جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 21795 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ |
ارسال به دوستان
پ

اخراج ۱۱هزار نیرو شرکت متا به دلیل کاهش فروش محصولات

شرکت بزرگ فناوری متا در آمریکا ۱۱ هزار کارگر خود را به دلیل کاهش فروش محصولات اخراج می‌کند.

به گزارش اقتصادسنج؛ به نقل از اسپوتنیک،مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا (مالک فیس بوک و اینستاگرام) روز گذشته در نامه‌ای به کارمندان خود اعلام کرد که ۱۳ درصد از نیروی کار این شرکت معادل بیش از ۱۱ هزار کارمند از کار اخراج خواهند شد.

 

زاکربرگ در یک پیام گفت: امروز من شما را در جریان برخی از سخت‌ترین تغییراتی که در تاریخ متا ایجاد کرده‌ایم، قرار می‌دهم. من تصمیم گرفته‌ام که حجم تیم خود را حدود ۱۳ درصد کاهش دهم و به بیش از ۱۱ هزار کارمند مستعد خود اجازه رفتن بدهم.

 

به گزارش شبکه سی ان بی سی، مدیر عامل متا افزود: «ما همچنین در حال برداشتن چند گام بیشتر برای تبدیل شدن به یک شرکت چابک‌تر و کارآمدتر با کاهش هزینه ها و تمدید توقف استخدام‌ها در سه ماهه اول هستیم».

 

اخراج کارکنان متا در بحبوحه زمان سختی برای شرکت  متا رخ می‌دهد.  این شرکت در اواخر اکتبر،  درآمدهای سه ماهه چهارم خود را ضعیف پیش بینی کرد که همین امر سرمایه گذاران را به وحشت انداخت و سهام آن را نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داد.

 

در حال حاضر هم سرمایه گذاران نگران افزایش هزینه‌ها و مخارج متا هستند که در سه ماهه سوم ۱۹ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسید.

 

کاهش ۴ درصدی فروش شرکت متا در ۳ ماه

 

مجموع فروش این شرکت ظرف سه ماه،  چهار درصد کاهش یافت و به ۲۷.۷۱ میلیارد دلار رسید و درآمد عملیاتی با ۴۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۵.۶۶ میلیارد دلار رسید..

زاکربرگ گفت: «من می‌خواهم مسئولیت این تصمیم‌ها و چگونگی رسیدن به اینجا را بپذیرم. می‌دانم که این برای همه سخت است و به‌ویژه برای کسانی که از این قضیه متاثر شدند، متاسفم».

 

متا تا پایان سپتامبر بیش از  ۸۷ هزار کارمند داشته است.

 

زاکربرگ ادامه داد: این لحظه غم انگیزی است و هیچ راهی برای گذر از آن وجود ندارد، از کسانی که می‌روند، می‌خواهم یک بار دیگر از شما بابت تمام زحماتی که برای این مکان گذاشته‌اید، تشکر کنم.

 

این میلیاردر آمریکایی توضیح داد که کارمندان اخراج شده، ۱۶ هفته دستمزد دریافت خواهند کرد، علاوه بر این برای هر سال خدمت، دو هفته اضافی دستمزد می‌گیرند. متا همچنین به مدت ۶ ماه بیمه درمانی را پوشش خواهد داد.

 

متا پلتفرمز ( Meta Platforms) با نام تجاری متا شرکت خوشه‌ای تکنولوژی آمریکایی مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا است.

 شرکت متا صاحب چهار برنامه اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و پیام‌رسان فیس‌بوک  است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید