پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 107512 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

با ۶ میلیون تومان این گوشی ها را بخرید

بسیاری از کاربران هنگام خرید یک گوشی هوشمند تمایل دارند به سراغ گزینه‌های مقرون‌ به‌صرفه با ارزش خرید بالا بروند. درصد کسانی که بودجه محدودی برای خرید گوشی در اختیار دارند، کم نیست.

اقتصادسنج| بسیاری از کاربران هنگام خرید یک گوشی هوشمند تمایل دارند به سراغ گزینه‌های مقرون‌ به‌صرفه با ارزش خرید بالا بروند. درصد کسانی که بودجه محدودی برای خرید گوشی در اختیار دارند، کم نیست.

همواره بازار خرید و فروش موبایل به شدت داغ است و کمپانی‌های تولید کننده این گوشی‌ها در حال رقابت هستند تا بتوانند بهترین مدل‌ها را به بازار عرضه کنند و طرفداران بیشتری به دست آورند. بسیاری از کاربران هنگام خرید یک گوشی هوشمند تمایل دارند به سراغ گزینه‌های مقرون‌ به‌صرفه با ارزش خرید بالا بروند. درصد کسانی که بودجه محدودی برای خرید گوشی در اختیار دارند، کم نیست. همه شرکت‌ها برای آنکه بتوانند به نیاز‌های این گروه پاسخ بدهند، سعی کرده‌اند مدل‌هایی با قیمت‌های مناسب و کاربری قابل قبول، تولید و به بازار وارد کنند.

۱- گلکسی A۱۵ سامسونگ: گلکسی A۱۵ با مجهز شدن به پردازنده Helio G۹۹، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۲۵ وات درواقع به نوعی نقش نسخه‌ی ۲۰۲۴ گلکسی A۲۴ را ایفا می‌کند. با این تفاوت که دوربین اصلی آن فاقد لرزشگیر اپتیکال است. این گوشی فعلاً ارزان‌ترین گوشی بازار است که با اندروید ۱۴ روانه بازار می‌شود و ویژگی بسیار متمایزکننده‌ای دارد و آن امکان دریافت چهارسال به‌روزرسانی سیستم‌عامل است که برای اولین بار در سری A۱X شاهد آن هستیم و این مدت پشتیبانی نرم‌افزاری در بین گوشی‌های اندرویدی اقتصادی بی‌سابقه و با توجه به قیمت گوشی بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد، اما ویژگی‌های خوب این گوشی به همین جا ختم نشده و صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی OLED با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز آن، گلکسی A۱۴ را به گوشی بسیار جذابی تبدیل می‌کند.

۲- پوکو M۵s شیائومی: این گوشی از هر نظر مشخصات یکسانی با ردمی نوت ۱۰ اس به‌نمایش می‌گذارد، بااین‌حال به‌دلایلی نامعلوم، اختلاف قیمتی یک میلیونی با مدل مذکور دارد و همین امر باعث شده تا این گوشی ارزش خرید بالایی در بین سایر گوشی‌های هم قیمت پیدا کند. این گوشی ۱۷۸ گرمی تقریباً گوشی سبک‌وزنی محسوب می‌شود و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز می‌تواند با استفاده از آداپتور ۳۳ واتی درون جعبه، ظرف نیم‌ساعت حدود ۶۴ درصد شارژ شود. صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED با وضوح FHD، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین وجود اسپیکر‌های استریو، پوکو M۵s را به‌یک گزینه‌ی جایگزین ایدئال در بازه ۵ تا ۶ میلیون تومان تبدیل می‌کنند.

۳- گوشی شیائومی ردمی A۲ پلاس: شرکت شیائومی با معرفی گوشی ردمی A۲ پلاس، قصد دارد نشان دهد که می‌تواند با کمترین هزینه رضایت مخاطبان خود را جلب کند. طراحی بدنه گوشی ردمی A۲ پلاس از نسل قبلی استفاده شده و از نظر ظاهر تغییری نکرده است. دو لنز دوربین اصلی به‌صورت عمودی قرار گرفته‌اند که طراحی آن‌ها شباهت زیادی با دوربین گوشی آیفون ۱۱ دارد. در کنار لنز‌های اصلی، فلش LED و نوشته AI Camera دیده می‌شود. برآمدگی این لنز‌ها بسیار کم در نظر گرفته شده و روی سطح صاف حس نمی‌شود. قطر ۹.۱ میلی متری و وزن ۱۹۲ گرمی گوشی ردمی A۲ پلاس، خبر از خوش‌دست بودن گوشی می‌دهد. صفحه نمایش گوشی ردمی A۲ پلاس با ابعاد ۶.۵۲ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، معمولی بودن خود را نشان داده است. هلیو G۳۶ مدیاتک، پردازنده ایست که به عنوان پردازنده مرکزی برای گوشی ردمی A۲ پلاس در نظر گرفته شده است.

۳- گلکسی A۱۴: این گوشی محصول سال ۲۰۲۳ سامسونگ بوده و یک عضو جدید در خانواده میان‌رده‌های این شرکت محسوب می‌شود. در این گوشی از صفحه نمایش بزرگ از نوع PLS LCD که حدود ۸۰.۲ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده استفاده شده است. از طرفی گلکسی A۱۴ از سه دوربین واید، اولتراواید و ماکرو بهره می‌برد که هر کدام برای عکاسی در شرایط متفاوت در نظر گرفته است. اولین و البته مهم‌ترین لنز، تصاویری با وضوح ۵۰ مگاپیکسل ثبت می‌کند و چون از سنسور فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد می‌تواند تغیرات طولی و عرضی را به راحتی تشخیص داده و روی سوژه اصلی متمرکز شود.

۵- گلکسی A۰۴e: گوشی A۰۴s، چون یک سر و گردن از سایر اعضا خانواده بالاتر است از تراشه‌ای هشت هسته‌ای که با فناوری ۸ نانومتری ساخته شده است، بهره می‌برد این درحالی‌ست پردازنده گلکسی A۰۴e با تکنولوژی ۱۲ نانومتری ارائه شده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سرعت سامسونگ A۰۴s در اجرا برنامه‌ها بالاتر بوده و از کیفیت بهتری برخوردار است. در مقایسه بعدی می‌توان به دوربین‌های آنان اشاره کرد که در این مرحله نیز گلکسی A۰۴s از دیگران جلو می‌زند. به طوری که، این گوشی از سه لنز با کیفیت‌های ۵۰، ۲ و ۲ بهره می‌برد؛ اما سامسونگ A۰۴e تنها دو دوربین با کیفیت ۱۳ و ۲ دارد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید