شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 85704 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

خرید کدام سکه سود بیشتری دارد؟/ چرا قیمت طلا پایین نخواهد آمد؟

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: فعلا به نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی در بازار طلا و سکه داشته باشیم، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

اقتصادسنج| محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: فعلا به نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی در بازار طلا و سکه داشته باشیم، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جاری که رو به اتمام است، گفت: برخلاف انتظارات داخلی و حتی جهانی که گمان می‌رفت اتفافات خاورمیانه می‌تواند روی قیمت طلا و حتی نفت تاثیر بگذارد، اینگونه نشد و نفت گران نشد و قیمت طلا هم سیر نزولی پیدا کرد و در این هفته هم روزی چند دلار قیمت هر انس طلا با کاهش همراه بود.

•بیشتر بخوانید 

چه خبر از بازار طلا و سکه؟/ سه حرکت ناموزون طلا در یک روز

محمد کشتی‌آرای افزود: از طرف دیگر، با توجه به مدیریت و کنترل قیمت ارز، قیمت ارز هم نوسان زیادی نداشت و برخلاف انتظار که همه تصور می‌کردند قیمت ارز صعودی خواهد شد این اتفاق نیفتاد و حتی نزولی بود و در محدوده ۵۱ هزار تومان دادوستد شد.

وی افزود: این عوامل به انضمام کاهش دادوستدها باعث شد این هفته قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد و به نسبت اول هفته با کاهش همراه باشد.

حباب سکه کاهش یافت؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد حباب سکه هم بیان کرد: حباب سکه تغییری نکرد و وقتی حباب کاهش یا افزایش پیدا نمی‌کند نشان‌دهنده ثبات و تعادل عرضه و تقاضاست.

کشتی‌آرای افزود: در حال حاضر سکه در محدوده ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارای حباب است. اما طلا در دو هفته اخیر حباب خود را از دست رفته و حباب آن صفر شده و در حال حاضر قیمت طلا که در بازار داخل هر گرم ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است قیمت واقعی است و هیچ‌گونه حبابی ندارد ولی از آنجا که تنها عامل واگذاری سکه، بانک مرکزی است و عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد، سکه همچنان دارای حباب است که در حال حاضر حباب آن ثابت مانده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد حباب دیگر انواع قطعات سکه گفت: نیم سکه در حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حباب دارد. ربع سکه هم حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان دارای حباب است. بیشترین حباب را سکه‌های یک گرمی دارند که به نسبت وزن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد وضعیت بازار طلا در هفته آینده هم گفت: این هفته در مجموع بازار آرام و باثبات بود که همانطور که اشاره شد علت آن کم‌نوسان بودن قیمت طلا و سکه بود که عامل اصلی آن قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بود. قیمت جهانی طلا در این هفته کاهشی بود و قیمت ارز هم با ثبات بود.

کشتی‌آرای در پاسخ به اینکه احتمال دارد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین‌ بیاید؟ گفت: خیر، چون همانطور که اشاره کردم در حال حاضر قیمت طلا واقعی است و از طرف دیگر با توجه به شرایط اقتصادی، قیمت ارز در همین محدوده منطقی به نظر می‌آید و قیمت جهانی طلا هم تقریبا در یک رقم ثابتی نوسان می‌کند، بنابراین فعلا به نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی داشته باشیم و حتی به نظر می‌رسد در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید