جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 4869 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

اعلام ۸ خدمت رایگان دندان پزشکی از سوی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۸ خدمت دندانپزشکی را برای ۲ گروه از جامعه روستایی رایگان و برای آنها در جامعه شهری با ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

به گزارش «اقتصادسنج»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۸ خدمت دندانپزشکی را برای ۲ گروه از جامعه روستایی رایگان و برای آنها در جامعه شهری با ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

وجود دندان سالم برای هر انسانی بسیار ضروری است. می توان گفت یکی از  بزرگترین موهبت هایی که خداوند به انسان داده دندان های او است؛ دندان هایی که علاوه بر اینکه نقش مهمی در تغذیه و هضم غذا دارند، نقش مهم دیگری در کمک به تکلم صحیح حروف و ایجاد فرم طبیعی و زیبای صورت را به عهده دارد.

اما متاسفانه این روز ها بسیاری از مردم به دلیل فشار زیاد اقتصادی و نبود هزینه کافی و از طرفی هزینه های گزاف خدمات دندان پزشکی قادر به ترمیم و درمان دندان‌ های خود نیستند.

در این راستا محمداعظم مسعودی‌زاده رئیس جامعه دندانسازان و مدرس دانشگاه تهران اظهار داشت:  سالانه شاهد ازدست‌رفتن بیش از ۳۰ میلیون دندان در کشور هستیم.

مسعودی زاده  ادامه داد: مردمی که به مراکز دولتی برای انجام امور دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، معتقدند برای ترمیم ۲ تا ۳ دندان در ماه باید کل حقوق دریافتی خود را پرداخت کنند و همین مسئله باعث شده ‌است اغلب مراجعات افراد به دندانپزشکی، به کشیدن دندان‌های پوسیده خلاصه شود.

بر این اساس وزارت بهداشت کشور، ۸ خدمت دندانپزشکی را برای ۲ گروه از جامعه روستایی رایگان و برای آنها در جامعه شهری با ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

 

خدمات رایگان عبارتند از:

▪︎معاینه

▪︎آموزش بهداشت

▪︎فلوراید تراپی

▪︎ترمیم دندان‌ها

▪︎پانسمان دندان ها

▪︎درمان عصب زنده

▪︎کشیدن دندان ها

▪︎شیار پوش کردن دندان ها یا فیشور سیلانت

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید