شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 92191 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ |
ارسال به دوستان
پ

هنگام خرید لپ تاپ به این ۴ نکته دقت کنید

انتخاب کردن لپ تاپ بسیار بیشتر از توجه داشتن به ظاهر و نوع طراحی آن است. چیزی که یک لپ تاپ مناسب را برای شما تعریف می‌کند، تمامی سخت افزار و نکاتی است که شما نیاز دارید قبل از خرید یک لپ تاپ به آن توجه کنید.

اقتصادسنج| همگی ما از اینکه چطور بهترین لپ تاپ را خیریداری کنیم با خبر هستیم! توجه به قدرت و سرعت لپ تاپ از جمله نکات قابل توجهی هستند که در هنگام خرید بهترین مدل از لپ تاپ به شما کمک می‌کنند. اما از اشتباهات رایج که می‌توانند بر روی انتخاب و خرید نهایی شما تاثییرات منفی بسیاری بگذارند باخبر هستید؟

این مطلب لیستی از اشتباهات رایجی است که در بیشتر مواقع خریداران مرتکب به آنها می‌شوند و کالای اشتباه را برای خود خریداری می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به این اشتباهات، از مرتکب شدن به آنها اجتناب کنید و بهترین لپ تاپ را برای خود خریداری کنید. با ما همراه باشید!

خرید ارزان قیمت‌ترین لپ تاپ

هنگام انتخاب لپ تاپ از این ۴ اشتباه رایج اجتناب کنید

در اینکه شما می‌توانید لپ تاپ‌های خوبی را با پرداخت کمترین قیمت خریداری کنید شکی وجود ندارد اما همیشه خرید ارزان قیمت‌ترین کالا دلیل بر بهتری بودن آن نیز نمی‌شود! در بیشتر مواقع، شرکت‌های سازنده سخت افزار برای کمتر کردن قیمت محصولات خود از متریال ضعیف‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌کنند که می‌تواند پس از قرارگیری بر روی لپ تاپ‌های ارزان، قدرت و یرعت کافی را به شما ندهد و به همین دلیل است که قیمت این کالا بسیار پایین‌تر از بقیه آپشن‌ها است.

به عنوان مثال دو گزینه پیش روی شما است. یک لپ تاپ ارزان قیمت که دارای یک پردازنده دو هسته‌ای است بهترین لپ تاپ کاستوم  که دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای است. طبیعتاً پردازنده‌های چهار هسته‌ای دارای قدرت بیشتری هستند و می‌توانند چندین برنامه را با سرعت بالایی اجرا کنند. همچنین این نوع پردازنده در کنار دارا بودن قدرت بیشتر، قیمت بالاتری را نسبت به پردازنده دو هسته‌ای دارد. افرادی که به دنبال انجام کارهای نسبتاً سنگین با لپ تاپ خود هستند می‌توانند به جای خرید ارزان قیمت‌ترین کالا، بهترین کالا را با کمترین قیمت برای خود خریداری کنند.

پرداخت قیمت بیش از حد برای خرید لپ تاپ

این درست است که لپ تاپ‌های گران قیمت‌تر دارای قابلیت‌های بیشتر و امکانات پر زرق و برق بیشتری هستند اما اگر شما نیازی به این قابلیت‌ها نداشته باشید، خرید این دسته از لپ تاپ‌ها به نوعی دور ریختن بودجه شما است! دقیقاً همانند خرید لپ تاپ‌ها و کالاهای ارزان قیمت، خرید گران قیمت‌ترین کالاها نیز می‌توانند یکی از بدترین اشتباهات برای افرادی باشد که نیاز آنچنانی به استفاده کردن از تمامی قابلتی‌های لپ تاپ خود را ندارند.

اینکه لپ تاپ انتخابی از بودجه شما گران‌تر باشد، می‌تواند به این دلیل باشد که لپ تاپ مورد نظر شما دارای قابلیت‌هایی است که مورد نیاز شما نخواهد بود. به عنوان مثال، لپ تاپ‌هایی از برند اپل در حال حاضر وجود دارند که قیمت نوجومی دارند اما کمتر شخصی را پیدا می‌کنید که به قابلیت‌های فضایی آن و حافظه ۴ ترابایتی نیاز داشته باشد! شما می‌توانید با پرداخت قیمت بسیار پایین‌تر، یک لپ تاپ را با مشخصات شبیه به گران قیمت‌ترین مدل‌ها پیدا کنید و به جای پرداخت قیمت بیش از حد، از تمامی قابلیت‌های لپ تاپ ارزان قیمت‌تر استفاده کنید.

ایرپاد اپل یکی از بهترین محصولات شرکت اپل است که در کنار دارا بودن کیفیت، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد که آن را مناسب برای هرنوع استفاده‌ای می‌کند!

خرید جدیدترین مدل‌های لپ تاپ

هنگام انتخاب لپ تاپ از این ۴ اشتباه رایج اجتناب کنید

درست است که لپ تاپ‌های مدل پایین‌تر و قدیمی‌تر انتخاب‌های عجیبی هستند و شاید شما به این فکر کنید که آنها دارای ظاهر قدیمی و قدرت پایینی هستند اما اینطور نیست! هرچند که لپ تاپ‌های قدیمی ممکن است در برابر مدل‌های جدید مقداری کم قدرت باشند اما آنها هنوز هم به خوبی کار خواهند کرد و تا چندین سال نیازهای شما را برطرف خواهند کرد و شما را از خرید لپ تاپ جدید بی‌نیاز می‌کنند!

ممکن است که لپ تاپ‌های جدید شما را وسوسه کند و به فکر خرید آنها باشید اما به این فکر کنید که آیا این طراحی و این قابلیت‌ها که با پرداخت قیمت بالا به دست می‌آید ارزش خریدن را دارد؟ گاهی اوقات لپ تاپ‌های قدیمی و مدل پایین‌تر می‌تواند همان قابلیت‌ها را به شما بدهد و با قیمت بسیار پایین‌تری قابل خریدن باشد. سعی داشته باشید که با توجه به نیازهای خود، لپ تاپ خود را خریداری کنید و بهترین کالا را بر اساس بودجه فعلی خود انتخاب کنید.

هم اکنون لپ تاپ‌های مدل پایین‌تری وجود دارند که با رم ۸ گیگ و یا حافظه ۵۱۲ گیگ می‌توانند نیازهای شما را به یک لپ تاپ میان‌رده برطرف کنند. همچنین این مدل از لپ تاپ‌ها دارای قیمت بسیار پایین‌تری هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای انتخاب‌های گران قیمت شما باشند!

در نظر نگرفتن اندازه لپ تاپ قبل از خرید

شاید شما هم در هنگام خرد لپ تاپ تنها به نوع طراحی آن و مقدار قدرت سخت افزاری آن توجه داشته باشید اما آیا تنها این دو مورد ملاک مهمی برای خرید بهترین لپ تاپ هستند؟ خیر! یکی از قابل توجه‌ترین نکات در هنگام خرید لپ تاپ مناسب، توجه داشتن به اندازه صفحه نمایش آن است. هر مقدار که صفحه نمایش یک لپ تاپ بزرگ‌تر باشد، قیمت دستگاه بالاتر و قابلیت‌های قابل حمل بودن آن نیز کمتر می‌شود. این درست است که صفحه نمایش بزرگتر به بهبود کیفیت لپ تاپ شما کمک می‌کند اما اولویت شما چه چیزی می‌باشد؟ صفحه نمایش بزرگتر بر روی یک لپ تاپ گران قیمت و یا یک صفحه نمایش کوچکتر که دارای قیمت کمتری است و قابل حمل؟

دقیقاً همانند نکات دیگر انتخاب سایز صفحه نمایش نیز بستگی به نوع استفاده و بودجه شما دارد اما بهترین و معقول‌ترین اندازه سایز صفحه نمایش برای لپ تاپ‌ها، صفحه نمایش‌های ۱۳ اینچی است که در کنار قابل حمل بودن، دارای قیمت کمتری نیز هستند و می‌توانند تمامی نیازهای شما را به یک لپ تاپ برطرف کنند.

توجه داشته باشید که حتماً قبل از انتخاب و خرید لپ تاپ، قابلیت‌های قابل حمل بودن لپ تاپ‌ها را بسنجید و در هنگام خرید حضوری، آنها را با استفاده از اندازه صفحه نمایش های موجود لپ تاپ  ها مقایسه کنید!

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید