شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 67331 |
تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت کامپیوتر خودرو چند؟/ مراقب سارقان باشید!

کامپیوتر یا ecu یکی از قطعات مهم خودرو به شمار می‌رود که قیمت به شدت بالایی دارد.

اقتصادسنج| کامپیوتر یا ecu یکی از قطعات مهم خودرو به شمار می‌رود که قیمت به شدت بالایی دارد.

این قطعه به دلیل قیمت بالا معمولا جزو مواردی است که مورد توجه سارقان قرار می‌گیرد.

قیمت کامپیوتر خودروهای داخلی از حدود ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۸ میلیون تومان نیز می‌رسد.

به عنوان مثال قیمت کامپیوتر پژو ۲۰۶ حدود ۹.۶۰۰ و برای سمند حدود ۱۸ میلیون تومان است.

با توجه به این قیمت‌ها پیشنهاد می‌شود که صاحبان خودروها از قفل مناسب برای کامپیوتر استفاده کنند.

در ادامه لیست قیمت کامپیوتر خودرو آورده شده است.

کامپیوتر خودروها

کامپیوتر خودرو چیست؟

ECU به معنی ماژول کنترل الکترونیکی (Electronic Control Unit) است که در واقع مفهوم کلی‌تری است و به هر دستگاه الکترونیکی که در خودرو برای کنترل و مدیریت عملکرد‌های مختلف استفاده می‌شود، اشاره می‌کند. بنابراین، کامپیوتر خودرو نیز یکی از نوع‌های ECU است.

از دیگر نوع‌های ECU در خودروها می‌توان به ECU ترمز (Brake Control Module)، ECU گیربکس (Transmission Control Module) و ECU کنترل کننده‌ی پنجره‌ها (Window Control Module) اشاره کرد. هر یک از این ECU ها برای کنترل عملکرد یک سیستم خاص در خودرو استفاده می‌شوند.

همانطور که قبلاً گفته شد، ECU یا ماژول کنترل الکترونیکی در خودروها برای کنترل و مدیریت عملکرد‌های مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای ECU در خودروها عبارتند از:

کنترل سیستم تزریق سوخت: ECU برای کنترل تزریق سوخت به موتور استفاده می‌شود. با استفاده از اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف مانند سنسور فشار سوخت یا سنسور دما دریافت می‌شود، ECU می‌تواند میزان سوختی که به موتور تزریق می‌شود را تنظیم کند.

کنترل سیستم احتراق: ECU برای کنترل زمان احتراق و میزان سوختی که در زمان احتراق به موتور تزریق می‌شود، استفاده می‌شود. این کنترل شامل تنظیم زمان احتراق، تنظیم میزان سوختی که در زمان احتراق به موتور تزریق می‌شود و کنترل ترکیب هوا و سوخت است.

کنترل سیستم ترمز: ECU برای کنترل سیستم ترمز، به عنوان مثال ABS (سیستم ترمز ضد قفل) استفاده می‌شود. ECU می‌تواند به صورت خودکار ترمز را فشار دهد تا از ایجاد قفل شدن چرخ‌ها در صورت ترمز کردن شدید جلوگیری کند.

کنترل سیستم گیربکس: ECU برای کنترل سیستم گیربکس، به عنوان مثال تغییر دنده‌ها به صورت خودکار در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود. ECU می‌تواند به صورت خودکار دنده‌ها را تغییر دهد تا بهینه‌ترین عملکرد و کارایی از خودرو به دست آید.

کنترل سیستم تهویه: ECU برای کنترل سیستم تهویه، به عنوان مثال کنترل دمای هوا و سرعت پره‌های فن در سیستم تهویه خودرو استفاده می‌شود. با استفاده از ECU، می‌توان تنظیم دمای هوا و سرعت پره‌های فن را به صورت دقیق و خودکار انجام داد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید