جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29399 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ |
ارسال به دوستان
پ

سفر ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران در ۸ ماهه امسال

بر اساس آمار اعلامی از سوی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت به کشور سفر کرده‌اند.

اقتصادسنج؛ بر اساس آمار اعلامی از سوی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت به کشور سفر کرده‌اند.

رئیس انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران از سفر حدود ۵۰۰ هزار گردشگرِ سلامت از ابتدای سال تا آبان ۱۴۰۱ خبر داد.

حسین نیکونام، رئیس انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران، گفت: حدود ۵۰۰ هزار گردشگرِ سلامت در هشت ماه سال ۱۴۰۱ به ایران سفر کرده‌اند.

این آمار در حالی اعلام شده است که در دوران همه‌گیری کرونا، فعالیت گردشگری سلامت ایران نزدیک به صفر رسید. پیش از آن، شرکت گردشگری سلامتِ «آریامدتور» تعداد گردشگران سلامت ایران در چهار ماه اول سال ۱۳۹۸ (یک سال پیش از شیوع کرونا) را ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

نیکونام، عراق، افغانستان، آسیای میانه (به ویزه آذربایجان)، ترکمنستان، عمان، بحرین، عربستان سعودی و کویت را هشت مبدا اول در اعزام گردشگرِ سلامت به ایران عنوان کرد. این در حالی است که به‌ دلیل ناآرامی‌های اخیر در دو ماهه گذشته، بسیاری از گردشگران سلامت اروپایی سفر‌های خود را به ایران لغو کرده‌اند.

تاثیر فیلترینگ بر صنعت گردشگری سلامت ایران

علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌‌دهد که اختلالات اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌‌اپ، راه ارتباط با بیماران و شرکت‌‌های واسطه را برای کسب‌ و کارهای گردشگری سلا‌مت بسیار سخت کرده و با کاهش میزان رزرو‌ها، آسیب‌ جدی بر جان بی‌رمق صنعت گردشگری وارد کرده است.

رئیس انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران درباره تقاضای خدمات پزشکی از سوی گردشگران ورودی، تصریح کرد: تقاضا برای دریافت انواع خدمات پزشکی در ایران دیده می‌شود؛ با این حال عمل زیبایی، بیشترین تقاضا را در میان گردشگران ورودی دارد.

پیش از این، نیکونام درباره جایگاه ایران در زمینه گردشگر‌ی سلامت گفته بود: کشور ایران در گرد‌شگری سلامت از پتانسیل‌ بسیار خوب برخوردار است؛ اما از نظر عملکرد، نیاز به تامل و کار بیشتری دارد. در این زمینه، رقبای منطقه‌ای و آسیایی کار را مبتنی بر برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌کنند و امیدواریم ایران جایگاه مناسبی در گردشگری سلامت کسب کند.

بر اساس آخرین شاخص گردشگری پزشکی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ (Medical Tourism Index 2020-2021) منتشر شده از پلتفرم پزشکی «Medical Tourism»، ایران با کسب امتیاز ۴۴/۳۸، در رتبه چهل‌ و ششم از ۴۶ مقصد گردشگری پزشکی جهان قرار دارد. شاخص گردشگری پزشکی ۲۰۲۰-۲۰۲۱، یکی از معیار‌های مهم در تعیین کیفیت گردشگری سلامت مقاصد است که به رتبه‌بندی مقاصد گردشگری پزشکی جهان بر اساس ۴۱ معیار مختلف مانند هزینه‌های پزشکی، خدمات و امکانات، اعتبار بیمارستان‌ها و… پرداخته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران با وجود کادر مجرب پزشکی، هنوز نتواسته به جایگاه اصلی خود در میان مقصد جهان دست پیدا کند. این در حالی است که دیگر کشور‌های منطقه مانند امارات متحده عربی (با دو مقصد دبی و ابوظبی)، عمان، ترکیه و عربستان سعودی با برنامه‌ریزی و بازاریابی کارآمد، توانسته‌اند در جذب گردشگر پزشکی از ایران پیشی بگیرند.

توریسم اینترنشنال/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید