شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-11
کد خبر: 35303 |
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

هوش مصنوعی به کمک انسان در دادگاه می آید

براساس خبری که اولین بار توسط نشریه نیو ساینتیست (New Scientist) منتشر شد، یک هوش مصنوعی در جلسه دادگاه روی گوشی متهم نصب و به دفاع از او کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادسنج، براساس خبری که اولین بار توسط نشریه نیو ساینتیست (New Scientist) منتشر شد، یک هوش مصنوعی در جلسه دادگاه روی گوشی متهم نصب و به دفاع از او کمک می‌کند.

این روبات به مشروح صحبت‌های دادگاه گوش داده و سپس از طریق یک هدفون توصیه‌های خود را در اختیار متهم قرار می‌دهد.

این هوش مصنوعی که توسط شرکت دونات‌پی (DoNotPay) برای استفاده در دادگاه طراحی شده خود را به عنوان «اولین وکیل روباتی جهان توصیف می‌کند.»

این شرکت توسط جاشوا برادر (Joshua Browder) طراحی شده و محصول آن (هوش مصنوعی برای دادگاه) به عنوان یک چت‌بات تعریف می‌شود.

این هوش مصنوعی در ابتدا برای جلوگیری از جریمه‌های پارکینگ طراحی شد و حالا خدمات دیگری از جمله توضیح مباحث پیچیده به انسان را در بر می‌گیرد.

وبسایت دو‌نات‌پی اپلیکیشن خود را اینگونه توصیف می‌کند: «اپلیکیشن دونات‌پی خانه اولین وکیل روباتی جهان است. تنها با فشار یک دکمه با شرکت‌ها بجنگید، دیوان‌سالاری را شکست دهید و علیه هرکسی اقامه دعوی کنید.»

این وبسایت لیستی از قابلیت‌های ادعایی از جمله لغو هزینه کالج، ارتباط با زندانی‌ها، کمک به پرداخت قبوض و اجاره کاربران، تسهیل مجوز طلاق و غیره را لیست کرده است.

ربات هوش مصنوعی ChatGPT نیز اخیرا سر و صدای زیادی در اینترنت داشته است. ChatGpt یک چت روبات هوش مصنوعی (AI) از نوع مکالمه‌ای است که به وسیله آن می‌توانید پیام‌هایی را در اختیار سیستم قرار دهید و روبات در قالب نوشتار به آنها پاسخ می‌دهد.

ChatGpt بهترین چت‌بات هوش مصنوعی است که تاکنون به صورت عمومی منتشر شده است. این روبات از سوی موسسه تحقیقاتی OpenAI توسعه پیدا کرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید