شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 109669 |
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

معرفی ارز دیجیتال آوالانچ/ ویژگی های مهم پروتکل آوالانچ (AVAX)

ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)، یک پروتکل اجماع نوآورانه با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و ایجاد امنیت محسوب می شود که به دنبال ایجاد یک اکوسیستم با بالاترین میزان مقیاس پذیری است.

اقتصادسنج| ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)، یک پروتکل اجماع نوآورانه با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و ایجاد امنیت محسوب می شود که به دنبال ایجاد یک اکوسیستم با بالاترین میزان مقیاس پذیری است.

در واقع می توان گفت که این بلاک چین پیشرفته می تواند در عرض یک ثانیه، ۴۵۰۰ تراکنش را انجام دهد و همچنین در کمتر از ۳ ثانیه تراکنش ها را تایید می کند.

از سوی دیگر این پلتفرم قصد دارد تا به سیستم پرداخت ها، قراردادهای هوشمند، اینترنت بلاک چین و اپلیکیشن های غیرمتمرکز تبدیل شود و می تواند به صورت جهانی به مبادله دارایی ها بپردازد و به صورت کاملا غیر متمرکز و به کمک قراردادهای هوشمند، آنها را کنترل کند.

ویژگی های ارز آوالانچ (AVAX)

توکن شبکه بلاک چین آوالانچ، ارز AVAX است و ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)، تضمین کننده امنیت شبکه و توکن پرداختی برای عملیات داخل شبکه است.

جالب است بدانید که ۵۰ درصد از ۷۲۰ میلیون واحد توکن AVAX، بر روی شبکه اصلی توزیع شده است.

توکن AVAX در طول زمان، نایاب تر می شود، زیرا توکن هایی که در تراکنش ها پرداخت می شوند، بلافاصله سوزانده می شوند  این مکانیزم تا حدودی به ساختار ارز دیجیتال بایننس کوین شبیه است.

آوالانچ (AVAX) با توجه به کاهش حملات سیبیل (Sybil Attacks) دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر بلاک چین ها است و بنوعی به معرفی آستانه ای امن پرداخته است. در واقع این شبکه از کارایی های انرژی بهینه CPI و الگوریتم اثبات سهام استفاده کرده است.

معرفی بنیانگذاران ارز AVAX

آزمایشگاه آوا (AVA Labs)، راه اندازی پلتفرم آوالانچ و توکن AVAX را انجام داده است. Emin Gun Sirer، Kevin Sekninqi و Maofan “Ted” Yin بنیانگذاران این پلتفرم هستند. Emin Gun Sirer دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر، Kevin Sekninqi نامزد دکترای علوم کامپیوتری دانشگاه کرنل و Maofan “Ted” Yin نیز نامزد دکترای علوم کامپیوتر دانشگاه کرنل هستند.

ویژگی های مهم پروتکل آوالانچ (AVAX)

پروتکل آوالانچ (AVAX) و قراردادهای هوشمند آن نه تنها از برنامه‌های غیر متمرکز پشتیبانی می‌کند بلکه از بلاکچین‌های مستقل نیز حمایت خواهد کرد.

در واقع بستر آوالانچ (AVAX) به طور کلی توسط یک مکانیسم اثبات سهام اداره می‌شود.

مالکان توکن ارز دیجیتال آواکس باید در ازای حق اعتبار بخشیدن به تراکنش‌های ارز avax، باز هم این رمز ارز خود را با سایرین به اشتراک بگذارند، با توجه به این موضوع مالکان نهایی آواکس هستند که برای معامله یا فروش نهایی به توافق می‌رسند.

جالب است بدانید که مالکان آواکس بیشترین سهام فعال در اعتبارسنجی را دارا هستند و به احتمال زیاد به عنوان یک اعتبارسنج حرفه‌ای با بلاک‌های جدید خود می‌تواند به انتخاب بهترین مسیر به کاربران کمک کند.

اما در این میان فراموش نکنید رمز ارز آوالانچ (AVAX) برای رای دادن به پیشنهادات مربوط به همین پلتفرم قابل مصرف هستند.

در واقع اگر قصد دارید در مورد حاکمیت همین بستر رمز ارزی رای بدهید، بهتر است توکن‌ها آواکس را نگه‌دارید و در شرایط مساعد از آنها استفاده کنید.

  • توانایی مشخص کردن نرخ سکه

توجه داشته باشید که بیشترین عرضه ارز آوالانچ (AVAX) حدود ۷۲۰ میلیون توکن بوده اما کاربران حاضر در بستر avax ارز دیجیتال سعی در افزایش سرعت ضرب سکه‌ها دارند.

مالکان این رمز ارز می‌توانند با رای دادن در مورد نحوه تنظیم مقدار این ارز دیجیتال، آواکس را به عنوان پاداشی برای اضافه کردن یک بلاک جدید به بلاکچین آوالانچ در نظر بگیرند و همچنین برای ایجاد سکه، نرخی را اعلام کنند.

  • آوالانچ (AVAX)، دارای ساختار مناسب برای کنترل تراکنش‌ها

هزینه‌های پردازش تراکنش با توجه به نوع تراکنش و ازدحام شبکه آوالانچ (AVAX) متفاوت است، اما باید بدانید که در این هزینه‌ها را سوخت می‌روند یا اینکه از گردش حساب خارج می‌شوند و به تدریج به ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX) تبدیل خواهند شد.

به این معنا که با تداوم این روند آواکس کم کم کمیاب‌تر می‌شود و بیشتر کاربران حاضر در پلتفرم آوالانچ (AVAX) به تصمیم‌گیری در مورد کارمزد تراکنش‌های آن رای می‌دهند که در نتیجه این امر کارمزدهای آوالانچ (AVAX) بیش از پیش در معرض تغییر قرار می‌گیرند.

  • آوالانچ (AVAX)، دارای بهترین مکانیسم اجماع

تراکنش‌های زنجیره بلاکی آوالانچ (AVAX) با کمک روشی منحصر به فرد تایید می‌شوند و به بسیاری از زیر مجموعه‌های تصادفی و کوچک از شرکت‌کنندگان شبکه نیاز دارند تا تراکنش‌ها را قبل از نهایی شدن کامل به تایید رسمی برسانند.

  • آوالانچ (AVAX)، بهترین مشوق مشارکتی

از آنجایی که پاسخ‌دهی به تراکنش‌های این پلتفرم بسیار سریع و فوری انجام می‌شود، میزان پاداش‌های اواکس شبکه آوالانچ (AVAX) نیز می‌تواند در پردازش تراکنش‌های مربوط به ارز avax نقش بسیار مهی را ایفا کند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید