شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 29679 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ |
ارسال به دوستان
پ

با پایان این دهه، زندگی و کار در کره ماه آغاز می‌شود

ناسا با مأموریت آرتمیس می‌خواهد انسان‌ها را دوباره به ماه ببرد و چند روز پیش هم برای اولین‌بار، کپسول اوریون با قدرتمندترین راکت تاریخ، SLS با موفقیت پرتاب شد.

اقتصادسنج؛ با مأموریت آرتمیس می‌خواهد انسان‌ها را دوباره به ماه ببرد و چند روز پیش هم برای اولین‌بار، کپسول اوریون با قدرتمندترین راکت تاریخ، SLS با موفقیت پرتاب شد. حالا یکی از مقامات ناسا در مصاحبه‌ای مدعی شده است که انسان‌ها می‌توانند تا پایان دهه جاری یعنی سال ۲۰۳۰، نه تنها روی ماه زندگی کنند، بلکه روی قمر زمین به کار هم مشغول شوند.

زندگی روی ماه تا ۲۰۳۰

«هوارد هو»، رئیس برنامه فضاپیمای ماه اوریون ایالات متحده در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفته است که فضانوردان می‌توانند تا اواخر دهه جاری میلادی، برای مدت طولانی روی این جرم آسمانی بمانند:

«مطمئناً در این دهه، بسته به مدت زمانی که روی سطح می‌مانیم، می‌توانیم برای مدت زمان بیشتری روی ماه زندگی کنیم. روی ماه زیستگاه‌هایی وجود خواهد داشت و کاوشگرها روی سطح حرکت می‌کنند. ما مردم را به سطح ماه می‌فرستیم و آن‌ها می‌توانند روی سطح زندگی کنند و کارهای علمی انجام دهند.»

پرتاب موفق اولین مرحله از مأموریت آرتمیس

چند روز پیش اولین مرحله از مأموریت آرتمیس پس از چندین بار تأخیر، بالاخره با موفقیت پرتاب شد. این مأموریت اگرچه حامل فضاپیمای اوریون بدون سرنشین بود؛ اما همان‌طور که هو می‌گوید، قدمی مهم برای برگشت به ماه محسوب می‌شود:

«این اولین قدمی است که ما برای اکتشافات فضایی بلندمدت برای نه تنها آمریکا، بلکه کل جهان برداشتیم. من فکر می‌کنم این یک روز تاریخی برای ناسا بود؛ اما همچنان یک روز تاریخی برای افرادی محسوب می‌شود که به سفرهای فضایی و کاوش در فضا علاقه دارند.

ما به ماه برمی‌گردیم. ما به سمت یک برنامه پایدار حرکت می‌کنیم که آن وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند افراد را حمل کند و ما را دوباره به ماه برگرداند.»

 با پایان این دهه، زندگی و کار در کره ماه آغاز می‌شود

اگر مأموریت آرتمیس ۱ با موفقیت انجام شود، باید منتظر آرتمیس ۲ و ۳ باشیم که این‌بار حامل فضانورد خواهند بود. انتظار می‌رود مأموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۶ پرتاب شود و انسان پس از بیش از ۵۰ سال و مأموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲، دوباره پا روی ماه بگذارد.

مأموریت آرتمیس علاوه بر رساندن انسان به ماه، مسئولیت توسعه و ساخت دروازه ماه را هم برعهده دارد که یک ایستگاه فضایی روی ماه برای زندگی فضانوردان در آینده محسوب می‌شود. در ادامه هم انسان می‌خواهد روی مریخ قدم بگذارد؛ رؤیایی جذاب که بسیاری از افراد از جمله ایلان ماسک می‌خواهند آن را محقق کنند.

دیجیاتو/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید