پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 32546 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

قابلیت و کاربرد NOTES در اینستاگرام چیست؟

یکی از ویژگی‌های جدید اینستاگرام Notes نام دارد که روشی جدید برای به‌اشتراک‌گذاشتن افکار فقط با استفاده از متن و ایموجی است.

اقتصادسنج؛ اینستاگرام با معرفی ویژگی‌های جدیدی به استقبال سال ۲۰۲۳ می‌رود. یکی از ویژگی‌ها Notes نام دارد که روشی جدید برای به‌اشتراک‌گذاشتن افکار فقط با استفاده از متن و ایموجی است. ویژگی جدید بعدی Candid Stories است که با الگوبرداری از شبکه اجتماعی BeReal طراحی شده است.

علاوه بر این موارد، اینستاگرام روی ویژگی‌های دیگری از جمله Group Profiles برای اشتراک‌گذاری محتوا در پروفایل و Collaborative Collections ویژگی مناسب برای کاربرانی که به‌دنبال روشی متفاوت برای جمع‌آوری پست‌های جالب هستند، کار می‌کند.اینستاگرام

 قابلیت Notes: روشی ساده برای به‌اشتراک‌گذاری افکار

یکی از قابلیت‌ها، «Notes » نام دارد که به‌موجب آن کاربران می‌توانند شبیه توییتر، متن‌های بسیار کوتاه و یادداشت ارسال کنند. گفته می‌شود با وجودی که در ظاهر این ویژگی شبیه توییت کردن است، اما نمی‌تواند جایگزین توییتر شود.

کاربران با استفاده از Notes می‌توانند ۶۰ کاراکتر متن و ایموجی ارسال کنند. این در حالی است که در توییتر امکان ارسال توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری وجود دارد. همچنین این متن‌ها در فید ظاهر نخواهند شد. کاربران اینستاگرام تنها می‌توانند چنین متن‌هایی با گروه محدودی از افراد به اشتراک بگذارند و به‌صورت حباب‌های کوچک چت در بالای عکس پروفایل در قسمت دایرکت مسیج نمایان می‌شوند.

اینستاگرام

ویژگی Candid Stories با الگوبرداری از BeReal

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اینستاگرام که قرار است ابتدا در آفریقای جنوبی به‌صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار بگیرد، Candid Stories نام دارد که با الگوبرداری از شبکه اجتماعی BeReal توسعه یافته است. شبکه اجتماعی BeReal در بین برخی کاربران سراسر جهان محبوبیت خوبی کسب کرده است.

این شبکه اجتماعی از کاربران می‌‌خواهد روزی یک‌بار تصویری واقعی از خودشان به اشتراک بگذارند، در‌غیر‌این‌صورت نمی‌توانند پست‌های سایر دوستان خود را مشاهده کنند. به‌نظر می‌رسد قابلیت جدید Candid Stories اینستاگرام نیز با الگوبرداری از BeReal طراحی شده تا بتواند توجه کاربران را جلب کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، اینستاگرام اوایل سال جاری تأیید کرد که این ویژگی را آزمایش می‌کند و Candid Stories ابتدا به‌صورت آزمایشی از سه‌شنبه آینده در آفریقای جنوبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

ویژگی Group Profiles

ویژگی بعدی Group Profiles نام دارد که به‌موجب آن کاربران می‌توانند محتواهایی را به‌صورت اشتراکی در یک پروفایل منتشر کنند و این محتواها در نمایه آن‌ها باقی می‌ماند. اینستاگرام اعلام کرده است که این ویژگی به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. وال استریت ‌ژورنال در آخرین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که اینستاگرام قابلیت Group Profiles را در کانادا، شیلی و تایوان آزمایش می‌کند.

ویژگی Collaborative Collections

در کنار ویژگی‌های مطرح‌شده، اینستاگرام روی قابلیت دیگری به نام Collaborative Collections نیز کار می‌کند. کاربرانی که به‌دنبال روشی متفاوت برای جمع‌آوری پست‌های جالب با هدف اشتراک‌گذاری با دوستان خود هستند، این قابلیت برای آن‌ها کاربرد دارد و می‌توانند پست‌ها را در گروه‌ها یا دایرکت مسیج اشتراک بگذارند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید