شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 94925 |
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ |
ارسال به دوستان
پ

معرفی بزرگترین lcd موجود در بازار(۱۰۸ اینچ)

محصول نخستین تلویزیون LCD جهان به بزرگی ۱۰۸ اینچ است که توسط شرکت ژاپنی شارپ معرفی شده است.

اقتصادسنج| محصول نخستین تلویزیون LCD جهان به بزرگی ۱۰۸ اینچ است که توسط شرکت ژاپنی شارپ معرفی شده است.

ابعاد این ال سی دی ۲۵۷۲ در ۲۰۲ در ۱۵۵۰ میلیمتر؛ وزن آن در حدود ۱۹۵ کیلوگرم است. کنتراست رنگ این محصول هزار و ۲۰۰ به یک با زاویه دید ۱۷۶ درجه است. این به این معنی است که سایز صفحه نمایش برابر با ۳/۲ متر مکعب است پس قبل از خرید اتاق پذیرایی خود را اندازه بگیرید که به مشکلی بر نخورید.

وضوح تصویر این صفحه تلویزیون بسیار بالا و برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است full hd و ۶/۷ میلیون رنگ را نشان می دهد؛ صفحه نمایش این ال سی دی از کریستال مایع ساخته شده است. به نظر می رسد که این ال سی دی غول آسا به درد کار شما نخورد ولی کسانی هستند که دوست دارند آن را داشته باشند؛ اما به درد سالن های بسیار بزرگ میخورد.

پیش از این، تنها امکان ساخت تلویزیون‌هایی از نوع PLASMA و یا PROJECTION در این ابعاد ممکن بود؛ اما امروزه تلویزیون‌های LCD نیز در این ابعاد ساخته می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که با کاهش چشم‌گیر قیمت آن‌ها، این تجهیزات در آینده، بازار تلویزیون‌های صفحه تخت جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

شرکت کره‌ای سامسونگ، تلویزیون ۱۰۲ اینچی از نوع PLASMA را به دنیا معرفی کرد که پیش از این بزرگترین تلویزیون جهان محسوب می‌شد؛ اما هم‌اکنون این رکورد در اختیار تکنولوژی LCD شرکت شارپ قرار گرفته است. در حال حاضر، شرکت ماتسوشیتا (با نام تجاری پاناسونیک) نیز تلویزیون پلاسمایی با ابعاد ۱۰۳ اینچ تولید کرده است. تکنولوژی‌‌های LCD، PLASMA و هم‌اکنون ۲ تکنولوژی برتر بازار تلویزیون‌های صفحه تخت در سایز های بزرگ جهان محسوب می‌شوند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید