دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 65421 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

چرا قیمت طلا علی رغم افزایش قیمت دلار کاهش یافت؟

قیمت دلار امروز در بازار آزاد وارد کانال جدید شد و به قیمت ۵۰ هزار و ۲۸۰ تومان رسید. اما علی‌رغم افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نه تنها رشد نکرد که روند کاهشی داشت و طلا به کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برگشت. دلیل این مساله چیست؟

اقتصادسنج| قیمت دلار امروز در بازار آزاد وارد کانال جدید شد و به قیمت ۵۰ هزار و ۲۸۰ تومان رسید. اما علی‌رغم افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نه تنها رشد نکرد که روند کاهشی داشت و طلا به کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برگشت. دلیل این مساله چیست؟

امروز و دیروز، حرکت طلا بر عکس بازار ارز بوده است. روز گذشته علی‌رغم ثبات قیمت دلار، طلا وارد کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد. اما امروز با وجود رشد قیمت دلار، طلا یک کانال عقب نشست و به کانال قبلی برگشت.

قیمت طلا و سکه

برخی از معامله‌گران می‌گویند که طلا روز گذشته رشد قیمت دلار را پیش‌بینی کرده و جلوتر از بازار دلار حرکت کرد و خود را به کانال جدید رساند. اما در روز گذشته قیمت دلار ثابت ماند و این سیگنال را به بازار داد که دلار قصد ورود به محدوده ۵۰ هزار تومان را ندارد و برای همین طلا یک کانال به عقب برگشت.

برخی دیگر هم معتقدند که طلا روز گذشته بدون هماهنگی با بازار ارز حرکت کرده و حالا برای حرکت جدید خود، منتظر این است که دلار مرز مقاومتی پیش رو را بشکند. یعنی مرز ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را. معامله‌گران می‌گویند در صورتی که قیمت دلار به بالای ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان برسد، طلا هم حرکت صعودی خود را آغاز می‌کند. اما اگر دلار نتواند خود را در بالای این رقم تثبیت کند، بازار طلا و سکه قدرت چندانی برای رشد مجدد ندارند.

قیمت طلا امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲ به گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کمی کاهش را نشان می‌دهد. قیمت سکه امامی هم به ۲۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید که معادل قیمت روز گذشته بازار است. سکه بهار آزادی بدون هیچ تغییری با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه هم هیچ تغییری نداشت و ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون ۴۰۰ میلیون تومان شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید