پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 81502 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت سکه تا کجا بالا می رود و تا چه حد ممکن است سقوط کند؟

در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران معتقدند که کف قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون تومان و سقف آن مرز ۳۰ میلیون تومان است. به عقیده این دسته، بازار برای اینکه شاهد شکسته شدن کف و سقف قیمت سکه باشد نیازمند اخبار قوی‌تری است.

اقتصادسنج | در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران معتقدند که کف قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون تومان و سقف آن مرز ۳۰ میلیون تومان است. به عقیده این دسته، بازار برای اینکه شاهد شکسته شدن کف و سقف قیمت سکه باشد نیازمند اخبار قوی‌تری است.

تب خرید سکه امامی در معاملات نقدی روز دوشنبه‌ فروکش‌کرد و فلز‌گران بهای داخلی نوسان صعودی خاصی را تجربه نکرد.

آن‌طور که‌ معامله‌گران می‌گویند روز دوشنبه قیمت سکه امامی اندکی نزولی شد و با ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

این اتفاق در حالی رخ داد که اسکناس آمریکایی روز قبل‌ اندکی رشد کرد و بالای پله‌های میانی کانال ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در معاملات پشت‌خطی دوشنبه شب هم کمتر کسی تمایل به خرید داشت و سکه در همان محدوده عصر دوشنبه یعنی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه‌بازان در چهارمین روز هفته احتمالاً دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

در غیر این صورت اگر به هر دلیلی زیر پای سکه شل شود، ممکن است سکه تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان و به‌تدریج وتا ابتدای کانال یادشده عقب‌نشینی کند.

فعالان بازار می‌گویند دومین، نقطه حمایتی مهم محدوده ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که برای بازیگران بلندمدت اهمیت زیادی دارد. گروهی از معامله‌گران هم تصور می‌کنند که سکه در صورت ازدست‌دادن حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به طور موقت از فاز صعودی خارج خواهد شد.

در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران معتقدند که کف قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون تومان و سقف آن مرز ۳۰ میلیون تومان است. به‌عقیده این دسته بازار برای اینکه شاهد شکسته‌شدن کف و سقف سکه باشد نیازمند اخبار قوی‌تری است.

از نگاه تحلیلگران اقتصادی اگر بین حماس و اسرائیل آتش‌بس شود احتمال ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بالاست و حتی می‌تواند به صورت هیجانی به کانال پایین‌تر هم برود. به عقیده آن‌ها طلا و سکه بیشتر از همه کاهش پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌گویند همان‌طوری که جنگ بازار سکه و طلا را بیشتر از دلار تکان داد، آتش‌بس این دو بازار را بیشتر کاهشی می‌کند. در این صورت طلای آبشده می‌تواند مرز حمایت مهم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خود را از دست بدهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید