یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 77582 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

هوش مصنوعی تا ۱۰ سال آینده جای هوش انسانی را می گیرد؟

سافت‌بنک معتقد است هوش مصنوعی‌ای که در همه زمینه‌ها از هوش انسانی بهتر باشد، ۱۰ سال آینده از راه می‌رسد.

اقتصادسنج | سافت‌بنک معتقد است هوش مصنوعی‌ای که در همه زمینه‌ها از هوش انسانی بهتر باشد، ۱۰ سال آینده از راه می‌رسد.

نزدیک به یک سال قبل، کارشناسان حوزه آی تی در نامه‌ای به مدیرعامل مایکروسافت، عنوان کردند، با خاطر خدا روند رو به رشد هوش مصنوعی را متوقف کنید. مهمترین نکته‌ای که در این نامه به آن تاکید شده بود قدرت بالای هوش مصنوعی و پیشی گرفتن آن از هوش انسانی بود.

تسخیر جهان توسط هوش مصنوعی و نابودی مشاغل و کسب و کارهای انسان محور یکی از هشدارهایی است که کارشناسان این حوزه بارها به آن تاکید کرده‌اند؛ اما روند رو به رشد این فناوری در جهان غیرقابل چشم پوشی است و این روزها زمزمه‌های ورود هوش مصنوعی انسان‌گونه بلندتر و واقعی تر می‌شود.

رویترز در گزارشی نوشت: ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت‌بنک، در کنفرانسی جدید گفت که هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) ۱۰ هزار برابر هوشمندتر از انسان خواهد بود. سان به پیشرفت سریع هوش مصنوعی مولد اشاره کرد و به گفته‌ی او هوش مصنوعی همین حالا در برخی زمینه‌ها از هوش انسانی هم فراتر رفته است.

مدیرعامل سافت‌بنک در کنفرانس جدید گفت گفت: «این اشتباه است که بگوییم چون هوش مصنوعی توسط انسان ساخته شده است، نمی‌تواند باهوش‌تر از انسان باشد.» ماسایوشی سان از چند سال پیش درمورد هوش جامع مصنوعی و توانایی‌های آن صحبت می‌کند؛ اما این اولین بار است که جدول زمانی مشخصی برای توسعه‌ی آن ارائه می‌دهد.

ماسایوشی سان ایده‌ی هوش مصنوعی پیشرفته‌ی انسان‌گونه را در کنفرانس جدید مطرح کرد و گفت این هوش مصنوعی در ۲۰ سال آینده محقق می‌شود و ۱۰ هزار برابر هوشمندتر از انسان خواهد بود.

مدیرعامل سافت‌بنک از شرکت‌های ژاپنی خواست که در پروژه‌های هوش مصنوعی قدم بگذارند و از تکنولوژی روز هوش مصنوعی عقب نمانند.

رنه هاس، مدیرعامل ARM، از طریق تماس ویدئویی در کنفرانس سافت‌بنک حضور داشت و از بهره‌وری طرح‌های شرکتش صحبت کرد. او معتقد بود که این طرح‌ها برای تقویت هوش مصنوعی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

زومیت/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید