود: قطعات قدیمی از سال ۱۳۴۹ ایجاد شد. در اوایل دهه ۸۰ قطعات ۲۰۰ به بعد ایجاد شد و از دهه ۹۰ نیز قطعات ۳۰۰ به بعد ایجاد شدند و به این ترتیب حدود دو میلیون نفر از اموات شهر تهران در بهشت زهرا دفن شده‌اند. بی تردید برای ۵۰ سال آینده با توجه به پیری جمعیتی که وجود دارد باید برای محل تدفین اموات فکری اتخاذ شود. لذا یکی از مهمترین اقدامات این دوره مدیریت شهری تعیین تکلیف آرامستان‌های جدید است.

وی ادامه داد: شهرداران در دوره‌های مختلف در این خصوص تلاش کرده‌اند؛ اما تلاش‌ها به نتیجه نرسید و ما نیز حدود یک سال وقت داریم این آرامستان‌ها را تعیین تکلیف کنیم و مردم را از نگرانی در بیاوریم. لذا تصمیم گرفته شد در سال آینده سه آرامستان در اطراف تهران بر اساس مطالعات و ظرفیت‌هایی که شکل گرفته احداث شود. قطعا آرامستان‌های دیگر آرامستان مرکزی تهران نیست و سال آینده به همراه بهشت زهرا چهار آرامستان خواهیم داشت که توزیع جغرافیایی آن به گونه‌ای است که شهروندان می‌توانند در نزدیکی محل سکونت خود برای دفن امواتشان اقدام کنند.

وی با اشاره به بهسازی قطعات شهدا به عنوان یکی از اقدامات شاخص این دوره مدیریت شهری گفت: بی تردید شهدا مفاخر و هویت ما هستند و مزار آنها گنجینه‌ای برای آیندگان خواهد بود؛ اما وضعیت فعلی شرایط مناسبی نیست. لذا یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که آغاز کردیم و تا سال آینده نیز به اتمام خواهد رسید بهسازی قطعات شهداست.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید