پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 21676 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

چه تعداد ایرانی در سال ۲۰۲۲ به دبی سفر کردند؟

آمار منتشر شده دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی نشان می‌دهد، ۲۴۷ هزار ایرانی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۲ به این شهر سفر کرده‌اند.

آمار منتشر شده دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی نشان می‌دهد، ۲۴۷ هزار ایرانی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۲ به این شهر سفر کرده‌اند.

به گزاش «اقتصادسنج»، آمار منتشرشده از سوی دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی نشان می‌دهد، تعداد مسافران ایرانی که در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی به دبی سفر کرده‌اند، ۲۴۷ هزار نفر بوده و به سطح قبل از همه‌گیری کرونا (در سال ۲۰۱۹ میلادی) نزدیک شده است.

این شهر از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (دی ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱) میزبان بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان بوده است. این تعداد گردشگر در مقایسه با ۳/۸۵ میلیون بازدیدکننده در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، نشان از رشد ۱۶۲.۸ درصدی گردشگران دبی دارد.

آمار گردشگری دبی همچنین نشان می‌دهد که این شهر با قدرت به‌سوی رکوردهای قبل از همه‌گیری حرکت می‌کند و حالا، فاصله کمی با رکود بازدید ۱۲ میلیونی در سال ۲۰۱۹ میلادی دارد.

هندی‌ها در صدر سفر به دبی

بر اساس این گزارش، هندی‌ها با ۱/۲۴ میلیون مسافر در صدر لیست توریست‌های دبی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی قرار گرفته‌اند. پس از آن، کشورهای عمان، عربستان، انگلیس، روسیه، ایالات متحده، پاکستان، فرانسه، آلمان و ایران به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی مبادی برتر گردشگران دبی قرار دارند.

دبی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی میزبان سه میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر بود و مسافران ایرانی در رتبه ۱۴ سفر به دبی قرار داشتند. با آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی و تسهیل شرایط سفر، تعداد گردشگران ایرانی دبی نیز رو به افزایش گذاشت. آمار گردشگری امارات در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ میلادی نشان می‌داد که در این بازه زمانی، گردشگران ایرانی در میان ۱۰ بازار اول دبی قرار داشتند و حالا بر اساس آمار ۹ ماهه اول ۲۰۲۲ میلادی، مسافران ایرانی‌ جایگاه دهم خود را حفظ کرده‌اند.

سایر آمارهای گردشگری دبی نیز نشان از بهبود قوی و پایدار گردشگری دبی دارد. میانگین اشغال هتل‌های دبی در ۹ ماه اول سال جاری میلادی ۷۰.۸ درصد بوده که رشد ۹ درصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. همچنین، مسافران در سال جاری میلادی، به‌طور متوسط چهار شب در دبی اقامت کرده‌اند که بیشتر از مدت قبل از همه‌گیری، یعنی ۳/۴ شب اقامت در سال ۲۰۱۹ میلادی است.

در گزارش آمار گردشگری امارات، مسئولان این کشور اعلام کردند که درآمد گردشگری امارات در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، از پنج میلیارد دلار فراتر رفته و این کشور منتظر یک فصل زمستان پر گردشگر و پررونق است؛ پیش‌بینی‌هایی که در حال به‌وقوع پیوستن است و به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری جام جهانی قطر و تمایل مسافران این رویداد جهانی به اقامت در دبی، تحقق آن دور از انتظار نخواهد بود.

توریسم اینترنشنال

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید