پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 43105 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

وعده دیگر برای سازماندهی بازار ارز؛ اینبار توسط قالیباف

قیمت دلار طی هفته‌های گذشته با افزایش سرسام آوری مواجه بود. از این رو نمایندگان مجلس برای بررسی و ساماندهی بازار ارز صبح امروز جلسه علنی داشتند.

اقتصادسنج| محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: باتوجه به اهمیت مسائل ارزی در کشور که لازمه یک هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای سامان دادن این بازار است، امروز از ساعت ۸ صبح تا این لحظه، مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جلسه غیرعلنی داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: به جمع بندی‌های خوبی در این جلسه رسیدیم. ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

قیمت ارز در فضای مجازی غیر واقعی است

محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:در جلسه مشترک مجلس و دولت درخصوص وضعیت ارزی کشور، دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارزی کشور ارائه داد.

این نماینده مجلس گفت: معاون اول رئیس جمهور در این جلسه اظهار داشت که ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن هستند و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت هایی که در فضای مجازی در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

وزیر اقتصاد نیز بیان داشت که پشت پرده اختلالات بازار ارزی نیز شناسایی شده است و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

نتیجه جلسه غیرعلنى بررسى وضعیت بازار ارز؛ تشکیل جلسه مشترک مجلس و دولت

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینى شهر گفت:مطابق با مباحث مطرح شده در این جلسه باید گفت که فضای روانی شدیدی بر بازار ما حاکم شده و بر پارامترهای واقعی اقتصاد غلبه کرده است. یعنی به جای مباحث حقیقی و اقتصادی بیشتر بعد روانی کارها را جلو می‌برد.

وی ادامه داد: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده است و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی اتخاذ شده است که این کارها برای کنترل بازار ارز است.

نماینده خمینی شهر در پایان یادآور شد: قرار است کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل شود و تدابیر لازم برای کنترل بازار ارز به صورت هماهنگ بین مجلس و دولت در نظر گرفته شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید