شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 93917 |
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی مهم از آینده ارزهای دیجیتال+ بهترین میم کوین ها برای سرمایه‌ گذاری 

از هر دو جنبه سرگرمی و سرمایه‌گذاری، میم کوین‌ها جذابیت زیادی دارند؛ اما مثل هر دارایی دیگری در بازارهای مالی، ریسک‌های نیز دارند. این کوین‌ها ممکن است به دلیل تأیید یا توجه از سوی شخصیت‌های مشهور یا هجوم معامله‌گران به‌دنبال سود سریع، شاهد نوسانات قیمتی شدیدی باشند.

اقتصادسنج| از هر دو جنبه سرگرمی و سرمایه‌گذاری، میم کوین‌ها جذابیت زیادی دارند؛ اما مثل هر دارایی دیگری در بازارهای مالی، ریسک‌های نیز دارند. این کوین‌ها ممکن است به دلیل تأیید یا توجه از سوی شخصیت‌های مشهور یا هجوم معامله‌گران به‌دنبال سود سریع، شاهد نوسانات قیمتی شدیدی باشند. بنابراین، درک اینکه میم کوین‌ها چه هستند و چگونه عملکرد جامعه‌ای دارند، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری نقش کلیدی داشته باشد.

سال ۲۰۲۳ سالی در نوسان و پرحاشیه برای بازار ارزهای دیجیتال بود و چالش‌های زیادی را برای این بازار رقم زد. در این میان، با افزایش قیمت بیت‌کوین و نزدیک شدن به هاوینگ، بازار میم کوین‌ها هم داغ شده است و برخی از این میم کوین ها با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شدند و توجه سرمایه‌گذاران را جلب کردند.

میم کوین ها دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که اغلب با الهام از میم‌ها یا جوک‌های اینترنتی ساخته شده‌اند. آنها معمولا بار فرهنگی یا ارزش طنزآمیزی دارند و در بازارهای رمزنگاری به دلیل فضای سرگرم‌کننده و جامعه‌محوری‌شان محبوبیت پیدا کرده‌اند. این کوین‌ها ابتدا به عنوان نوعی زیردسته کمتر جدی و گاهی پدیده‌های زودگذر در نظر گرفته می‌شدند. با این حال، برخی میم کوین‌ها توانسته‌اند در بازار ارزهای دیجیتال ماندگار شوند و توجه سرمایه‌گذاران را جلب کنند.

گاهی اوقات، یک میم کوین تنها به عنوان شوخی شروع می‌شود، مانند Dogecoin که با الهام از یک شوخی اینترنتی و تصویرگری یک سگ شیبا اینو پا به عرصه‌ی دنیای کریپتو گذاشت. اما بعداً، این دسته ارزها می‌توانند به پدیده‌ای بسیار بزرگ تبدیل شوند و حتی موارد استفاده واقعی پیدا کنند. به عنوان مثال، Dogecoin در برخی از فروشگاه‌های آنلاین و حتی در برخی مؤسسات خیریه به عنوان روش پرداخت پذیرفته شده است.

از هر دو جنبه سرگرمی و سرمایه‌گذاری، میم کوین‌ها جذابیت زیادی دارند؛ اما مثل هر دارایی دیگری در بازارهای مالی، ریسک‌های خود هستند. این کوین‌ها ممکن است به دلیل تأیید یا توجه از سوی شخصیت‌های مشهور یا هجوم معامله‌گران به دنبال سود سریع، شاهد نوسانات قیمتی شدیدی باشند. بنابراین، درک اینکه میم کوین‌ها چه هستند و چگونه عملکرد جامعه‌ای دارند، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری نقش کلیدی داشته باشد.

در ادامه این مطلب میم کوین هایی که در سال ۲۰۲۴ شانس موفقیت بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم:

دوج کوین (DOGE)

Dogecoin (DOGE)، که به عنوان “پادشاه ارزهای میمی” شناخته می‌شود، در طول سال ۲۰۲۳ دوره دشواری را تجربه کرده است. برخی انتظار داشتند که روز به روز نقش آن کمرنگ‌تر شود، اما تحولات اخیر قیمتی این روند را به‌نظر واژگون کرده است. Dogecoin روز سه‌شنبه به بالاترین ارزش خود در ظرف هشت ماه گذشته دست یافت و به نظر می‌رسد که عوامل خارجی به آن شانس ده‌ها برابر شدن ظرف سال ۲۰۲۴ را بخشیده‌اند.

این میم کوین مدتی است که با توییتری که اخیراً به “ثروت X” تبدیل شده، ارتباط یافته است. در صورتی که Elon Musk، ابتکاری برای پذیرش Dogecoin به عنوان روش پرداخت در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را اتخاذ کند، افزایش ۱۰۰ برابری فراتر از انتظار نخواهد بود. همچنین X.AI، استارت‌آپ تازه‌وارد به حوزه هوش مصنوعی متعلق به Musk، مبلغی فراتر از ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده که این می‌تواند به عملکرد مثبت اخیر Dogecoin دامن بزند.

 شیبا اینو (SHIB)

Shiba Inu (SHIB) به عنوان یک چالش‌برانگیز برای Dogecoin در عرصه ارزهای دیجیتال ظهور کرد. هرچند که شیبا اینو هنوز در ارزش بازار خود نتوانسته است Dogecoin را کاملاً پشت سر بگذارد، اما دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رسانده است.

یکی از مهم‌ترین این دستاوردها، به وجود آوردن شیباریوم (Shibarium)، یک راه‌حل لایه دوم است که بر اساس زیرساخت‌های اتریوم (ETH) کار می‌کند و با بیش از ۶۷ میلیون تراکنش از زمان پیاده‌سازی تا به حال، مورد توجه قرار گرفته است. توسعه شیباریوم و همچنین استراتژی‌های جسورانه‌ای که شیبا اینو برای مقابله با تورم به کار گرفته است، این میم کوین را به یک گزینه سرمایه‌گذاری جذاب مبدل کرده که توجه بخش‌هایی از بازار کریپتو را به سوی خود جلب نموده ‌است.

بانک (BONK)

BONK، یکی از میم کوین‌های جدید که بر پلتفرم سولانا (SOL) ساخته شده است، هم‌اکنون با قیمتی حدود (۰.۰۰۰۰۱۹) دلار دست به‌دست می‌چرخد.

هرچند که این ارز دیجیتال هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، اما بانک هدفی را دنبال می‌کند که می‌تواند آن را از دیگر میم کوین‌ها متمایز سازد: تلاش برای افزایش نقدینگی در مبادلات غیرمتمرکزی که بر بستر سولانا اجرا می‌شوند. این هدف استراتژیک می‌تواند به افزایش جایگاه و محبوبیت BONK در میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فضای کریپتو کمک کند.

فلوکی (FLOKI)

Floki Inu نام یکی از نوپاهای میم کوین‌ها است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. این رمزارز از فلوکی، موجودی را اتخاذ کرده که سگ Elon Musk نام دارد. با سرعتی چشم‌گیر، Floki Inu به یکی از پرطرفدارترین میم کوین‌ها بدل شد و به جایگاه مطرحی در میان ۳۰ رمزارز برتر بر پایه ارزش بازار رسید.

بیبی دوج (BABYDOGE)

Baby Doge Coin (BABYDOGE)، با هدفی متمرکز بر حمایت از حیوانات و بهره‌گیری از ویژگی‌های مثبت Dogecoin در خصوص کارآمدی تراکنش‌ها، اخیراً ابزاری نوآورانه در قالب یک نرم‌افزار تولید تصویر متکی بر بلاکچین و هوش مصنوعی را رونمایی کرده است.

با قیمتی معادل (۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۵۷۹) دلار و ارزش بازاری بالغ بر ۲۲۶.۳۱ میلیون دلار، استراتژی‌های مبتکرانه‌ی کاهش تورم و اقدامات منحصر به فرد دیگری که توسط Baby Doge Coin پیش گرفته شده‌اند، این میم کوین را به عنوان یک گزینه با امکانات رشد فزاینده در آینده مطرح می‌کنند.

پپه قورباغه (PEPE)

PepeCoin (PEPE) احتمالاً به دلیل دستاوردهایی که در گذشته داشته، همواره در الویت توجهات مربوط به خبرهای میم کوین باقی خواهد ماند. این میم کوین ناگهان از عرصه‌ای ناشناخته ظهور کرد و تا حدی رشد کرد که سرمایه‌گذاران را طی یک شب به میلیونرهایی تبدیل نمود. این واقعاً همانند یک رؤیای حقیقی در دنیای رمزارز به نظر می‌رسد. و این مسئله به این معناست که سرمایه‌گذاران PepeCoin را دائماً مورد نظارت قرار خواهند داد تا مبادا فرصت دیگری را از دست بدهند.

در زمان نگارش این متن، PepeCoin در هفت روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته که در میان عملکردهای بازار در آن بازه زمانی، جزء برجسته‌ترین‌ها به شمار می‌رود. باید آن را در فهرست واچ‌لیست خود جای دهیم، زیرا اگر ارزی وجود داشته باشد که به طور مداوم فرصتی برای کسب سودآوری‌های ۱۰۰ برابری داشته باشد، آن‌ PepeCoin است.

 Bad Idea AI  (BAD)

پروژه Bad Idea AI (BAD)، که به عنوان بخشی از اکوسیستم شیبا اینو شکل گرفته است، در حال توسعه و نمو است. این ارز دیجیتال که اکنون با قیمتی معادل (۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۲۹۳۹) دلار خرید و فروش می‌شود و ارزش بازاری بالغ بر ۱۵ میلیون دلار دارد، هدف دارد تا با به کارگیری متدهای نوین در الگوریتم‌سازی، یک محیط غیر متمرکز را به وجود آورد. این محیط با استفاده از تلفیقی از فناوری بلاکچین، هوش مصنوعی و سازمان‌های غیرمتمرکز خودگردان (DAOs)، شکل گیری خواهد یافت.

سخن پایانی

محبوبیت میم کوین‌ها می‌تواند به شدت تحت تاثیر حوادث بازار و رویدادهای جامعه کریپتو قرار گیرد، بنابراین برای یافتن میم کوین‌های پرطرفدار در سال ۲۰۲۴، باید به بررسی‌های اخیر در صنعت کریپتو مراجعه کنید. همچنین، سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی‌ها، خصوصاً میم کوین‌ها، همیشه دارای ریسک بالایی است و هر سرمایه‌گذاری باید با دقت و پس از تحقیق کامل صورت گیرد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید