دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 63054 |
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

آمریکا رمرارزها را نابود می کند؟

مدیر بخش رمزارز شرکت تکنولوژی ریپابلیک می‌گوید: «دولت آمریکا واقعا صنعت رمزارزها را هدف گرفته- و بی‌ثباتی و عدم اطمینان در قبال رگولاتوری و تنظیم مقررات باعث شده ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه در آمریکا بالاتر از جاهای دیگر باشد».

اقتصادسنج | مدیر بخش رمزارز شرکت تکنولوژی ریپابلیک می‌گوید: «دولت آمریکا واقعا صنعت رمزارزها را هدف گرفته- و بی‌ثباتی و عدم اطمینان در قبال رگولاتوری و تنظیم مقررات باعث شده ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه در آمریکا بالاتر از جاهای دیگر باشد».

سه سال پیش بیشتر شرکت‌های بخش کریپتو که کمپانی اندرو دورگی در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود، در آمریکا ساکن بودند.

امسال اما اندرو تخمین می‌زند که فقط یکی از ده شرکت کریپتو در آمریکا مانده، که نشان‌دهنده صحت قضاوت و ارزیابی شرکت او در این زمینه می‌تواند باشد- که عقیده دارد خصومت ایالات متحده آمریکا با دارایی‌های دیجیتال از جمله رمزارزها به شکل روزافزونی در حال افزایش است.

اندرو دورگی مدیر بخش رمزارز شرکت تکنولوژی ریپابلیک می‌گوید که «دولت آمریکا واقعا صنعت رمزارزها را هدف گرفته- و بی‌ثباتی و عدم اطمینان در قبال رگولاتوری و تنظیم مقررات باعث شده ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه در آمریکا بالاتر از جاهای دیگر باشد».

این بخش بعد از این که سال گذشته قیمت‌های رمزارزهای مجازی به شدت سقوط کرد، تا حد زیادی زیر فشار بوده است. آسیب‌های بیشتر به این حوزه زمانی وارد آمد که چند شرکت معروف رمزارز از جمله اف‌تی‌اکس متعلق به سم بنکمن معروف به پادشاه کریپتو به دلیل اتهامات وارده در رابطه با انجام یکی از بزرگ‌ترین فسادهای مالی تاریخ آمریکا توسط آقای بنکمن متلاشی شدند.

این آشفتگی و شرایط بحرانی، رگولاتورها- و به گویشی بهتر ناظران- را به افزایش نظارت بر این حوزه واداشت. حوزه‌ای که به گفته مقامات حداقل از سال ۲۰۱۷ زیر نظر و تحت هشدار بوده- و این شرکت‌ها از آن زمان با این اتهام مواجه بودند که فعالیت‌شان ناقض قوانین مالی آمریکا در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران است.

مقامات آمریکایی به بیت‌کوین- که در صنعت کریپتو بزرگ‌ترین سهم را دارد- مثل طلا نگاه می‌کنند. همین هم بیت‌کوین را تا حد زیادی از بحث‌های موجود درباره قواعد کنونی رگولاتوری دور نگه داشته است.

در واقع این بحث‌های حقوقی و تلاش‌های نظارتی پیرامون «اوراق بهادار»، شرکت‌های رمزارز و مراکز خرید و فروش و نگهداری از آن‌ها را گرفتار کرده است.

ویل پیج آنالیزور شرکت «اینسایدر اینتلیجنس» با اشاره به این که «معاملات ارز دیجیتال در قیاس با سال ۲۰۲۱ که ارزش رمزارزها بالغ بر ۳ تریلیون دلار شده بود٬ کاهش قابل توجهی داشته»؛ می‌گوید: «وضعیت رمزارز قطعاً بد شده و این رمز دیجیتال در بازار مالی به حاشیه رفته- که دلیلش این می‌تواند باشد که اعتماد خریداران به سیستم کم شده است».

این موضوع که باعث شد مشتریان سراسیمه میلیاردها دلار سرمایه خود را از بورس کریپتو بیرون بکشند، بانک‌های آمریکا را وادار به اتخاذ این تصمیم کرده که کار خود را به بایننس محدود کنند.

اما مشکلات رمزارزها به این مورد محدود نمی‌شوند. به گفته بارت استفنز یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری بلاکچین‌کپیتال- که روی صدها شرکت کریپتو سرمایه‌گذاری کرده- این روزها پیدا کردن بانکی که حاضر با همکاری در این زمینه باشد، به دلیل قوانین سختگیرانه نظارتی مشکل است.

هیلاری آلن استاد حقوق می‌گوید که رمزارز به دلیل این که امکان دستکاری و ایجاد رونق و تقویت ظاهری و برای افراد درون این نظام را به وجود می‌آورد، باید ممنوع شود. خانم آلن در ادامه اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در زمینه محدود کردن ارزهای دیجیتال را به نفع حوزه تکنولوژی می‌داند.

بارت استفنز، اما، آینده رمزارز را روشن می‌داند- حتی اگر رویکرد فعلی آمریکا گزینه دیگری جز انتقال به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا یا اتحادیه اروپا را پیش روی این صنعت نگذاشته باشد. در این راستا می‌توان به ارزش بیت‌کوین اشاره کرد که با این که در این چند وقت در حد قیمت خود در سال ۲۰۲۰ در حال نوسان بوده، اما از ابتدای سال در حال افزایش قابل توجه بوده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید