جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 56303 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

کدام گوشی ها قابلیت تعمیر بیشتری دارند؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط الکترونیکس هاب انجام شده است، سامسونگ به‌عنوان تعمیرپذیرترین برند گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ شناخته شده و با اختلاف زیادی از اپل پیشی گرفته است.

اقتصادسنج| بر اساس مطالعه‌ای که توسط الکترونیکس هاب انجام شده است، سامسونگ به‌عنوان تعمیرپذیرترین برند گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ شناخته شده و با اختلاف زیادی از اپل پیشی گرفته است.

این مطالعه داده‌های iFixit را جمع‌آوری کرده تا بر اساس میانگین زمان تعمیر و دشواری دستورالعمل‌های راهنمای تعمیر که به‌صورت آنلاین یافت می‌شود، تعیین کند کدام گوشی‌های هوشمند راحت‌ترین و دشوارترین تعمیر هستند.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ عرضه شدند ساده‌ترین گوشی‌ها برای تعمیر بودند و گلکسی اس ۲۲ اولترا پس از گلکسی A۴۰ مدل سال ۲۰۱۹ و Moto G۷ در همان سال در رتبه سوم از نظر تعمیرپذیری قرار گرفت.

میانگین زمان تعمیر گلکسی A۴۰ عدد ۳۲.۶ دقیقه است که ۴۲.۹ درصد از تعمیرات آسان در نظر گرفته شده است. در حالی که اس۲۲ اولترا دارای میانگین زمان تعمیر ۴۸.۱ دقیقه است و ۳۳.۳ درصد از تعمیرات به راحتی قابل اجرا هستند.

در همین حال، سخت‌ترین گوشی هوشمند برای تعمیر، گوگل پیکسل ۷ مدل سال ۲۰۲۲ با میانگین زمان تعمیر ۶۰.۳ دقیقه بود. گلکسی نوت ۱۰ نیز با عنوان غیرقابل تعمیر، با میانگین زمان تعمیر ۵۸.۴ دقیقه و دستورالعمل‌های تعمیر به‌عنوان سخت‌گیرانه برچسب‌گذاری شد.

جالب اینجاست که سامسونگ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نیز برترین برند در زمینه تعمیرات خانگی بود و پس از آن گوی سبقت را نسبت به برندهای دیگر مانند گوگل، موتورولا، اپل و شیائومی از دست داد. با این حال، در سال ۲۰۲۲، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان قابل تعمیرترین برند گوشی هوشمند در جهان پس گرفت.

تمرکز سامسونگ بر قابلیت تعمیر را می‌توان در جدیدترین گوشی‌هایش، از جمله سری ۲۰۲۳ گلکسی S۲۳ نیز مشاهده کرد که اکنون با کیسه‌های باتری عرضه می‌شوند که تعویض باتری را تا حد زیادی ساده می‌کند. این حرکت احتمالا جایگاه سامسونگ را به‌عنوان تعمیر دوست‌ترین برند گوشی هوشمند در بازار بیشتر خواهد کرد.

به طور کلی، این مطالعه اهمیت تعمیرپذیری را به عنوان یک عامل کلیدی برای مصرف کنندگان هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند برجسته می‌کند. با پیشرو بودن سامسونگ در این زمینه، سایر برندها ممکن است نیاز به پیروی از آن داشته باشند و قابلیت تعمیر را در اولویت قرار دهند تا در بازارِ همیشه در حال تحول گوشی‌های هوشمند رقابتی باقی بمانند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید